![]() |
Plan Reynders
Le Soir
COALITIE: - Institutionele onderhandelingen met 9 (N-VA, PS, SP.A, CD&V, CDH, MR, OVLD, Groen! en Ecolo) o.l.v. De Wever (of een andere vlaming) waarbij er snel een eerste pakket (BHV incluus) zou samengesteld worden - Regeringsonderhandelingen met 7 (exit Groen! en Ecolo) o.l.v. Di Rupo BHV: -splitsing van het kiesarrondissment -inwoners van de 6 kiezen of ze stemmen in Brussel of Vl-Brabant -apparentering tss Brussel en Vl-/Wa-Brabant -omzendbrief Peeters > om de 4 of 6 jaar -nieuwe benoemingswijze voor de burgemeesters in de rand vanaf 2012 -Federale kieskring voor verkiezingen Europees Parlement -oprichting "Metropolitaine Gemeenschap" met socio-economische, culturele en onderwijsbevoegdheden -betwistingen in de rand voor een tweetalige kamer bij de Raad van State Over een splitsing van het gerechtelijk arrondissement géén woord en vooral die onderwijs- en culturele bevoegdheden van de Fr. Gemeenschap in bijna heel Vlaams-Brabant lijken onaanvaardbaar... |
en wat zou die nieuwe benoemingswijze van de burgemeesters inhouden??
in ieder geval, als N-VA dit aanvaardt, zijn ze wel zeer slecht bezig. Vooral die overdracht van de culturele bevoegdheden en de onderwijsbevoegdheden zijn compleet onaanvaardbaar. Zeg dan gewoon direct dat je gans Vlaams-Brabant onder voogdij van de Franstaligen wilt zetten hé. |
Citaat:
|
Citaat:
Er zou naar een nieuwe benoemingswijze gezocht worden...daar moeten we het mee doen |
Citaat:
|
Citaat:
Kan je van alles onder verstaan. En nee dit is geen zelfsdestructie, de verfransing van vlaamse inwoners is gedaan hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
De MG van Reynders zou er één zijn waar gemeenten uit Vlaams-Brabant zich zouden kunnen "losrukken" van de Vlaamse Gemeenschap qua cultuur en onderwijs, bevoegdheden waarbij het territorialiteitsbeginsel absoluut noodzakelijk moet gerespecteerd worden als je de communautaire "vrede" in dit land wil behouden (of verkrijgen). |
Citaat:
Ik zie er geen probleem in om dit in de faciliteitsgemeenten te geven, wat maakt een franstalige bibliotheek daar uit? |
Citaat:
En zo'n dogma's als territorialiteitsbeginsel . Wat veranderd er door een extra bibliotheek met vooral franse boeken in sint genesius rode? Juist niks , buiten dat het wat makkelijker word een franstalig boek te vinden. |
Citaat:
Maar neen, door hun imperialistische houding brengen ze het einde van België dichterbij. Mij niet gelaten. |
Citaat:
maar het gaat dus ook, en vooral, over de onderwijsbevoegdheden. We gaan toch geen onderwijs gaan subsidiëren die moedwillig het Nederlands niet of slecht gaat aanleren hé? |
Citaat:
Dit hele voorstel is en blijft een voorbode voor totale annexatie op lange termijn. Citaat:
Citaat:
LANGE TERMIJN, L____A___N___G___E TERMIJN!!!! |
Citaat:
overal waar die franskiljons neerstrijken blijven ze hardnekkig de frankofone taalimperialist uithangen ... niks van metropolitaine toestanden, ... |
ik zie niet hoe we dit zouden kunnen aanvaarden met n-va. Dit maakt de situatie in vl-br alleen nog erger dan ze nu al is. Waarom leren ze daar aan de overkant nu niet gewoon nederlands en passen ze zich aan. Op deze manier willen ze gewoon terug naar de 'tijd van toen', toen men in kortrijk, gent, ... lustig frans sprak.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
BHV:
-splitsing van het kiesarrondissment -inwoners van de 6 kiezen of ze stemmen in Brussel of Vl-Brabant -apparentering tss Brussel en Vl-/Wa-Brabant -omzendbrief Peeters > om de 4 of 6 jaar -nieuwe benoemingswijze voor de burgemeesters in de rand vanaf 2012 -Federale kieskring voor verkiezingen Europees Parlement -oprichting "Metropolitaine Gemeenschap" met socio-economische, culturele en onderwijsbevoegdheden -betwistingen in de rand voor een tweetalige kamer bij de Raad van State Om de handelswijze van de franstalige politici even na te bootsen zal ik maar zeggen dat dit een zeer goeie basis is om verder over te onderhandelen. Hierbij geef ik wel aan welke details ik graag geschrapt zou zien. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be