![]() |
Ikea biedt steak + friet aan voor €2,5. Horeca Vlaanderen is boos
'Steak friet voor 2,5 euro? Stielbedervers!'
Horeca Vlaanderen is boos op Ikea. De keten opent morgen uitzonderlijk de deuren en hoopt massaal volk te lokken met steak friet voor de luttele prijs van... 2,50 euro. 'Wie er zondag gaat eten, moet één ding beseffen', zegt Danny Van Assche van Horeca Vlaanderen. 'Dit is stielbederf.' Ikea is zich van geen kwaad bewust. http://standaard.be/artikel/detail.a...elid=GKV375SQQ _______________________ Ik vind de reactie van horeca Vlaanderen belachelijk. Het is langer geweten dat die mannen een veelvoud vragen van wat hun gerechten hun kosten aan productiekosten, als Ikea dan nog eens duidelijk in de verf zet hoe goedkoop ze die porties eigenlijk kunnen aanbieden is het kot te klein. Ze zouden beter zelf klanten proberen te lokken met zulke acties. |
Als je als meubelbedrijf klanten moet lokken met goedkope maaltijden, is er "iets niet in de haak" met hun meubels. Schoenmaker blijf bij uw leest. Horeca Vlaanderen krijgt van mij gelijk.
|
Citaat:
Zweden hebben een fijne commerciële manier van werken. Mensen lokken met goedkoop eten. Daarvoor moet je eerst door de showroom. De kans is groot dat ze wat komen. Trouwens, Als het materiaal slecht zou zijn, zou de keten al lang failliet zijn. Ik vind het een prima idee. Restaurant break even laten draaien om de verkoop te stimuleren. Horeca Vlaanderen moet eerst eens in eigen boezem kijken. Veel restaurants zijn de naam niet eens waardig. Ik kom beroepsmatig alle dagen in die keukens. Van sla wassen hebben vele van deze 'restaurantuitbaters' nog nooit gehoord. Je zou eens moeten weten wat je op je bord krijgt. Als ik ooit op pensioen mag gaan, schrijf ik een boek over mijn ervaringen. Dat zal niet in dank afgenomen worden. Wees daar maar al zeker van. |
Dit is je reinste kapitalisme. Leuk.
In de échte economie kost die steak minstens het dubbele, want in die echte economie nemen we ecosysteemdiensten in rekening. Maar ja, we leven voorlopig nog in de fake economie. Tot de bel barst. En tot die dag mag het kapitalisme voor mijn part rustig voort blijven hallucineren. Hoe meer hoe liever. |
Citaat:
Ikea gaat zich profileren als een "Resto du coeur". Bewonderingswaardig. |
Citaat:
|
Citaat:
Was Van de Ven van Olen trouwens niet één van de eerste firma's in ons landje dat daar mee begon (ondertussen is die al enkele jaren failliet)... Maar van mij mogen ze dat natuurlijk doen... (als alle grote zaken dergelijke praktijken gaan toepassen - en zich dus niet enkel tot eten gaan beperken- dan zullen de kleinere zaken en de tewerkstelling het vanzelfsprekend uitstekend gaan doen...:-) |
Oei oei, een bedrijf dat eten aanbiedt aan kostprijs i.p.v. aan een gigantische winstmarge. Ik kan me voorstellen dat horeca Vlaanderen daar niet blij mee is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be