![]() |
Waarom geen andere strategie
Beste lezers en meelezende politici,
Ik ben nieuw op dit forum en ga onmidellijk open zijn over mezelf. Ik heb respect voor iedere politieker,Van Mieke Vogels tot Filip Dewinter,maar voel mij vooral aangetrokken tot een links beleid op gebied van welzijn en een meer rechtser op gebied van economie. Nu ben ik als vele Belgen ook het getrouwtrek een beetje meer dan moe,dit leide tot het poneren van deze stelling. Wat als de Belgen nu eens gewoon het communotaire zouden opbergen?Samen een regering vormen die echt voor het volk iets wil waarmaken. Als men nu bvb meer zou investeren in projecten die Belgie eervoller en rijker maken. (bvb de groene Volvo binnen VolvoCarsGent,de revolutionaire aidsgeneesmiddellen bij Janssen,een voorbeeldig migratiebeleid). Voor zo een projecten zou ik graag belastingen betalen,want ik weet dat dat geld terugkomt naar ons en mensen hun leven verbetert. Dit was mijn mening eens? Go for the future? |
Probleem is dat we socio-economisch maar vooruit kunnen nadat er communautair een grote schoonmaak is gehouden...
|
Omdat de situatie op communautair vlak onrechtvaardig is voor de Vlamingen. Wat je voorstelt is juist wat de Franstaligen wensen, een status quo. Waarbij de Vlamingen het communautaire links laten liggen, met alle gevolgen van dien.
|
daar heb ik nu net mijn twijfels bij. Waarom niet eerst van Vlaanderen EN Wallonie een topregio maken en dan rustig aan hervormen,en evt splitsen (wat uiteidelijk is Belgie geen echt natuurlijk land).
Maar persoonlijk maakt het mij niet uit of mijn belastingsgeld in een Vlaming,een Waal,een Marokaan of een Turk wordt geinversteerd. Als we samen naar een hoger (rijker,gezonder,....) niveau kunnen wil ik daarvoor gaan. Achteraf kan er in goede verstandhouding nog verder gekeken worden. Het mooiste voorbeeld is Janssen,die staan op ht punt om een aidsgeneesmiddel te lanceren. In Geel,Beerse en Mechelen. Zou eervol zijn als je kon zeggen dat je als politieker hier hebt in mee geinversteerd hé,veel toffer als dat je naam verbrand is door rassentwist,Bende Van Nijvel of een seksscahndaal. Become proud again |
Citaat:
Want U achtergesteld voelen helpt niet,je moet bewijzen dat je het kan. Mooiste voorbeeld is de evolutie van twee provincies de laatste twintig jaar. Zie bvb het rijke WV dat er naar mijn mening altijd maar meer kwalijke plekjes bijkrijgt. (Oostendese uitgansbuurt,Grens DePanne,...) en het door sluitingen getroffen Limburg dat de laatste jaren serieus terug op de kaart komt. Hasselt is echt een topstad. En nergens is er voor mij zo een harmonie tussen Belgen en allochtonen (gebruik dit woord niet echt graag) dan in Genk |
Wat snerror zei, plus omdat er met de PS geen degelijk economisch beleid te voeren valt. Die willen een jaren 70 sossenstaat; een totaal onhaalbare kaart in deze globaliserende wereld. De PS is even gekant tegen het socio-economische luik van de N-VA programma als het communautaire. (Nochthans is wat het N-VA voorstelt nu net hetgene Europa en het IMF etc aanraden). De FRs en VLs zijn het over niets eens, dus komt er roestige vastheid. En als de Vlamingen dan voorstellen om dan ieder ons ding te doen, awel dat mag ook niet van de FRs. Tja dan blijft alleeen de scheiding over als optie...
|
Waarom is België in de eerste plaats een federale staat geworden, denk je?
|
een punt waar ik NVA zelfs meer dan in volg is de koningskwestie. Allemaal gaan werken. Dat geld moet anders worden geinvesteerd. (Bovendie is voor mij als geintereseerde in de jaren80 de koninkelijke familie veel te erg besmeurd)
|
Citaat:
De enige socioeconomische manier die volgens mij werkt is "met HART en VERSTAND RIJK willen worden" sociale projecten tov kansarme,vreemden,....blijven gewoon ook nodig. Dat creert juist een echte topregio en geen VS toestanden met verschillende steden. Ooit al in Boston en New Orleans geweest.....wil je niet hoor |
Citaat:
|
Citaat:
|
mischien wel.....
|
Citaat:
|
Sorry, maar U bent een beetje naif vind ik, meneer TheFuture.
"Lets all just get along" gaat het probleem niet oplossen hoor. En als U geen probleem ziet, tja, ik vrees dat ik U niet kan helpen... |
Citaat:
|
Citaat:
en dat noem jij een rechts economisch beleid? hallo, nog eventjes en je gaat gewoon de groene volvo in gent en de janssen farma meteen nationaliseren. handen af, van de economie, bitch! |
Citaat:
|
Citaat:
Uw allusie alsof het vormen van een regering een cadeau zou zijn voor "de mensen" is bijvolg een ongelooflijke hoax. Het blijkt nu al een generatie lang onmogelijk om én een regering te vormen én iets voor het volk te doen. Een generatie lang heeft men deze onmogelijkheid kunnen toedekken door ze af te schuiven op de volgende generatie door de opbouw van een ongelooflijk grote staatsschuld. Vandaag is het geld op en zullen er beslissingen moeten worden genomen, of uit rechtsvaardigheidsgevoel, of uit verantwoordelijkheidsgevoel, of gewoon onder druk van Europa... welnu - het noorden wil zijn staatsschuld afbouwen en het zuiden niet. - het zuiden wil dus een status quo die ons gegarandeerd de dieperik instuurt, het noorden wil maatregelen die ons van de ondergang behoeden. - het zuiden haalt zijn electoraat uit de belofte van een status quo en het noorden uit de belofte van verantwoordelijkheid - bij een status quo kan de ondergang van gans het rijk enkel tijdelijk worden uitgesteld door het nog meer belasten van de reeds overbelaste Vlaamse middenstand Fascinerend cijfer: Vlaanderen is goed voor 83% van de export. Ik hoop dat ik niet moet uitleggen wat dat cijfer in essentie betekent. Dat is zowat de groffe samenvatting van waar het vandaag over gaat in de wetstraat. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GT41UB8SD |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be