bf62 |
28 februari 2011 21:31 |
Een hand geven of toch niet?
Citaat:
Asalaam Aleikoem Wa RahmatuAllahi Wa Barakatoeh,
Ik heb een vraagje m.b.t de hand schudden van een vrouw en het 1 op 1 zijn in een onderzoek kamer :help:
Ik als Arts-assistent in opleiding loop in een ziekenhuis stage, mijn collega's weten dat ik moslim ben, vaak krijg ik te maken dat een vrouw haar hand uit steekt en een hand terug verwacht van mij, op sommige momenten lukt het en op sommige momenten lukt het helaas niet :duimneer: Moge Allah mij hiervoor vergeven Incha Allah!
Vaak als ik mijn ronde moet lopen kom ik in contact met een vrouw... Volgens de ' Nederlandse waarden en normen' (blabla) Hoor ik op mijn werk te werken zoals er van mij gevraagd word dus een hand geven is iets wat iedereen doet :rechter: dus ik ook. Ik heb al eens gepraat met mijn begeleider en hij zei tegen mij dat ik mij zo niet professioneel opstelde en een vrouw snel een had geven heeft toch niets van waarde? Ik antwoorde hierop als het toch niet van waarde is, hoef ik het toch ook niet te doen. (dizzy) Vaag Vaag
Ook het 1 op 1 zijn met een vrouwelijke patiënt krijg ik regelmatig op een dag mee te maken, en dan zie ik als Moslim-man vaak een ontbloote vrouw wat ik niet hoor te zien. :schamen:
Ik vraag Allah Subhana Wa Ta'ala mij te vergeven en het voor mij te vergemakkelijken Incha Allah!
Hoe moet ik hiermee omgaan, en wat kan ik het beste doen?
Of toch maar een andere opleiding? :duimneer:
Bron: http://www.ontdekislam.nl/forum/view...p?f=12&t=65984
Je moet de reacties eens lezen, die zijn nog beter. Waarom slagen we er niet in om 1 front te vormen tegen deze waanzin? Deze mensen horen niet in onze westerse landen.
|