Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Justitie is de facto gesplitst: vrijspraak wegens Vlaams ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=151539)

De schoofzak 22 februari 2011 10:18

Justitie is de facto gesplitst: vrijspraak wegens Vlaams ...

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110222_009

titel: Geflitste bestuurder vrijgesproken omdat handleiding radar in Nederlands was

inleiding:
Citaat:

De politierechtbank van Bergen heeft een geflitste autobestuurder uit Zinnik, in de provincie Henegouwen, vrijgesproken omdat de handleiding bij de radar in het Nederlands was opgesteld. Dat schrijft La Dernière Heure
.

volgens de rechter:
Citaat:

Volgens de rechter kan de politie van Zinnik niet garanderen 'dat in deze omstandigheden de specifieke gebruiksmodaliteiten van het apparaat gerespecteerd werden'.
Wie verzet zich nu nog tegen een splitsing van justitie ?

Villa Comedia 22 februari 2011 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5318932)

titel: Geflitste bestuurder vrijgesproken omdat handleiding radar in Nederlands was

inleiding:
.

volgens de rechter:

"De bestuurder was geflitst tegen 87 kilometer per uur op een plaats waar de maximumsnelheid 50 kilometer per uur bedraagt."

Stond het getal 50 langs de kant van de weg ook in het Nederlands?

COCHINILLO 22 februari 2011 10:26

Was dat dan één van die zeven werkende flitspalen die in Wallonie staan?

Zucht 22 februari 2011 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5318951)

Nee dus, want deze werkte in het Nederlands, en dat is blijkbaar hetzelfde als "niet".

COCHINILLO 22 februari 2011 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 5319175)
Nee dus, want deze werkte in het Nederlands, en dat is blijkbaar hetzelfde als "niet".

:rofl:

Freddie 22 februari 2011 12:41

En minister De Clerck, hij incasserde voort. Elke maand een dik salaris en voortdurend in opspraak door al die stommiteiten van la belziek.

Hollander 22 februari 2011 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 5319175)

:lolabove:

Herr Flick 22 februari 2011 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5318932)

inleiding:
.

volgens de rechter:

Ja zo gaat dat, ... het is trouwens verplicht van die camera met francofone handleiding te leveren in de walen, anders is de leverancier ook in overtreding.

Kodo Kodo 22 februari 2011 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5318951)

Ik ben ooit eens door één van die zeven geflitst, en kreeg een papier toegestuurd dat ik moest ondertekenen en naar de politie terugsturen. Dat is nu vele jaren geleden, en ik heb er nooit meer iets van gehoord.

Het zal dus wel de enige flitspaal zijn die ook financiële gevolgen heeft voor de geflitste, tenzij die naar het gerecht trekt.

Volgens die logica hoefden de Vlamingen tot 1967 (corrigeer me als ik er een jaar naast zit), en gedeeltelijk zelfs tot 1976 de Belgische grondwet niet na te leven, want die bestond, afgezien van informele vertalingen, alleen in het Frans.

Wat zeg ik? Volgens die logica? Neen, volgens een veel democratischer logica. En die logica zegt mij ook dat de opbrengst van de flitspalen anders moet worden verdeeld, pardon, niet hoeft te worden verdeeld, maar toegewezen. Aan Vlaanderen.

Kodo Kodo 22 februari 2011 14:53

Hoe zit dat eigenlijk als je in Wallonië geflitst wordt en kunt aanvoeren dat er geen Franstalige handleiding bij je auto zat? Of geen Nederlandstalige?

giserke 22 februari 2011 15:14

Is een radar soieso niet verboden in een auto?
En ik heb het niet over dat systeem met de GPS. Dat is geen radar.

roger verhiest 22 februari 2011 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 5319452)
Hoe zit dat eigenlijk als je in Wallonië geflitst wordt en kunt aanvoeren dat er geen Franstalige handleiding bij je auto zat? Of geen Nederlandstalige?

Een franstalige die betrapt wordt op het rijden met een auto met een niet franstalige gebruiksaanwijzing verliest ambtshalve zijn/haar rijbewijs...

