COCHINILLO |
26 februari 2011 11:09 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
(Bericht 5327731)
Zot, he.
Er zijn nog van die dingen die men wil verbieden enkel omdat het .... is.
Je mag een religie naar keuze invullen.
|
Ik heb nog nooit een joods persoon mèt outfit aan de balie van het gemeentehuis zien zitten, noch heb ik ooit enig bedrijf gekend waar mensen met die overtuiging met hun hoeden in plaats van met een veiligheidshelm de plant in mogen lopen.
Niemand verbiedt om muzelvrouwen mèt sjaal op straat te lopen of in hun eigen muzelmaanse halalbedrijven te werken als ze dat persé willen;
Het probleem zit hem erin dat het niet aangewezen is om op de openbare functies een hoofddoek, een orthodoxe jood, een boeddhist en een witte puntmuts naast mekaar te zetten. Ik verkies dan gewoon NEUTRALE ambtenaren.
Ik heb ook nog nooit gehoord van orthodoxe joden die processen aanspannen om mèt hoed en pijpenkrullen les te geven in openbare scholen waar neutraliteit wordt geëist.
Dit heb ik evenmin al weten gebeuren bij boeddhisten, aanhangers van Hare Krishna of Hindoes die allemaal in religieuze kledij hun "neutrale" functies willen gaan opnemen.
Enkel hoofddoeken blijken een probleem te hebben met zich ofwel aan te passen, ofwel te realizeren dat ze dan beter een andere job zoeken als ze zich persé willen blijven onderscheiden.
|