Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Beke is koninklijk onderhandelaar (https://forum.politics.be/showthread.php?t=152051)

Hollander 2 maart 2011 16:09

Beke is koninklijk onderhandelaar

Citaat:

De koning heeft CD&V-voorzitter Wouter Beke vanmiddag ontvangen op het kasteel in Laken. Hij heeft Beke daarna belast met een onderhandelingsopdracht om een akkoord over de staatshervorming voor te bereiden.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110302_071

brother paul 2 maart 2011 16:16

ale eindelijk een die tussen links en rechts staat. Dus we hebben zo de toer van het veld verkend, nu gaan we eens in het midden staan en kijken hoe we de zaken aan elkaar kunnen knopen

freelancer 2 maart 2011 16:19

Dat de CD&V het verstand maar heeft om senator Torfs van de beeldbuis/micro te houden...:-D

vrijevlaming 2 maart 2011 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5336411)
Dat de CD&V het verstand maar heeft om senator Torfs van de beeldbuis/micro te houden...:-D

neenee, laat hem maar doen. Torfs tovert op die manier de cd&v om tot de vld: ambras en tegenstellingen aan honderd in d'uur

sjarel 2 maart 2011 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5336420)
neenee, laat hem maar doen. Torfs tovert op die manier de cd&v om tot de vld: ambras en tegenstellingen aan honderd in d'uur

Eyskens ook van stal halen dan.

vlijmscherp 2 maart 2011 16:33

ach, dat is maar voor de galerij. Verkiezingen in juni, dat zal ongeveer wel vaststaan zeker?

Jan Meuleman 2 maart 2011 16:34

Citaat:

Geert Hoste komt toch ook ok de TV.

Bollywood 2 maart 2011 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5336426)
ach, dat is maar voor de galerij. Verkiezingen in juni, dat zal ongeveer wel vaststaan zeker?

Teveel vrije maandagen, zal eerder september worden.

bgf324 2 maart 2011 17:00

Inderdaad. Juni lijkt echt wel snel.
Op deze manier zijn we volgens mij wel zoet voor 100 dagen.

Liederik 2 maart 2011 17:19

De linkerzijde zal zich alvast opwarmen om nog een rondje kritiek te gaan geven op het gebrek aan staatsdragende voorstellen vanuit de CD&V .

Ik hoop dat toch. Beke heeft nu op zijn schouders de opdracht "het terrein verder voor te bereiden als koninklijk onderhandelaar". Dus moet hij geen concreet voorstel doen a la VDL, maar iets tussen een informatieronde en zachtmaken in. Strategisch gezien is het comfortabel: niemand verwacht iets dus falen kan hij niet. Maar slagen kan hij ook niet gezien geen doorbraak verwacht wordt.

Al bij al een zinloze bedoening, wat CD&V alleen schade kan opleveren, geen voordeel.

Demper 2 maart 2011 17:30

Democratie noemen ze deze schertsvertoning.

Randa 2 maart 2011 18:18

En ik denk dat ze bij de CD&V ook wel beseffen dat het een vergiftig geschenk is, spelen ze de kaart van Di Rupo zijn ze bij de volgende verkiezingen, nog eens de heft van hun kiezers kwijt,
En doen ze met De Wever mee, dan zijn er in de partij die van hun oren gaan maken,
dus wat gaat Beke doen ? hij had beter tegen de koning gezegd, los het zelf op. mij niet gezien.

bgf324 2 maart 2011 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Randa (Bericht 5336652)
En ik denk dat ze bij de CD&V ook wel beseffen dat het een vergiftig geschenk is, spelen ze de kaart van Di Rupo zijn ze bij de volgende verkiezingen, nog eens de heft van hun kiezers kwijt,
En doen ze met De Wever mee, dan zijn er in de partij die van hun oren gaan maken,
dus wat gaat Beke doen ? hij had beter tegen de koning gezegd, los het zelf op. mij niet gezien.

Het meeste realistische is nog dat ze geen kaart trekken en gewoon 100 dagen verder kabbelen.

brother paul 2 maart 2011 18:33

poutin gaat nog gelijk krijgen,

bgf324 2 maart 2011 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5336712)
poutin gaat nog gelijk krijgen,

Hoezo?

Jazeker 2 maart 2011 18:48

Daar gaan we weer voor een rondje tsjeven.

BWarrior 2 maart 2011 19:07

Tijd om aan de échte onderhandelingen te beginnen. Beke zal slagen.

bgf324 2 maart 2011 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5336787)
Tijd om aan de échte onderhandelingen te beginnen. Beke zal slagen.

:lol: U gelooft nog in sprookjes.

fransV 2 maart 2011 19:22

leterme

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Randa (Bericht 5336652)

Toch simpel wat Beke gaat doen . Zichzelf tot baron benoemen door te zorgen dat Leterme premier kan blijven . Dag NVA!

pixelpower 2 maart 2011 19:22

Citaat:

My thoughts exacltly!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be