![]() |
Volgens de Paus zijn de Joden niet verantwoordelijk voor de dood van Christus
Een conservatieve Paus die als een detectieve nagaat of de Joden nu wel of niet verantwoordelijk zijn voor de dood van Jezus.
Volgens hem, en hij schrijft het met inkt op papier voor eens en altijd: neen, de Joden zijn niet schuldig. http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-12634176 http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-12637128 De Joden jubelen. Alle Katholieken zijn nu verplicht het woord van de Paus te volgen. Ze mogen nooit nog dat (toch zowiezo al flutachtige) argument tegen Joden gebruiken. Zal zo'n interventie het anti-semitisme wat temperen? Of heeft dat volgens u weinig invloed? |
Zijn er echt nog mensen die daar een actieve wrok voor koesteren? Ik heb nog nooit (buiten south park) iemand horen klagen dat de Joden verantwoordelijk zouden zijn voor de dood van Jezus, maar misschien vertoef ik daarvoor niet in de juiste kringen.
|
Citaat:
Men zou kunnen opperen: ja , maar beter laat dan nooit. Niets van. Het bewijst alleen dat de kerk het Licht nooit heeft gehad gedurende 2000 jaar, laat staan dat ze dat ooit heeft kunnen uitdragen. Bovendien draagt de katholieke kerk (en de Luhteranen) een verpletterende verantwoordelijkheid in het antismemitisme in de Westerse wereld. Ik verwijs nog even naar de jodengetto's die 170 geleden nog altijd bestonden en gepromoot werden door de paus van Rome |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als klein kind herinner ik me dat levendig, wanneer hij ons uitnam op wandeling in 't stad. Hij woonde in de Jodenwijk, blijkbaar tegen zijn zin. Dat kwam me toen al zeer shockerend over. Het heeft bij mij een tijdje geduurd om in te zien dat die man gewoon anti-semiet was. Het feit is dat anti-semieten (of eender welke andere "anti-") er niet voor terugdeinst de meest onnozele flutstandpunten te herhalen. Goed wetende dat het om flutargumenten gaat. Rassenhaat kan alleen bestaan door het voortdurend herhalen van onzin. Het hatelijke ligt in de herhaling zelf. Niet zozeer in de inhoud ervan. |
Citaat:
|
Citaat:
De andere oorzaak van antisemitisme blijft evenwel voortsluimeren: de afgunst en frustratie die de relatief grotere aanwezigheid van Joden in de intelligentsia en het daarmee gepaard gaande sociaal-economisch succes met zich meebrengt. |
Citaat:
|
En gaan ze nu anti-italiaan worden omdat de Romeinen jezeke hebben vermoord?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Overigens maakt het toch geen hol uit wat de paus al dan niet te zeggen heeft, de pedovriend. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be