Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Verrijkende scholen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=151602)

COCHINILLO 23 februari 2011 13:29

Verrijkende scholen
 
http://www.standaard.be/artikel/deta...elid=G7E36N8U9

Citaat:

DIEST - Basisschool De Tovertuin in Diest sluit eind dit schooljaar de deuren. Het schooltje bestaat bijna uitsluitend uit kansarme en allochtone leerlingen en is dus een 'zwarte school'. Nu zegt de directie dat ze daardoor niet langer een 'optimale leeromgeving' kan garanderen.

De Tovertuin heeft zich de laatste jaren met veel enthousiasme geprofileerd als een veelkleurige school met een uitgesproken multicultureel karakter. En daar zijn we heel trots op. Maar de eerlijkheid gebiedt ons toe te geven dat deze leeromgeving niet optimaal bevorderlijk is om de kansen en de leerwinst van onze kinderen zo groot mogelijk te maken.

Zo klinkt de brief aan de ouders van de leerlingen van basisschool De Tovertuin in Diest, waar de directie de schoolpoort op het einde van dit schooljaar definitief sluit. De school, een vestigingsplaats van basisschool De Pit van het gemeenschapsonderwijs, gaat dicht omdat haast alleen nog kansarme en allochtone kinderen er les volgen.

(lees verder)
Ik begrijp het toch goed? als een o zo verrijkende multiculturele school te weinig (of geen) racistische xenofobe nederlandstalige kinderen meer heeft, dan is het "geen optimale leeromgeving" meer?
Is dit dan niet dé ultieme bewijsvoering dat onze kinderen worden GEBRUIKT (MISbruikt) om ongewenste inwijkelingen een béétje niveau bij te brengen? Moeten MIJN kinderen daarvoor dienen?

Sus Iratus 23 februari 2011 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5321676)
http://www.standaard.be/artikel/deta...elid=G7E36N8U9



Ik begrijp het toch goed? als een o zo verrijkende multiculturele school te weinig (of geen) racistische xenofobe nederlandstalige kinderen meer heeft, dan is het "geen optimale leeromgeving" meer?
Is dit dan niet dé ultieme bewijsvoering dat onze kinderen worden GEBRUIKT (MISbruikt) om ongewenste inwijkelingen een béétje niveau bij te brengen? Moeten MIJN kinderen daarvoor dienen?

Hier wordt dus gewoon bevestigd wat iedereen al lang wist, en wel dat autochtone kinderen geofferd worden op het altaar van de neomarxistische multiculturele doctrines onder het motto van gelijke kansen voor iedereen. In de praktijk betekent dat verplichte gelijke achterstand & gelijke achterlijkheid voor iedereen. Het gevolg is uiteraard slechter onderwijs, slechtere resultaten en uiteindelijk een slechtere positie op de arbeidsmarkt, zowel individueel als collectief. Maar we zijn dan wel allemaal gelijk. Hoera!

louis1949 23 februari 2011 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5321676)
http://www.standaard.be/artikel/deta...elid=G7E36N8U9



Ik begrijp het toch goed? als een o zo verrijkende multiculturele school te weinig (of geen) racistische xenofobe nederlandstalige kinderen meer heeft, dan is het "geen optimale leeromgeving" meer?
Is dit dan niet dé ultieme bewijsvoering dat onze kinderen worden GEBRUIKT (MISbruikt) om ongewenste inwijkelingen een béétje niveau bij te brengen? Moeten MIJN kinderen daarvoor dienen?

allee die eikels zijn trots dat ze geen fatsoelijke les meer kunnen geven

Eigenzinnig 23 februari 2011 16:16

De 'verrijking' is dus in de praktijk wel degelijk een 'verarming'..

COCHINILLO 23 februari 2011 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5322134)
De 'verrijking' is dus in de praktijk wel degelijk een 'verarming'..

voor de autochtonen zeker!

voor de nieuwe kolonisten is het iets anders: vandaar dat ze niet meer "verrijkt" worden als er geen witte kinnekes meer zijn om zich aan op te trekken.

Binnenkort kunnen we onze kinderen bij opbod verkopen!
"Nog vijf witte vlamingskes gezocht"
Gratis op en afhaaldienst, voor en naverblijf! We beloven dat ze toch nog met minstens 10% in de klasjes zullen zijn.

Another Jack 23 februari 2011 17:36

Al jaren pleiten onderwijsmensen voor aparte taalklassen, taalbaden, taallessen voor kinderen die geen Nederlands begrijpen...

