Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   historische quote van de dag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=152103)

poekieJ 3 maart 2011 19:09

historische quote van de dag

Nicht durch Reden oder Majoritätsbeschlüsse werden die großen Fragen der Zeit entschieden, sondern durch Eisen und Blut.

------

Als extraatje mogen jullie raden van wie deze is (wedstrijdje googelen dus:roll:).

Sus Iratus 3 maart 2011 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5338254)
Nicht durch Reden oder Majoritätsbeschlüsse werden die großen Fragen der Zeit entschieden, sondern durch Eisen und Blut.

------

Als extraatje mogen jullie raden van wie deze is (wedstrijdje googelen dus:roll:).

Klinkt als Otto von Bismarck, maar ik kan ernaast zitten.

poekieJ 3 maart 2011 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5338286)
Klinkt als Otto von Bismarck, maar ik kan ernaast zitten.

1 puntje voor Sus:-D

Erwinvds 4 maart 2011 09:19

"The fool doth think he is wise, but the wise man knows himself to be a fool."

Jazeker 4 maart 2011 11:01

A fool and his money are soon to be parted.

Sus Iratus 4 maart 2011 13:23

Een gast moet bijtijds vertrekken en niet te lang blijven;
Het plezier gaat tegenstaan als hij bij een ander te lang aan tafel blijft hangen.

straddle 4 maart 2011 13:27

"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted."

.

beepbeepikbeneenjeep 4 maart 2011 16:14

"If you borrowed my brain for 5 seconds, you'd be like, 'Dude ! Can't handle it, unplug this bastard ! "It fires in a way that's maybe not from, uh... this terrestrial realm"

"You can't process me with a normal brain"

"I am on a drug, it's called . It's not available because if you try it you will die. Your face will melt off and your children will weep over your exploded body.

(allemaal van dezelfde)

Txiki 4 maart 2011 16:15

Waarom zijn historische quotes zo vaak in het Engels?

Pelgrim 4 maart 2011 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5339793)

Dat zijn ze niet. Er zijn gewoon veel onnozelaars die denken dat Engels cool is. Ik heb al citaten van Voltaire zien verschijnen in 't Engels op dit Nederlandstalige forum. Of Latijnse spreuken die naar 't schijnt in het Engels 'beter klinken'.

Txiki 4 maart 2011 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5339803)
Dat zijn ze niet. Er zijn gewoon veel onnozelaars die denken dat Engels cool is. Ik heb al citaten van Voltaire zien verschijnen in 't Engels op dit Nederlandstalige forum. Of Latijnse spreuken die naar 't schijnt in het Engels 'beter klinken'.

:lolabove:

SDG 4 maart 2011 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5339803)
Er zijn gewoon veel onnozelaars die denken dat Engels cool is.

²

Scarabaeida 4 maart 2011 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5339793)

Omdat nerds vaak 'gamen'. Vroeger viel mij dat evenmin op en zou ik me er alvast ook aan bezondigd hebben, maar thans weet ik wel beter.

SDG 4 maart 2011 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida (Bericht 5339825)
Omdat nerds vaak 'gamen'. Vroeger viel mij dat evenmin op en zou ik me er alvast ook aan bezondigd hebben, maar thans weet ik wel beter.

Bwah, ik game ook, maar toch komt mijn nekhaar overeind als ik weer eens een tekst voor mijn neus krijg die vol staat met Engelse termen waar er een perfect ingeburgerd Nederlandstalig synoniem voor bestaat.

Scarabaeida 4 maart 2011 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5339831)
Bwah, ik game ook, maar toch komt mijn nekhaar overeind als ik weer eens een tekst voor mijn neus krijg die vol staat met Engelse termen waar er een perfect ingeburgerd Nederlandstalig synoniem voor bestaat.

Idem. Ik heb eens voor de grap StarCraft in het Frans geïnstalleerd (dat gaat met een cd-code). Lachen. ;) Maar het is inderdaad zwaar ergerlijk om mensen hun moedertaal niet goed te zien beheersen, ... Ik vind het mar-gi-naal.

Xenophon 4 maart 2011 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5339831)

Moet dat niet zijn, "ik speel ook?"

SDG 4 maart 2011 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5339835)

In principe wel, maar het werkwoord 'gamen' is ondertussen vrij ingeburgerd en slaat specifiek op het spelen van videospelletjes. 'Spelen' is een algemeen werkwoord dat op zich staand bijna zo vaag is als het Franse werkwoord 'faire', dat je ook in zowat iedere context kunt gebruiken.

Scarabaeida 4 maart 2011 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5339835)

Ik speel ook 'computerspelletjes'. Eigenlijk beter: 'ik speel ook online spelletjes'. :oops:

Misschien: ik speel ook spelletjes op mijn rekenaar ? Of misschien: ik speel ook e-spelletjes ?

Scarabaeida 4 maart 2011 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida (Bericht 5339834)
Idem. Ik heb eens voor de grap StarCraft in het Frans geïnstalleerd (dat gaat met een cd-code). Lachen. ;) Maar het is inderdaad zwaar ergerlijk om mensen hun moedertaal niet goed te zien beheersen, ... Ik vind het mar-gi-naal.

Wat betreft computerspellen, trouwens, vind ik Franse overzettingen vaak erg geslaagd. Het zijn alleen die Engelse eigennamen die nogal vloeken, maar Fransen kennen doorgaans erg goeie stemacteurs. Spaans vind ik nogal geforceerd overkomen. Dat is zo bij StarCraft en WarCraft III althans. Voor de rest game ik niet zo.

Xenophon 4 maart 2011 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida (Bericht 5339841)
Ik speel ook 'computerspelletjes'. Eigenlijk beter: 'ik speel ook online spelletjes'. :oops:

Misschien: ik speel ook spelletjes op mijn rekenaar ? Of misschien: ik speel ook e-spelletjes ?

Anders doen we weer een toegeving naar de Walen en we maken er "ordinateurspelletjes" van.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be