Ten einde de voortschrijdende vernietiging van flitspalen in het nederlandstalige landsgedeelte tegen te gaan, zullen alle gebruiksaanwijzingen van flitsradarinstallaties voortaan in het Oezbeeks met cyrillische schrifttekens
de bestaande vervangen, zodat de vandalen de flitspalen niet meer hoeven te vernietigen aangezien ze in geen geval aanleiding kunnen geven tot enige vervolging laat staan minnelijke schikking.

De zever, briefschrijverij, opsporren van een advokaat e.d. moet volstaan als afschrikking van snelheidsduivels.

Zeno! 22 februari 2011 15:41

Het minste verhaaltje met een communautair tintje is direct voorpaginanieuws in Wallonië. Het is echt opvallend hoe de Waalse pers het 'conflict' blijft voeden. Alsof ze aansturen op een splitsing.

giserke 22 februari 2011 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 5319545)
Een franstalige die betrapt wordt op het rijden met een auto met een niet franstalige gebruiksaanwijzing verliest ambtshalve zijn/haar rijbewijs...

Ten einde de voortschrijdende vernietiging van flitspalen in het nederlandstalige landsgedeelte tegen te gaan, zullen alle gebruiksaanwijzingen van flitsradarinstallaties voortaan in het Oezbeeks met cyrillische schrifttekens
de bestaande vervangen, zodat de vandalen de flitspalen niet meer hoeven te vernietigen aangezien ze in geen geval aanleiding kunnen geven tot enige vervolging laat staan minnelijke schikking.

De zever, briefschrijverij, opsporren van een advokaat e.d. moet volstaan als afschrikking van snelheidsduivels.

Die advocaat treft geen schuld! Hij kan maar proberen.
De Waalse rechter die dat vonnis uitgesproken heeft destemeer.

Villa Comedia 22 februari 2011 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 5319558)
Het minste verhaaltje met een communautair tintje is direct voorpaginanieuws in Wallonië. Het is echt opvallend hoe de Waalse pers het 'conflict' blijft voeden. Alsof ze aansturen op een splitsing.

Ik onthou alvast 2 dingen:

1) een radar heeft een nationaliteit
2) de radar werd geproduceerd in Nederland met een Nederlandse handleiding die door deze krant "flamand" wordt genoemd. Ik merk dat de Groot-Nederlandse gedachte al vlot toegang heeft verkregen in bepaalde kringen.

stropke 22 februari 2011 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia (Bericht 5319675)
Ik onthou alvast 2 dingen:

1) een radar heeft een nationaliteit
2) de radar werd geproduceerd in Nederland met een Nederlandse handleiding die door deze krant "flamand" wordt genoemd. Ik merk dat de Groot-Nederlandse gedachte al vlot toegang heeft verkregen in bepaalde kringen.

:clapping::clapping::clapping:
Moeten de waalse flikken eens goed kijken met welke spullen ze werken? Stel dat ze je doen blazen op een blaaspijpje uit een Nederlandse fabriek is de hele blaastest ongeldig...:lol::lol:
Hup :drinking: en rije maar in de Walen.:roll:

kameleon 22 februari 2011 17:03

:lol: Ik dacht dat rechters mensen waren die lang gestudeerd hebben ? :lol:

CyberpunX 22 februari 2011 17:22

Toch goed nieuws? Geen enkele vlaming kan nu nog in wallonië een boete krijgen.

Xenophon 22 februari 2011 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX (Bericht 5319777)
Toch goed nieuws? Geen enkele vlaming kan nu nog in wallonië een boete krijgen.

Dat was al zo nietwaar? Er staan zo goed als geen flitspalen, behalve op de ring van Luik en daar vertraagd iedereen even.

COCHINILLO 22 februari 2011 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 5319738)
:lol: Ik dacht dat rechters mensen waren die lang gestudeerd hebben ? :lol:

deze rechter had al zolang gestudeerd dat hij tenminste kon zien dat een tekst "flamand" was en geen "français".

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be