Tevergeefs

Wat krijgen ze: massa's holle slogans, vlaggetjes en wimpels, van "Hoe goed we het wel doen"

Voor Smet is goed onderwijs een kwestie van een goede mix.
Scholen moeten volgens hem gezonde verhoudingen van origines hebben...
Kan hij daar ook cijfers op plakken?
Hoeveel procent Vlamingen, Turken, Nederlanders moet de ideale cocktailschool dan bevatten???

Another Jack 23 februari 2011 17:52

De kinderen in die school in Diest waren duidelijk geen VIP's...

Pilleke 23 februari 2011 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5321676)
http://www.standaard.be/artikel/deta...elid=G7E36N8U9



Ik begrijp het toch goed? als een o zo verrijkende multiculturele school te weinig (of geen) racistische xenofobe nederlandstalige kinderen meer heeft, dan is het "geen optimale leeromgeving" meer?
Is dit dan niet dé ultieme bewijsvoering dat onze kinderen worden GEBRUIKT (MISbruikt) om ongewenste inwijkelingen een béétje niveau bij te brengen? Moeten MIJN kinderen daarvoor dienen?

Wat mij het meeste stoort aan dit alles is de ongelofelijke achterbaksheid van linksmensen die het allemaal als verrijkend blijven verkopen. De gevolgen van die ongelofelijke massamigratie op eigenlijk zeer korte tijd beginnen zeer voelbaar te worden. Ik vind het absoluut niet normaal dat in provinciestadjes als Diest zwarte scholen bestaan waar er amper nog autochtonen school lopen. Waar zitten de witte kindertjes van al die progressieve multiculminnende mensen? Veel getetter, maar in de praktijk haken zij nog het snelst af.
Eigenlijk is dit een grote schande. Links moet niet verbaasd zijn dat ze in de peilingen achteruit raast, ze heeft ontzettend veel schade aangebracht aan de maatschappij. Het is mijn diepste wens ooit nog te mogen zien dat linkse kopstukken ervoor terecht staan.

pistoffcitizen 23 februari 2011 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5321676)
http://www.standaard.be/artikel/deta...elid=G7E36N8U9



Ik begrijp het toch goed? als een o zo verrijkende multiculturele school te weinig (of geen) racistische xenofobe nederlandstalige kinderen meer heeft, dan is het "geen optimale leeromgeving" meer?
Is dit dan niet dé ultieme bewijsvoering dat onze kinderen worden GEBRUIKT (MISbruikt) om ongewenste inwijkelingen een béétje niveau bij te brengen? Moeten MIJN kinderen daarvoor dienen?


Dan hebben ze daar in Diest een scholeke minder, waar moeten die dan naartoe? Dan gaan ze die op een ander sturen met als gevolg nog wat vollere klaskes. Wat voor een prutsoplossing is dat na weer?

pistoffcitizen 23 februari 2011 20:23

Mijn gasten gaan naar een school waar dat der 1 klaske is met 19 klein mannen, de rest is allemaal 20 tot 25 gasten? In mijnen tijd was dat met moeite 15. Die leraars worden dat ook beu ze!

Demper 23 februari 2011 20:58

Prachtig, die multicul.
Ik krijg het er echt warm van.
Zo verrijkend.

Alboreto 24 februari 2011 07:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5321711)
Hier wordt dus gewoon bevestigd wat iedereen al lang wist, en wel dat autochtone kinderen geofferd worden op het altaar van de neomarxistische multiculturele doctrines onder het motto van gelijke kansen voor iedereen.

:roll:

kwantum 24 februari 2011 13:00

En dan wordt er op TV nog openlijk gezegd dat de autochtone bevolking moet beseffen en aanvaarden dat de maatschappij multicultureel is, en de scholen daar dus een weerspiegeling van moeten zijn. Dat is dus blijkbaar de norm en moet dus als normaal aanvaard worden. Wablief??? Is niets anders dan puur gezeik door ons strot duwen.

CyberpunX 24 februari 2011 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5321711)
In de praktijk betekent dat verplichte gelijke achterstand & gelijke achterlijkheid voor iedereen.

Dommere mensen zijn meer vatbaar voor religie, het masterplan "werkt".

Sus Iratus 24 februari 2011 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX (Bericht 5324235)
Dommere mensen zijn meer vatbaar voor religie, het masterplan "werkt".

Men zou het haast gaan denken ja.

Domme mensen stellen zich geen vragen maar doen braaf wat hen opgedragen wordt door religie en daardoor ook de wereldlijke elites.

COCHINILLO 24 februari 2011 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5324264)
Men zou het haast gaan denken ja.

Domme mensen stellen zich geen vragen maar doen braaf wat hen opgedragen wordt door religie en daardoor ook de wereldlijke elites.

