![]() |
Saudische koning wil facebook opkopen om revolutie in eigen land te vermijden
Saudi king to buy Facebook to end the revolt: report
In what is being termed as pure Wall Street Gordon Gecko tactics, King Abdullah of Saudi Arabia has decided to make an offer of $150 billion to buy out Facebook. Inside sources within the kingdom suggest that the King is very upset with Mark Zukerberg for allowing the revolt to get out of control, Ahlul Bayt News Agency reported. In a personal meeting between Mark Zuckerberg and King Abdullah on Jan 25, 2011, Zuckerberg had promised that he would not allow any revolt pages to be formed on Facebook even while he allowed Egypt and Libya revolt pages to be formed. Left with no option, Abdullah advised by Goldman Sachs has decided to buy out Facebook and “clean out the weeds”. The offer on the table is $150 billion. Facebook balance sheet was shown to King Abdullah and his kingdom advisors had mentioned that it is not even worth $1 billion given that it generates no profit. But the King threw the report into the dustbin and fired his advisors and decided to hand over the investment banking mandate to Goldman Sachs who put the value at $150 billion. The deal will be all cash. Most analysts believe that Zuckerberg will not take the offer and will wait for King Abdullah to up the offer to at least $500 billion. In the meanwhile king Abdullah has now logged on the Facebook and was busy profiling some of the models in the Goldman Sachs presentation.http://www.tehrantimes.com/index_View.asp?code=236523 Nu horen we vooral veel over Libië, waar de corrupte potentaat en zijn familie strijden voor hun regime en hun leven, maar veel belangrijker zijn de ontwikkelingen in de Golf regio, waar ongeveer 60% van de wereldolievoorraden te vinden zijn. In Oman, Jemen en Bahrein kwam het reeds tot bloedige rellen, maar ook in Saudi Arabië, Jordanië, Koeweit en Qatar is het aan het koken. De Iraniërs kijken toe met veel leedvermaak en interesse, hoe hun aardsvijanden aan het wankelen zijn. Het enige regime in de Arabische wereld dat aan de protesten ontsnapt is hun bondgenoot Syrië. Zeer slecht nieuws voor de VS en Israel. |
Als FB gecensureerd wordt gerund dan staat er de dag erna een nieuwe FB op, wel goed om te weten dat zuckerberg vriendjes is bij die extremisten.
|
De primaire bron voor dit "bericht" is Dawnwires
In de categorie "Sunday humor": (Sunday Humor article at Dawnwires.com are meant to humor our readers. They may or may not be the truth.) De Iraanse bron die in de OP staat is blijkbaar vergeten dat te vermelden. k&k dus. |
Zuckerberg, de Amerikaanse Jood ...... zal die 150 miljard laten lopen? Alleen denk ik dat het verhaal wishful thinking is.
De werkelijke waarde van Facebook is NIL. Alleen krankzinnige Amerikanen kunnen er in beleggen, zoals de idioot die dacht de Eiffeltoren te kunnen kopen. |
Citaat:
|
Opvallend dat de teksten in de media unaniem identiek zijn.
Een Yankenhoax? |
Citaat:
Voor Israel is het slecht nieuws, een ontwikkelende en zelfbewuste Arabische wereld is een vloek voor Israel, want Israel gedraagt zich als de vijand van de Arabieren. Als de Arabische wereld zich ontwikkelt, zal ook hun wapenarsenaal toenemen, hun macht in de wereld en economische macht. Zoals China nu. En dan is Israel de pineut, tenzij ze heel vlug van strategie veranderen en vrede zoeken met hun buurlanden en de palestijnen. En ook voor de VS, dat zijn greep op de regio enkel kan behouden mits welwillende en corrupte dictators. |
Tomm@
Ik denk er anders over. Volgens mij gaan Arabieren die vast werk hebben en een beter leven zich niet meer bezig houden met haatcampagnes richting het Westen etc.. Toen ik in Israel woonde bezocht ik soms de Arabische stad Abu Gosh, daar wordt lekkere Humus gemaakt. De inwoners daar werken voor en samen met joden en je ziet niks van vijandigheid. |
Citaat:
Ik zeg niet dat ze zich hoofdzakelijk gaan bezighouden met haatcampagnes tegen Israel en het Westen, maar er zullen toch dingen veranderen als die landen democratiseren. Zo was een van de leuzen op het Tahrirplein "weg met het vredesverdrag met Israel" en dat hoor je nu ook in Jordanië. Arabieren zullen het niet langer pikken dat hun regering zoete broodjes bakt met Israel zolang de palestijnse kwestie niet geregeld is. Terecht, volgens mij. Ook zullen ze niet langer aanvaarden dat de VS hun beleid aan de regio opdringen. Ze zullen zelf wel bepalen aan wie ze hun olie verkopen en voor hoeveel, en met welke landen ze al dan niet goede relaties zullen onderhouden. Als ze liever goede relaties met Iran dan met Israel willen, dan zal de VS daar niets meer aan kunnen doen. |
Citaat:
Vergelijk het met de relatie tussen Vlaanderen en de Belgische staat. Zelfs bij de Vlaamse Beweging is er nauwelijks nog echt haat voor België, net omdat er geen sprake meer is van de machteloosheid uit het verleden. Maar bijvoorbeeld een poging van het 'tweetalige' Brussel om Vlaamse gemeenten te annexeren heeft momenteel geen enkele kans op slagen, want Vlaanderen staat gewoon veel te sterk, demografisch, economisch, cultureel en sociologisch. Om de analogie door te trekken, de straffeloosheid van Israel zou wel eens in het gedrang kunnen komen ondanks verminderde vijandigheid, simpelweg omdat de relatieve macht van de Arabische wereld toeneemt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be