![]() |
Hoeveel informateurs of verkenners gaan we nog krijgen?
Zolang de voorraad strekt!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De ministers van staat moeten nog komen hé en het zijn er veel... :lol:
|
Er moet ge-informeerd en verkend worden tot de N-VA in de peilingen onder 25% komt.
Daarna verkiezingen. Daarna een regering van nationale eenheid (zonder de N-VA). |
Citaat:
|
Citaat:
;-) |
Als ik het goed voor heb kan de koning een informateur en een formateur benoemen. Al de rest (verkenners, ontmijners, ...) is een vrije interpretatie van de wet en dus eigenlijk op zijn minst borderline. Is de conclusie na 260 zonder regering niet dat de koning gefaald heeft en dringend vervangen moet worden!
Maw ofwel houd hij zich aan zijn drie keuzes, informateur, formateur of verkiezingen. Ofwel komt er een referendum waarbij de burgers zelf kunnen beslissen wat de toekomst word van hun "land". |
Ik wacht vol ongeduld tot ze Wouterke Van Besien tot formateur maken :rofl:
|
Citaat:
Als de peiling dit resultaat kortelings niet laat zien dan maken ze zowiezo een tripartite en hopen dat de aanhang van de N-VA zal krimpen. Ijdele hoop. Nu komt een übertjeef het pad effenen voor Leterme III zonder de N-VA. |
Hoeveel informateurs of verkenners gaan we nog krijgen?
Genoeg om tot voorbij de verkiezingen van 2012 te geraken he. En dan gaan ze direct nieuwe verkiezingen houden en daarna terug vier jaar onderhandelen.
Yves Leterme schrijft geschiedenis als de eeuwigen premier van België. |
Citaat:
|
Citaat:
De francofoontjes denken nog steeds met weemoed aan deze tijd terug... Toen hadden ze een véél voordeligere staatshervorming zo maar voor het oprapen... Maar liever wezen ze alles af om Leterme finaal te kunnen kraken.... En nu worden zij op hun beurt gekraakt... Mooi,mooi,het leven is mooi... En nu de volgende in de lange rij van het keuninkske om de brokken te lijmen... |
Citaat:
ER KOMT GEEN REFERENDUM! Men verwacht dus dat mensen die over niks akkoord zijn het eens gaan geraken over de vraag, de kieskringen en tal van andere modaliteiten? Dat de Franstaligen uberhaupt een referendum over het einde van Belgie zouden toestaan is al waanzin. Waarom wilt de PS geen verkiezingen? Omdat het een soort referendum zou worden over de toekomst van Belgie tjiens .... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarschijnlijk 1970-1979,maar ik krijg eerder de indruk dat de franstalige bourgeoikes en hun superioriteitsgevoel eerder nog altijd niet verder geraakt zijn dan de jaren 1870... |
Citaat:
|
Oplossing = zakenkabinet
|
Citaat:
Het is dezelfde discussie als die over het aanstellen van een buitenlander om als een soort deus ex machine de problemen te laten oplossen. Dit betekent dat er ook over de samenstelling van dat kabinet moet onderhandeld worden. En van zodra dat kabinet een oplossing meent te hebben, zal dit direct worden afgewogen in Noord en Zuid om te zeggen; 'kijk je ziet duidelijk dat die personen aan X's kant staan" Ik zou het vroeger nog zien gebeuren, maar nu, in het huidig België? no way :D tzal er heet aan toegaan :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be