![]() |
kunstenaars vs nationalisten // De Ronde
een unheimlich gevoel bij De Ronde en andere Vlaamse producties (al dan niet van Woestijnvis) perfect geanalyseerd en verwoord :
conclusie m.i. : de 'NoordBelgische'(ik wil het hen niet aandoen) kunstenaar is een beetje lui ... *knip* U kan dit opiniestuk hier nalezen: Koddig Vlaanderen (DS Online) |
Lijkt me dat hij gewoon geen fan is van de moderne productiehuizen en daarom maar wat gal spuwt.
|
Citaat:
het beeld dat steevast van de Vlaming (om nog over de VNationalist te zwijgen) klopt ook wel als een bus, loopt over van de vooroordelen en stereotypen en veralgemeningen. niks tegenin te brengen. |
Een sterk stuk dat de gesubsidieerde Vlaamse "weg met ons"-kulturisten chirurgisch ontleedt.
|
Citaat:
² |
Citaat:
|
De 'kunstenaars' zijn verworden tot wat de Franstalige bourgeoisie van de 19e eeuw was: de elite die neerkijkt op het lompe klootjesvolk.
|
Niettegenstaande is de Ronde en de hype er rond zelf (de koers dan) Übervlaams. Een bewijs van onze identiteit, inclusief de zelfbeperking.
Wie dat onkent heeft nog niet genoeg eerlijkheid in alle richtingen. In Wallonië is de koers niet de helft zo populair. Dit terzijde ;-) |
Citaat:
Alles ligt wel in het verleden, de koers werd gemaakt in het verleden en niet nu. Ik heb het over de "helden", de Flandriens, de nostalgie enz. enz. De Ronde, de serie dus, maakt gewoon gebruik van de naam om ons te confronteren met sociale zaken;) Niets nieuws, dagelijkse kost voor mensen die met beide voeten in de wereld staan. Wel goede acteurs, goed camera- en grafisch werk. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be