Ook wel: "hou jij ze dom, ik houd ze arm" genoemd.

Tegenwoordig heet dat "hou jij ze terug dom, ik zal zorgen dat wij vooral solidair kunnen zijn met hun geld".

Kodo Kodo 24 februari 2011 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5321711)
Hier wordt dus gewoon bevestigd wat iedereen al lang wist, en wel dat autochtone kinderen geofferd worden op het altaar van de neomarxistische multiculturele doctrines onder het motto van gelijke kansen voor iedereen. In de praktijk betekent dat verplichte gelijke achterstand & gelijke achterlijkheid voor iedereen. Het gevolg is uiteraard slechter onderwijs, slechtere resultaten en uiteindelijk een slechtere positie op de arbeidsmarkt, zowel individueel als collectief. Maar we zijn dan wel allemaal gelijk. Hoera!

Ik ben het wel eens met je kritiek in de bestaande onderwijscontext. Dit soort gemengde scholen heeft pas voor alle leerlingen zin als de sterkere leerlingen niet worden misbruikt, maar bewust en met hun eigen instemming worden ingezet om de zwakkeren te helpen. En deze hulp moet dan wederzijds zijn. Zo leren de sterkeren de zwakkeren dienen - maar ook andersom, wat nuttig is voor de maatschappij.

Maar dan moeten we wel af van de onzinnige stelling dat de mensen met gelijke bekwaamheden ter wereld komen, en dat alle culturen/"godsdiensten" een waardevolle bijdrage kunnen leveren aan de samenleving. In sommige noordelijke streken waar het moeilijker was te overleven, hebben zich veelal mensen met grotere hersenen ontwikkeld dan in sommige, meestal zuidelijke streken. We moeten uitgaan van ongelijkheid, en die ongelijkheid in het voordeel van allen gebruiken - op voet van gelijkheid.

COCHINILLO 24 februari 2011 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 5324283)
Ik ben het wel eens met je kritiek in de bestaande onderwijscontext. Dit soort gemengde scholen heeft pas voor alle leerlingen zin als de sterkere leerlingen niet worden misbruikt, maar bewust en met hun eigen instemming worden ingezet om de zwakkeren te helpen. En deze hulp moet dan wederzijds zijn. Zo leren de sterkeren de zwakkeren dienen - maar ook andersom, wat nuttig is voor de maatschappij.

Maar dan moeten we wel af van de onzinnige stelling dat de mensen met gelijke bekwaamheden ter wereld komen, en dat alle culturen/"godsdiensten" een waardevolle bijdrage kunnen leveren aan de samenleving. In sommige noordelijke streken waar het moeilijker was te overleven, hebben zich veelal mensen met grotere hersenen ontwikkeld dan in sommige, meestal zuidelijke streken. We moeten uitgaan van ongelijkheid, en die ongelijkheid in het voordeel van allen gebruiken - op voet van gelijkheid.

dikke twee.

Bovendien moet het aantal "zwakkeren" zeker de 10% niet overschrijden, of er is niks meer te helpen en het ganse niveau daalt.
Maar dat vinden de sossen natuurlijk niet erg. de lat moet voor iedereen gelijk liggen nietwaar. Liefst zo'n twee centimeter onder de grond.

CyberpunX 24 februari 2011 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5324264)
Men zou het haast gaan denken ja.

Domme mensen stellen zich geen vragen maar doen braaf wat hen opgedragen wordt door religie en daardoor ook de wereldlijke elites.

Ofwel zetten die domme mensen zich op een standaard manier af tegen die samenleving en kan dat "afwijkend" gedrag makkelijk geanticipeerd en onderdrukt worden. Een master plan omvat immers beide kanten.

Pericles 24 februari 2011 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5321676)
http://www.standaard.be/artikel/deta...elid=G7E36N8U9



Ik begrijp het toch goed? als een o zo verrijkende multiculturele school te weinig (of geen) racistische xenofobe nederlandstalige kinderen meer heeft, dan is het "geen optimale leeromgeving" meer?
Is dit dan niet dé ultieme bewijsvoering dat onze kinderen worden GEBRUIKT (MISbruikt) om ongewenste inwijkelingen een béétje niveau bij te brengen? Moeten MIJN kinderen daarvoor dienen?

Natuurlijk, die school moet dicht, omdat de kwaliteit van het onderwijs er 0 is geworden . Elke les is er les Nederlands geworden , rekenen en andere vakken worden er daarom al jaren niet meer gegeven . Wie wil zijn kinderen , onder die voorwaarden, en in de wetenschap dat men over zijn volle verstandelijke vermogens beschikt, vandaag de dag daar nog naar school sturen.
Niemand toch.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be