![]() |
Noodregering, tripartite, verkiezingen?
Wat wordt het nu? Verkiezingen, regering met N-VA, sociaal-economische noodregering voor beperkte tijd, klassieke tripartite zonder staatshervorming, klassieke tripartite met (beperkte) staatshervorming? Of nog iets anders?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wel slim gezien van de N-VA. De andere partijen kunnen een grote staatshervorming doorvoeren, zij blijven in de oppositie en kunnen dan alles - hoe ver het ook gaat - als borrelnootjes bestempelen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
NB: BHV zal niet op een zuivere manier gesplitst worden, en Brussel krijgt bakken geld. Voor de rest wat geld zonder dat men mag beslissen hoe dat geld uitgegeven wordt (a la kinderbijslag voorstel van de FRs). |
Volgens mij komt er een regering met PS en N-VA en een zonder wezelijke staatshervorming en een beperkt regeerakkoord en een akkoord om nieuwe verkiezingen te organiseren.
De regering in lopende zaken gaat niet blijven de kastanjes uit het vuur halen. Ze worden daar niet voor beloond, ze zien eerder een electorale afstraffing tegemoet. Een regering met volwaardig vertrouwen van het parlement is nodig om te voldoen aan de EU vragen en de Belgische schatkist toe te laten aan een aanvaardbare rentevoet de schulden te laten herfinancieren. |
Citaat:
Nog absurder dan Belgie zelf, lijkt me. |
Als NVA in een regering stapt zonder staatshervorming, dan verliezen ze mijn stem.
|
ofwel komt er een tripartite zonder staatshervorming, ofwel ene met een beperkte "staatshervorming": 500 mil voor brussel plus inschrijvingsrechten in ruil voor splitsing bhv
|
Citaat:
|
Citaat:
Waanzinnig wat u groot pleegt te noemen.... Een staatshervorming van mijn voeten is het... Nét zo eentje als al de vorige staatshervormingen waren... |
Citaat:
|
Iets anders.
Na 180 jaar gezever wordt het wel eens tijd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be