Piero |
23 februari 2011 17:04 |
Europa onder vuur: terreur door linkse activisten
Europa onder vuur: Uit een verklaring op de website Indymedia, een website voor linkse activisten blijkt dat een nieuwe groepering zich verantwoordelijk stelt voor aanslagen op de Rabobank. Ze kondigen ook acties aan tegen Shell, ING, ABN Amro en Randstad.
Citaat:
AMSTERDAM 23-02-2011 - De branden bij de Rabotoren in Utrecht en de cyberaanval op de website van de Rabobank worden opgeëist door de groepering Conspiracy Cells of Fire. © ANP
De groep claimt in juni, oktober en februari de nog in aanbouw zijnde Rabotoren in brand te hebben gestoken. Ook zegt Conspiracy Cells of Fire verantwoordelijk te zijn voor het platleggen van de Rabobankwebsite dit weekeinde.
Volgens de groepering investeert Rabobank in de wapenindustrie. "We houden Rabobank verantwoordelijk voor de dood van duizenden mensen, waaronder ook kinderen. Wij geloven niet in een kapitalistisch systeem dat steelt, moordt en oorlog in onze levens brengt. Wij geloven niet in een systeem dat banken helpt bij het herstellen van hun fouten terwijl er mensen sterven van de honger."
|
Is dit dan eindelijk de proletarische/democratische revolutie die door een aantal posters hier en vooral bij Economie (ik zal geen namen noemen) wordt verwacht en bejubeld? Hoe naïef moet je zijn om te denken dat je zo de wereld kan verbeteren. Dat hebben we toch vaker gezien? Of vergis ik mij, is dit het logische vervolg van wat in gang gezet is in Latijns-Amerika en dat nog maar net was overgewaaid naar Afrika en de Arabische landen? Zal de 21ste eeuw de nieuwe mens gaan scheppen?
|