![]() |
Stijn Stijnen en het recht op anoniem bloggen...
Kijk
dat snap ik nu niet, je mag nu nog al anoniem zitten kakken op de kop van uw baas en uw collega's. Zoals er hier ook een zak in politics zitten te doen, wat kan dat nu kwaad ? Schending van privacy is precies hier gebeurd door het gerecht die gedisclosed heeft dat een anonieme poster Stijn Stijnen is en dus weldegelijk weet wat hij zegt. Dus de schending van privacy door het gerecht moet hier aangeklaagd worden. Iemand heeft recht op anoniem bloggen. Net zoals een journalist het recht heeft op anonieme bronnen, heeft een anonieme poster netzogoed het recht om zijn mening te ventileren op cyberspace. Bovendien is een anoniem messageboard, waar is het 'wikileak' gehalte en opportuniteit om anoniem kritiek te geven... zoals uw geweten anoniem mag zweven in de cyberspace... Hoe moet je nog anders kritiek geven op de werking van overheid, of machtsstructuren... En finaal, als iemand zijn talent ook zichtbaar is door het posten en bloggen van informatie op cyberspace, waarom zou hij dat niet mogen doen ??? |
Het gerecht heeft toch helemaal niets gezegd?
|
Feit is dat Stijnen - of zijn "familie" - zijn werkgevers en collega's talloze malen zwaar beledigd en belachelijk gemaakt heeft, en dat in een publiek forum, open voor de hele wereld om mee te lezen.
Zoiets is absoluut reden tot ontslag. |
Citaat:
Ik weet niet welke ontslagregeling men heeft getroffen met compensaties voor de 'onwettige' schending van s'mans privacy.. |
Citaat:
Daarbij, hij ligt al buiten bij Club Brugge, de "samenwerking werd met onmiddellijke ingang beëindigd". Lees: hij werd buitengesjot. |
Ik beklaag die sporters wel, moeten al constant doorgeven waar ze zitten, wat ze doen, wat ze eten, ... en mogen zelfs niet zeggen wat ze willen.
|
Citaat:
Het feit dat men onwettelijk adresgegevens van een IP bij een provider bekomt. Dat het water te diep was voor een verdere samenwerking lijkt me evident..dat bovenstaande privacy schendingen aanleiding (kunnen) zijn voor lucratieve verbrekingsvergoedingen lijkt me mits een goede advo ook evident.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daar tegenover heeft hij ook strikte verplichtingen... tov het (sociaal) imago en (zelfs internationale) uitstraling van een voetbalclub. (ook de jeugdopleiding enz...) FC Brugge is een vd grootste clubs van Be en trekt elke thuismatch ca. 25.000 toeschouwers. Volwassenen en kinderen. Maar dat weten jullie allemaal al. Ik denk dat privacy-... ook wel een punt is, maar dit weegt maar voor een klein deel op. Ik denk dat er al veel "werknemers" voor veel minder ontslagen zijn, ttz ontslagen met navenant ontslagpremie onder bepaalde strikte voorwaarden (had nog een dik contract tot 2015) Hij kan nu een andere club zoeken: Citaat:
|
Citaat:
Mij lijkt het sterk dat 'het parket' is ingeschakeld in deze zaak... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Op zich een goede evolutie wanneer mensen proxy servers, tor, vpn, etc gaan gebruiken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik ben volledig met u eens dat het moeilijk te begrijpen is. Wat vele mensen vergeten echter is dat het gerecht zich niet bezig houdt met rechtvaardigheid maar met wetten. |
Citaat:
|
Citaat:
Niet dat ik er wakker van lig hoor, overbetaalde en verongelijkte keepers behoren niet tot mijn interessesefeer. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be