Mambo |
23 februari 2011 21:40 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty
(Bericht 5322838)
Man, gefrustreerd van school gekomen zeker, de vaste benoeming is juist uitgevonden om die onzin tegen te gaan. Bovendien wordt elke school bij de doorlichting ook gecontroleerd op wat de leerlingen presteren eens ze van de school af zijn. Als je er ook zo eentje bent die vindt dat wij niet werken dan zeg ik hetzelfde als tegen al de andere : Kom erbij! Er zijn leraars tekort op alle gebied en alle vakken, ook praktijkleerkrachten, maak het jezelf gemakkelijk, al wat je moet doen is en olifantenhuid kweken, stalen zenuwen hebben en niet opzien tegen avond- en nachtwerk; maar boven alles, echt boven alles, je moet die gasten die voor je zitten graag zien en ze dat ook tonen, want voor sommigen is de school meer een thuis dan hun eigen huis. En als ze dan eens lastig zijn en kortaf reageren, bedenk dan bij sommigen wat ze thuis horen, van waar ze komen en bedenk dat dat het eigenlijk nog goeie gasten zijn... Als dat kind dat overleefd had, had dat ook naar school geweest, denk daar eens aan...
|
Ze hebben het mij vorig jaar nog aangeboden om praktijkleraar te worden. Enfin te overwegen tenminste.
Maar ik heb bedankt en wel om de volgende reden.
Ik heb zelf een cursus gedaan en zag zelf dat de meesten niet eens de helft van het programma afgewerkt hebben en ook hun diploma haalden. Er zijn zelfs punten gegeven op onderdelen die niet eens aan bod zijn gekomen.
Ik heb het er over gehad met meerdere leerkrachten...want uiteindelijk vertrekken die allemaal vanuit diezelfde verachtelijke basis dat ze 1) alle leerlingen per definitie niet zo slim vinden en 2) dat ze al die niet slimme leerlingen toch hun overgang diploma geven ...ondanks dat ze toegeven dat ze normaal gezien de meeste gewoon zouden moeten buizen. Dat vond ik dus een zeer rare manier van werken en ik heb gevraagd waarom ze dat dus doen.
Waarop ze mij toegaven...wij worden ook geëvalueerd. Als ze er teveel buizen dan zijn het geen goede leraars en verliezen ze waarschijnlijk hun werk.
Sorry maar dit is dus algemeen zo en dat kan niet. Op die manier krijg je een onsamenhangend geheel op het eind.
En daarom bedank ik voor de eer.
|