![]() |
Acht Franstalige Brusselaars: "Pas en notre nom!"
Citaat:
Wat gaan we nu krijgen? Franstalige Brusselaars die eisen dat BHV gesplitst word en die een grote staatshervorming eisen!!!! Erger nog ze beschuldigen de Franstalige politici van het weigeren een compromis te willen sluiten en in een federale regering te stappen die het land naar een mooie toekomst kan brengen. En in tegenstelling tot in Vlaanderen zijn dit geen artiesten die hun inkomen moeten verdienen door het volk te entertainen, maar mensen die hunkost verdienen door te werken en hun verstand te gebruiken. |
Citaat:
|
Citaat:
Inderdaad, deze mensen schijnen te beseffen dat het juist dit is dat België aan de rand van de afgrond heeft geleid. |
De Franstalige pers zwijgt hen wel dood.
|
Citaat:
|
misschien gaat het licht toch stillekes aan aan in walenland
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
daar kan uiteraard nooit sprake van zijn. |
Citaat:
terwijl de overgrote meerderheid van vlaamse partijen, zich gewoon graag laat naaien, ... (althans die indruk krijg ik dan toch. ) |
Citaat:
|
Tot hiertoe meer positieve dan negatieve reacties op de franstalige fora.
|
Moesten alle franstaligen deze mentaliteit hebben, en zeker zij in de rand, zou ik geen enkel probleem meer hebben met België.
Deze zin verheugd me: ‘Bovendien vinden we het terecht dat van mensen die zich duurzaam in Vlaanderen of in Wallonië vestigen, verwacht wordt dat ze de moed en de nederigheid hebben om de officiële taal van hun gewest te leren.' De meeste franstaligen vinden dat ze gediscrimineerd of dat hun rechten niet gerespecteerd worden als ze Nederlands moeten leren in Vlaanderen. |
Het is een keer iets anders.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
In die zin dat voor een keer, de caricatuur niet wordt opgehangen van de "haatdragende imperialistische Brusselse Franskiljon" |
Citaat:
meer van dattem. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be