Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Koning Albert had een geheime halfzus. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=151522)

Tejokus 21 februari 2011 19:53

Koning Albert had een geheime halfzus.

Waarom "had". Omdat we het nu weten ;)

klik&lees

suqar_7loe 21 februari 2011 19:58

Wie verschiet daar nu nog van?

COCHINILLO 21 februari 2011 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5317894)

al goed dat die van Laeken geen muzelmannen zijn, of ze hadden er nog een hele trits halfzussen bijgehad met die vier (inwisselbare) haremvrouwen.

MaGNiFiCaT 21 februari 2011 20:08

Zo vreemd is dit niet. Het enige opmerkelijke is dat ze de natuurlijke dochter is van een Koning. Maar verder kan moeilijk over een zus gesproken worden aangezien ze:

1- Nooit werd gewettigd door haar natuurlijke vader, meer nog: ze werd geboren in een wettelijk huwelijk en had gewoon een wettelijke vader wiens naam zij kreeg. Intussen heeft ze al een naamsverandering laten uitvoeren om onopspoorbaar te zijn.
2- Zijne Majesteit de Koning (Onze huidige koning Albert) heeft haar nooit gekend, dus kan er moeilijk broeder/zustergevoelens voor koesteren.

We moeten rekening houden dat in de periode dat dit kind werd verwekt, Z.M.Koning Léopold III al vier jaar weduwnaar was. Je kunt toch niet verwachten dat een man van 38 geen enkel nood heeft aan wat liefde?

Het enige bezwaar dat we kunnen aanhalen is het feit dat de vrouw getrouwd was. Maar dan ligt de verantwoordelijkheid volledig bij haar. Het is zij die moest zeggen van 'nee'. Dat is de verantwoordelijkheid van een gehuwde.

Ik snap trouwens niet waarom dit na al die jaren moest bekend gemaakt worden? Wie wordt daar beter van? De betrokkenen zijn ofwel overleden ofwel hoogbejaard.

Villa Comedia 21 februari 2011 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 5317927)
Ik snap trouwens niet waarom dit na al die jaren moest bekend gemaakt worden? Wie wordt daar beter van? De betrokkenen zijn ofwel overleden ofwel hoogbejaard.

Ik ken een kardinaal die je gelijk zal geven. :-)

Tejokus 21 februari 2011 20:17

Citaat:

Zo vreemd is dit niet. Het enige opmerkelijke is dat ze de natuurlijke dochter is van een Koning. Maar verder kan moeilijk over een zus gesproken worden aangezien ze:

1- Nooit werd gewettigd door haar natuurlijke vader, meer nog: ze werd geboren in een wettelijk huwelijk en had gewoon een wettelijke vader wiens naam zij kreeg. Intussen heeft ze al een naamsverandering laten uitvoeren om onopspoorbaar te zijn.
2- Zijne Majesteit de Koning (Onze huidige koning Albert) heeft haar nooit gekend, dus kan er moeilijk broeder/zustergevoelens voor koesteren.

We moeten rekening houden dat in de periode dat dit kind werd verwekt, Z.M.Koning Léopold III al vier jaar weduwnaar was. Je kunt toch niet verwachten dat een man van 38 geen enkel nood heeft aan wat liefde?

Het enige bezwaar dat we kunnen aanhalen is het feit dat de vrouw getrouwd was. Maar dan ligt de verantwoordelijkheid volledig bij haar. Het is zij die moest zeggen van 'nee'. Dat is de verantwoordelijkheid van een gehuwde.

Je maakt er een Leonaardje van ;)
"Wie gaat er nu een oude priester bestraffen".
De rest van jouw betoog is pure onzin, sorry hoor.

filosoof 21 februari 2011 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5317926)
al goed dat die van Laeken geen muzelmannen zijn, of ze hadden er nog een hele trits halfzussen bijgehad met die vier (inwisselbare) haremvrouwen.

Post 3 en de moslims worden er reeds bijgesleurd.
Obsessief gedrag. :?

filosoof 21 februari 2011 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5317894)

Wie ligt er van wakker?
Ik alvast niet.:lol:

suqar_7loe 21 februari 2011 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5317958)
Wie ligt er van wakker?

Ik ook niet.

fonne 21 februari 2011 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus (Bericht 5317883)
Waarom "had". Omdat we het nu weten ;)

klik&lees

Een lerares scheve schaatsen:-D

fonne 21 februari 2011 20:46

Citaat:

Koningen dragen inderdaad nooit enige verantwoordelijkheid voor wat dan ook. Al zouden anderen in zo een geval wel eens van misbruik van een gegeven machtspositie kunnen spreken.
Maar goed, het toont voor de zoveelste keer aan dat mensen macht geven omdat ze uit de juiste baarmoeder zijn gevallen alleen maar leidt tot absolute decadentie.

fonne 21 februari 2011 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5317958)
Wie ligt er van wakker?

Zolang we er geen dotaties voor moeten betalen:-)

respublica 21 februari 2011 20:52

Ga er maar van uit dat onze koningen met evenveel zorg en bekwaamheid met het land en hun functie omspringen als met hun gezin...

Waarom komt dit niet op de site van de VRT? Leven die journalisten soms nog in de jaren '50? Moet het vorstenhuis afgeschermd worden?

respublica 21 februari 2011 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5318028)
Koningen dragen inderdaad nooit enige verantwoordelijkheid voor wat dan ook. Al zouden anderen in zo een geval wel eens van misbruik van een gegeven machtspositie kunnen spreken.
Maar goed, het toont voor de zoveelste keer aan dat mensen macht geven omdat ze uit de juiste baarmoeder zijn gevallen alleen maar leidt tot absolute decadentie.

2
Monarchie is georganiseerde decadentie en onverantwoordelijkheid.

Garry 21 februari 2011 21:18

Citaat:

Dat zijn de Nazis ook.

Garry 21 februari 2011 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5317961)
Ik ook niet.

Het had me verwonderd moest het wel zo zijn.

Garry 21 februari 2011 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia (Bericht 5317946)

Dat is van 't zelfde soort.

Tejokus 21 februari 2011 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5318122)
Dat is van 't zelfde soort.

Geld en "nkeuen" ? ;)

Derk de Tweede 21 februari 2011 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia (Bericht 5317946)

:lol::-D

Boduo 21 februari 2011 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5318117)
Het had me verwonderd moest het wel zo zijn.

Da meendje nie !

(Kiek je gie no "De roende" ?)

;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be