![]() |
Justitie is de facto gesplitst: vrijspraak wegens Vlaams ...
link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110222_009
titel: Geflitste bestuurder vrijgesproken omdat handleiding radar in Nederlands was inleiding: Citaat:
volgens de rechter: Citaat:
|
Citaat:
Stond het getal 50 langs de kant van de weg ook in het Nederlands? |
Was dat dan één van die zeven werkende flitspalen die in Wallonie staan?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En minister De Clerck, hij incasserde voort. Elke maand een dik salaris en voortdurend in opspraak door al die stommiteiten van la belziek.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het zal dus wel de enige flitspaal zijn die ook financiële gevolgen heeft voor de geflitste, tenzij die naar het gerecht trekt. Volgens die logica hoefden de Vlamingen tot 1967 (corrigeer me als ik er een jaar naast zit), en gedeeltelijk zelfs tot 1976 de Belgische grondwet niet na te leven, want die bestond, afgezien van informele vertalingen, alleen in het Frans. Wat zeg ik? Volgens die logica? Neen, volgens een veel democratischer logica. En die logica zegt mij ook dat de opbrengst van de flitspalen anders moet worden verdeeld, pardon, niet hoeft te worden verdeeld, maar toegewezen. Aan Vlaanderen. |
Hoe zit dat eigenlijk als je in Wallonië geflitst wordt en kunt aanvoeren dat er geen Franstalige handleiding bij je auto zat? Of geen Nederlandstalige?
|
Is een radar soieso niet verboden in een auto?
En ik heb het niet over dat systeem met de GPS. Dat is geen radar. |
Citaat:
Ten einde de voortschrijdende vernietiging van flitspalen in het nederlandstalige landsgedeelte tegen te gaan, zullen alle gebruiksaanwijzingen van flitsradarinstallaties voortaan in het Oezbeeks met cyrillische schrifttekens de bestaande vervangen, zodat de vandalen de flitspalen niet meer hoeven te vernietigen aangezien ze in geen geval aanleiding kunnen geven tot enige vervolging laat staan minnelijke schikking. De zever, briefschrijverij, opsporren van een advokaat e.d. moet volstaan als afschrikking van snelheidsduivels. |
Het minste verhaaltje met een communautair tintje is direct voorpaginanieuws in Wallonië. Het is echt opvallend hoe de Waalse pers het 'conflict' blijft voeden. Alsof ze aansturen op een splitsing.
![]() |
Citaat:
De Waalse rechter die dat vonnis uitgesproken heeft destemeer. |
Citaat:
1) een radar heeft een nationaliteit 2) de radar werd geproduceerd in Nederland met een Nederlandse handleiding die door deze krant "flamand" wordt genoemd. Ik merk dat de Groot-Nederlandse gedachte al vlot toegang heeft verkregen in bepaalde kringen. |
Citaat:
Moeten de waalse flikken eens goed kijken met welke spullen ze werken? Stel dat ze je doen blazen op een blaaspijpje uit een Nederlandse fabriek is de hele blaastest ongeldig...:lol::lol: Hup :drinking: en rije maar in de Walen.:roll: |
:lol: Ik dacht dat rechters mensen waren die lang gestudeerd hebben ? :lol:
|
Toch goed nieuws? Geen enkele vlaming kan nu nog in wallonië een boete krijgen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be