Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Profiel verwijderen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=151911)

AdrianHealey 28 februari 2011 02:25

Profiel verwijderen

Waarom is het eigenlijk onmogelijk om je eigen profiel te verwijderen?

Raf 28 februari 2011 06:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 5331273)

Waarom zou je je profiel willen verwijderen?

Eigenzinnig 28 februari 2011 06:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5331317)
Waarom zou je je profiel willen verwijderen?

Als je echte persoonsgegevens gebruikt is dit soms aangewezen...

Mailen naar het forum ?

abou Anis 28 februari 2011 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5331318)

Mailen naar het forum ?

Volgens mij is de voornaamste reden dat forumbeheerders niet willen dat grote delen van hun forum vol zou komen te staan van reacties van "Anonymous" op posts van "Anonymous". Want om de integriteit van de database te vrijwaren zouden al die verwijderde accounts wel door iets vervangen moeten worden.

Het is overigens perfect mogelijk voor de beheerders van het forum om de nickname van een gebruiker te wijzigen. Bijvoorbeeld wanneer iemand zijn echte naam (niet meer) wil gaan gebruiken.
Het is met vBulletin (de software achter het forum) zelfs mogelijk om nicks samen te voegen. Dat is misschien een idee voor de wildgroei aan dubbelnicks ;-).

AdrianHealey 28 februari 2011 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5331397)
Volgens mij is de voornaamste reden dat forumbeheerders niet willen dat grote delen van hun forum vol zou komen te staan van reacties van "Anonymous" op posts van "Anonymous". Want om de integriteit van de database te vrijwaren zouden al die verwijderde accounts wel door iets vervangen moeten worden.

Het is overigens perfect mogelijk voor de beheerders van het forum om de nickname van een gebruiker te wijzigen. Bijvoorbeeld wanneer iemand zijn echte naam (niet meer) wil gaan gebruiken.
Het is met vBulletin (de software achter het forum) zelfs mogelijk om nicks samen te voegen. Dat is misschien een idee voor de wildgroei aan dubbelnicks ;-).

Is het dan niet mogelijk om in plaats van het te laten veranderen naar Anonymous, om simpelweg dan de nickname die het heeft geuit te laten bestaan, maar dat er geen inlogbaar profiel meer achter zit? Zoals wel vaker op fora is.

abou Anis 28 februari 2011 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 5331572)
Is het dan niet mogelijk om in plaats van het te laten veranderen naar Anonymous, om simpelweg dan de nickname die het heeft geuit te laten bestaan, maar dat er geen inlogbaar profiel meer achter zit? Zoals wel vaker op fora is.

Voor zover ik weet bij deze software niet, maar ik kan het ook mis hebben.

Overigens, als het een simpele kwestie is van niet meer te willen posten lijkt het me voor alle partijen toch veel eenvoudiger om dat gewoon niet meer te doen.

Raf 28 februari 2011 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5331318)

Mailen naar het forum ?

Dat is dan de fout van degene die zo dwaas is zijn echte persoonsgegevens op het internet te grabbel te gooien. Wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten.

AdrianHealey 28 februari 2011 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5331689)
Voor zover ik weet bij deze software niet, maar ik kan het ook mis hebben.

Raar; 'k heb al met een gelijkaardig profiel gewerkt en daar ging het wel. (Natuurlijk 'gelijkaardig' =/= 'hetzelfde'.)

Rudy 28 februari 2011 19:55

Citaat:

Adrian.

Wij, niet enkel liberalen hebben de vrijheid een account aan te maken, te vertellen wat we willen, en aan wie we ook willen. Individuele vrijheid heet dit.

Laten we dan ook als liberalen, toch als verantwoordelijken voor de toekomstige economie, onze verantwoordelijkheid opnemen.

Liberalen leven van risico's. Anderen, niet iedereen, leven van uw winst.

Waarom zich schuldig of verantwoordelijk voelen voor een profieleke ?

Groenten.

liberalist_NL 1 maart 2011 03:40

Een liberaal mag weten wat hij publiceert of niet, sonst kan er rekening gehouden worden met juridische actie. Meneer AdrianHealey staat volledig in zijn recht als hij zijn account wil laten verwijderen, hij is de auteur van zijn berichten.

guido 007 1 maart 2011 07:11

Het is inderdaad een probleem ja.

Anna List 1 maart 2011 08:15

Citaat:

²

ik vermoed zelfs dat op t kantje van t wettelijke is ...
als zelfs fb die optie heeft moeten voorzien ...

Anna List 1 maart 2011 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5331397)

integriteit van de posts verhoogt juist als ze losgekoppeld wordt van de persoon, dan pas moeten de ideeën an sich gewogen worden ongeacht van waar ze komen

Anna List 1 maart 2011 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 5333501)
Een liberaal mag weten wat hij publiceert of niet, sonst kan er rekening gehouden worden met juridische actie. Meneer AdrianHealey staat volledig in zijn recht als hij zijn account wil laten verwijderen, hij is de auteur van zijn berichten.

²

als alles klopt is de moderatie aan het contempleren over dit probleem ...

ik had dezelfde vraag reeds gesteld

AdrianHealey 1 maart 2011 10:28

Ik vroeg mij gewoon af. Heelder pleidooien over verantwoordelijkheid hoeven niet.

abou Anis 1 maart 2011 10:57

Er blijken inderdaad technische mogelijkheden te bestaan: http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=105181

@admin: misschien toch eens onderzoeken...

MaGNiFiCaT 1 maart 2011 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 5331572)

Wat een andere reden kan zijn van het niet-opgeven van een profiel, is misschien het feit dat men vreest dat het teveel zou voorkomen dat bepaalde personen hun profiel laten verwijderen om dan simpelweg er een nieuw aan te maken, om niet herkend te kunnen worden (door de moderatoren).

Maar ook ik ben van mening dat iedereen die wilt zijn profiel zou moeten kunnen verwijderen, indien gewenst, of de naam laten veranderen, of beiden.

MaGNiFiCaT 1 maart 2011 18:54

Ik zou ook graag hebben dat er ooit geen enkele connectie's aan mijn profiel hangen, maw een dood profiel, na de naamsverandering. Om totaal onopspoorbaar te zijn.

daiwa 2 maart 2011 01:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 5334820)
Ik zou ook graag hebben dat er ooit geen enkele connectie's aan mijn profiel hangen, maw een dood profiel, na de naamsverandering. Om totaal onopspoorbaar te zijn.

Wij openen toch dan gewoon een nieuwe draad over het koningshuis en we weten direct welke nieuwe nick je hebt. :lol:

Anna List 2 maart 2011 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5333892)
Er blijken inderdaad technische mogelijkheden te bestaan: http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=105181

@admin: misschien toch eens onderzoeken...

een reactie van de mods zou ook al iets zijn ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be