![]() |
Welk Europees model draagt jullie voorkeur?
|
De situatie zoals het nu is. Uiteraard met nog uitbreidingen,...
|
Voorlopig de situatie zoals die nu is, althans wat betreft macht. Eerst moet de EU intern orde op zaken stellen en de noodzakelijke democratiseringen en interne verbeteringen doorvoeren. Maar ook daarna blijft ik voor een EU als confederatie, omdat dat de enige garantie is op gelijkwaardigheid en zelfstandigheid van de landen en inwoners.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bulgarije, Roemenië: ja in 2007 Turkije: ja maar 2007 is veel te vroeg, ze mogen minstens toetreden in 10 �* 20 jaar: voorwat: schending van de mensenrechten, onderdrukking van de koerden, terrorisme,.. En dan is de EU wel groot genoeg. |
Aan de Eurounitaristen deze vraag:
Wat zou de voertaal in de Europese staat dan wel moeten worden? De taalstrijd in Vlaanderen zou toch een voorbeeld moeten zijn voor de problemen die gaan opduiken. |
Citaat:
|
Ah, en de taalrechten zijn van geen tel? Het door u geliefde België heeft meer dan een eeuw onder taalstrijd gebukt moeten gaan. En dat ging maar om twee talen.
|
een los economisch verband. Met een aantal landen kan er wat mij betreft een veel verdergaande samenwerking komen, maar zeker niet met alle landen die nu deel van de EU uitmaken. Daarvoor verschillen we teveel van elkaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Afijn, ik verkies een organisch federaal Rijks-Europa dat gebaseerd is op de culturele verscheidenheid der Europese volkeren, waarin zo weinig mogelijk plaats is voor nationale staten en waar een sterke euro als eenheidsmunt wordt gebruikt.
|
Ik ben voorstander van een confederatie: Een statenbond, waarin er wel verregaande samenwerking is (dus meer dan nu), maar wel elk land met zn eigen identiteit en deels eigen zeggenschap (niet alles moet op Europees niveau komen)!
|
Guderian schreef:
Citaat:
|
Citaat:
In het belgikske worden fundamentele principes van het echte federalisme niet eens toegepast: subsidiariteitsbeginsel, complementariteitsbeginsel, orde ipv territorium, organicisme en anti-egalitarisme. |
Citaat:
Nu, een Vlaams Blok vlaanderen gaat gewoon de voortzetting van Belgie op kleine schaal zijn, dat weet ik. Maar de staat België is hoe dan ook achterhaald, een relikwie uit de tijd van het grootindustrieel kapitalisme. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar de staat België is hoe dan ook achterhaald, een relikwie uit de tijd van het grootindustrieel kapitalisme ik dacht dat jij het d�*�*r toch mee eens zou zijn? |
Citaat:
Zoweinig mogelijk nationale staten... geen grenzen dus. Ik denk dat dat net de vrijgeleide is voor cultureel imperialisme van een van de grote naties. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be