Sus Iratus |
23 februari 2011 12:38 |
Gehalaliseerd bier - is dan niets meer heilig?
Na de (sluip-)halalisering van o.a. schoolkantines, het gevangeniswezen, kaasproductie en nog veel meer, wordt er nu halal-bier op de markt gebracht.
Citaat:
BRUSSEL - In België is binnen enkele weken een halal kriek zonder alcohol verkrijgbaar. Brouwerij Caulier uit de provincie Henegouwen heeft de kriek speciaal ontwikkeld voor moslims. Dat heeft de Franstalige Belgische krant La Capitale woensdag bekendgemaakt.
Het gaat volgens de krant om het eerste gemoute drankje met een halal certificaat in Europa. Een Algerijnse imam certificeerde de halal kriek, die onder de naam Sultane verkocht zal worden.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/9...?sn=buitenland
|
Ik snap niet waarom er speciaal een halal-bier op de markt gebracht moet worden. Er bestaat immers al jaren alcoholvrij bier in allerlei varianten dat bij mijn weten gewoon gedronken kan worden door de muzelmaanse medemens.
Dit grenst echt aan het blasfemische, nog veel meer dan gewoon alcoholvrij bier. De brouwer van dit halal-goedje, Caulier gaat op de eigen webstek overigens prat op de "traditie" van zijn bieren. Sinds wanneer is halal-bier traditioneel, ook al is het in Henegouwen?
Ik stel voor dat elke rechtgeaarde bierliefhebber én elke rechtgeaarde echte Belg/Europeaan vanaf nu alle producten van deze dhimmiebrouwerij gaat boycotten.
Ikzelf wil alvast geen brouwsel drinken waarover één of andere bijgelovige baardmans wat rituele toverformules heeft gepreveld.
|