![]() |
De Vlaamse media (tv) trekt op niets.
Ik erger me de laatste tijd steeds vaker aan de media hier in Vlaanderen, en dan met name aan de Vrt. Ze schijnen er daar een gewoonte van te maken om met het nieuws van 2 dagen geleden uit te pakken.
Terwijl in Libië al ruim 500-600 doden zijn gevallen en er minstens evenveel vermist zijn (om nog maar te zwijgen van duizenden gewonden) opent men kurkdroog met "Kadafi dreigt met geweld". Dat er met helikopters op de menigte wordt geschoten is blijkbaar op de redactie niet doorgedrongen. Op deredactie.be vanmorgen was het al even belachelijk. Toen sprak men nog van 223 doden (nu rond 7 uur nog altijd van ongeveer 300) en er zouden ook "tientallen gewonden" gevallen zijn. Van nu af aan bekijk ik alleen nog buitenlandse televisie... |
Buiten het nieuws trekt het merendeel van de andere programma's ook op niets. Enkel naar Baste heb ik nog gekeken, maar voor de rest heb ik de laatste maanden weinig tv gekeken.
|
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
At least 300 people have died in the country's uprising. http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12556005 Het is niet altijd even evident om definitieve vaste cijfers te krijgen, zeker niet uit een land als Lybië. |
Citaat:
Dit zegt het allemaal. |
Ach, er zijn zoveel business cases die niet langer opgaan. We zullen eens praten met de gloeilamp producenten, de analoge fototoestellen, enz. Het enige dat de muziekindustrie en nu ook de televisiestations doen is met alle geweld en vooral veel advocaten hun verdwijnende markt proberen terug te winnen. Een verloren zaak uiteraard, je kan zo’n evolutie niet tegen houden. De film en TV industrie gooit met geld, de acteurs krigen exorbitant hoge bedragen, de special effects mogen kosten wat het wil, ze hopen dat -indien ze er genoeg geld tegenaan gooien- vanzelf de volgende kaskraker of volgende superreeks geboren wordt. Nu de verspreiding van video en muziek zo makkelijk wordt, moet er wat op de centjes gelet worden en dat zijn ze niet gewoon.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be