Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Is Bart De Wever een Flamingant ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=151985)

ViveLaBelgique 1 maart 2011 13:24

Is Bart De Wever een Flamingant ?

Wat zegt hij er zelf over ?

Wat is een Flamingant eigenlijk ?

Graag had ik opgeroepen om je gedacht in dit topic NIET weer te geven.

Ik ben enkel op zoek naar citaten waarin Bart De Wever zelf letterlijk zegt dat hij een Flamingant is.

Anna List 1 maart 2011 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5334201)

Ik ben enkel op zoek naar citaten waarin Bart De Wever zelf letterlijk zegt dat hij een Flamingant is.

geef mss eerst eens jouw definitie van 'flamingant'

Txiki 27 maart 2011 21:02

Ik versta het weer niet. Moet ik hieruit nu begrijpen dat De Wever enkel flamingant zou zijn als hij dat ook met zoveel woorden zegt?

hurricane 27 maart 2011 21:23

De belgicisten zijn weer eens losgelaten en krijgen weer een uurtje vrij internet.

Clisthenes 28 maart 2011 11:00

Wat is een flamingant? Alles begint bij de definiëring!

Anna List 28 maart 2011 11:05

volgens mij is vivelabelgique ne comediant.

guido 007 28 maart 2011 11:40

Citaat:

Wat is je doel?
Wat is je stelling?
Wat is een flammingant?

guido 007 28 maart 2011 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5384268)
volgens mij is vivelabelgique ne comediant.

:lol:

Een discussie over openen, met de titel:

"Is vivelabelgique ne comediant"

fonne 28 maart 2011 20:27

Citaat:

Flamingant is een scheldwoord dat de Franstaligen gebruikten voor iedereen die weigerde de superioriteit van het grote Franse ras te erkennen. Ik zie niet in waarom iemand zichzelf met een dergelijk scheldwoord zou moeten betitelen.

UFSIA 28 maart 2011 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5385406)
Flamingant is een scheldwoord dat de Franstaligen gebruikten voor iedereen die weigerde de superioriteit van het grote Franse ras te erkennen. Ik zie niet in waarom iemand zichzelf met een dergelijk scheldwoord zou moeten betitelen.

Geuzennaam ?

mvg. Sint Ignacius

-Jo- 1 april 2011 15:50

Citaat:

Hij moet dat niet zelf zeggen om het al dan niet te zijn. Maar hij is het wel degelijk, en GEEN nationalist!

Henri1 1 april 2011 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5334204)
geef mss eerst eens jouw definitie van 'flamingant'

Een Flamingant is een bekrompen eenzaam en zielig persoontje dat alles haat wat Frans spreekt ?

Henri1 1 april 2011 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5385406)

U slaat de bal zoals gewoonlijk weer eens mis. Sterker nog, er is helemaal geen bal te bekennen.

http://www.encyclo.nl/begrip/flamingant

Txiki 1 april 2011 22:28

Zolang 'we' maar stickers kunnen plakken, zijn we gelukkig.

SDG 1 april 2011 22:45

Citaat:

Maakt dat dan iets uit?

De schoofzak 2 april 2011 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 5391819)
Hij moet dat niet zelf zeggen om het al dan niet te zijn. Maar hij is het wel degelijk, en GEEN nationalist!

Jij mag dan wel beweren dat het Weverke geen nationalist zou zijn, maar dat is dan toch alleen maar jouw beweersel.

Zo ben ikzelf, om maar een voorbeeld te noemen, een nationalist, en ik ben er nog fier op.
Natuurlijk is mijn definitie van een nationalist iets of wat afwijkend, want ... ik ben een overtuigd Europees nationalist. Afijn, in volgorde ben ik een Vlaams-nationalist, een Euro-nationalist, en een wereld-VN-nationalist. Ik ben overduidelijk geen b.-nationalist.

(en die van A. zijn daarenboven stadsnationalisten ...)

fonne 3 april 2011 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5392192)
U slaat de bal zoals gewoonlijk weer eens mis. Sterker nog, er is helemaal geen bal te bekennen.

Citaat:

The Dutch and French word flamingant refers to all activists of the Flemish movement and was initially used as a pejorative term by belgicists to indicate nationalist Flemings. It is probably derived from Flamins, the Walloon word for Flemings.
Citaat:

Le terme de flamingant a été repris plus récemment comme terme péjoratif pour les nationalistes flamands : voir, par exemple, la chanson Les F... de Jacques Brel critiquant les nationalistes flamands.

-Jo- 3 april 2011 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5393221)
Jij mag dan wel beweren dat het Weverke geen nationalist zou zijn, maar dat is dan toch alleen maar jouw beweersel.

Dewever heeft geen nationalistische visie op economie. Wie anders beweert, liegt. En met een nationalistische visie op economie wordt bedoeld: het streven naar een zo groot mogelijke macht bij nationale beslissingscentra binnen het economische speelveld, wat kan variëren van Vlaamse ondernemers over Vlaamse vakbonden tot Vlaamse nationale overheidsinstellingen die economische invloed uitoefenen.

Dewever heeft geen nationalistische visie op volksidentiteit. Wie anders beweert, liegt. Hij heeft in het verleden openlijk een pleidooi gehouden voor het actief mengen van Vlamingen met vreemdelingen via huwelijken, wat volgens hem de ideale integratie van vreemdelingen moet opleveren.

guido 007 4 april 2011 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5392189)
Een Flamingant is een bekrompen eenzaam en zielig persoontje dat alles haat wat Frans spreekt ?

Dan is Bart zeker geen flamingant.
Henri, bedankt voor de verheldering.

guido 007 4 april 2011 06:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5392192)

Hier ga je ferm uit de bocht, waarschijnlijk de bal niet zien aankomen die tegen je hoofd botste.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be