Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Om de BBC te pesten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=152270)

C2C 6 maart 2011 21:58

Om de BBC te pesten

De BBC is heel erg, err, Brits.
  • Ze berichten alleen over Frankrijk wanneer het om slecht nieuws gaat
  • Ze verdraaien elk nieuws over Europa in slechte zin
  • Ze berichten daar zelden over hun eigen problemen (zie bijvoorbeeld het schandaal rond de London School of Economics - die miljoenen kreeg van Qadhaffi, geen woord erover)
  • Ze stoeffen voortdurend over zichzelf, vooral in de wetenschaps- en economie-rubriek
  • In elk nieuwsbericht zoeken ze of er niet ergens een of andere Brit een positieve rol heeft gespeeld - hoe absurd die link ook mag zijn
Kortom, een mens moet al héél gestoord of behoorlijk Anglofiel zijn (wat hetzelfde is) om de BBC te kunnen smaken.

Daarom: wanneer ik dan al op de BBC moet surfen, dan is mijn volgende bezoek steevast aan France24.com gericht. Zo krijgen ze daar in London tenminste de indruk dat we ook nog een andere visie bekijken.

Mocht iedereen dat nu massaal doen, dan zou ik mezelf niet zo belachelijk voelen in mijn strijd om de BBC tot meer objectiviteit te dwingen.

Enfin bon, van France24 kan hetzelfde gezegd worden, maar dan anders.

Demper 6 maart 2011 22:07

-1

Vlaanderen Boven 6 maart 2011 22:35

Redelijk belachelijk. De BBC staat net bekend om zijn braafheid en politieke correctheid. Als je populistisch gezever wil lezen, ga dan naar www.dailymail.co.uk.

BigF 7 maart 2011 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 5343259)
Mocht iedereen dat nu massaal doen, dan zou ik mezelf niet zo belachelijk voelen in mijn strijd om de BBC tot meer objectiviteit te dwingen.

Kortom; je weet zelf dat je belachelijk bezig bent maar in plaats van daarmee op te houden vraag je ons om mee te doen zodat jou onnozelheid niet meer opvalt?

Jazeker 7 maart 2011 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 5343259)
De BBC is heel erg, err, Brits.
  • Ze berichten alleen over Frankrijk wanneer het om slecht nieuws gaat
  • Ze verdraaien elk nieuws over Europa in slechte zin
  • Ze berichten daar zelden over hun eigen problemen (zie bijvoorbeeld het schandaal rond de London School of Economics - die miljoenen kreeg van Qadhaffi, geen woord erover)
  • Ze stoeffen voortdurend over zichzelf, vooral in de wetenschaps- en economie-rubriek
  • In elk nieuwsbericht zoeken ze of er niet ergens een of andere Brit een positieve rol heeft gespeeld - hoe absurd die link ook mag zijn
Kortom, een mens moet al héél gestoord of behoorlijk Anglofiel zijn (wat hetzelfde is) om de BBC te kunnen smaken.

Daarom: wanneer ik dan al op de BBC moet surfen, dan is mijn volgende bezoek steevast aan France24.com gericht. Zo krijgen ze daar in London tenminste de indruk dat we ook nog een andere visie bekijken.

Enfin bon, van France24 kan hetzelfde gezegd worden, maar dan anders.

Je schetst een perfect beeld van de VRT. Al is die niet Anglofiel maar Fracofiel.

Jazeker 7 maart 2011 11:06

Stel je voor... De Britse overheidszender zou maar eens Anglofiel kunnen zijn...

SDG 7 maart 2011 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5344020)
Je schetst een perfect beeld van de VRT. Al is die niet Anglofiel maar Francofiel.

De VRT is vooral ook Eurofiel. En voor de rest volledig op zichzelf teruggeplooid, wat overigens ook de tendens is voor het hele Vlaamse medialandschap:

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=12

lantjes 7 maart 2011 11:15

Als er nu 1 zender het bekijken waard is zal het toch wel de BBC zijn zeker.:roll:

Herr Flick 7 maart 2011 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 5344036)
Als er nu 1 zender het bekijken waard is zal het toch wel de BBC zijn zeker.:roll:

Inderdaad, meestal redelijk goeie programma`s, ...

en het ochtendnieuws bvb is iets waar de brt nog iets van kan leren, ...

Ja ze zullen wel wat nationalistisch zijn zeker, ... maar om dan de franskiljons hun eigen horen te bejubelen op France24 ... Al is het ook een zender die ik wel eens durf bekijken.

Jazeker 7 maart 2011 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 5344036)

Hoe liep je erbij bij Aalst Carnaval? :-D

lantjes 7 maart 2011 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5344053)
Hoe liep je erbij bij Aalst Carnaval? :-D

Niet dit jaar....:cry:

Jazeker 7 maart 2011 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 5344058)

Mocht ge niet van uw madam?

Herr Flick 7 maart 2011 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 5344058)

En dat voor ne Olstjeneir, ... uw familie gaat u dat kwalijk nemen he man... ;-)

als ik dat vertel aan mijn kameraden uit Oilsjt die gaan daar niet mee kunnen lachen, ...

(Die uit deremonje dan weer wel, ... ;-) )

lantjes 7 maart 2011 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5344087)
Mocht ge niet van uw madam?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5344094)
En dat voor ne Olstjeneir, ... uw familie gaat u dat kwalijk nemen he man... ;-)

als ik dat vertel aan mijn kameraden uit Oilsjt die gaan daar niet mee kunnen lachen, ...

(Die uit deremonje dan weer wel, ... ;-) )

Nog ni echt in form na mijn avontuur van donderdag.....;-) Maar aan dit tempo (-3 kg op 4 dagen) kan ik zonder twijfel weer in mijn lederen (mini)rokje van een paar jaar terug. :cheer:

en baajdeweej, voor nen Oilsjteneer is het het ganse jaar carnaval hé....:-P

Herr Flick 7 maart 2011 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 5344103)
Nog ni echt in form na mijn avontuur van donderdag.....;-) Maar aan dit tempo (-3 kg op 4 dagen) kan ik zonder twijfel weer in mijn lederen (mini)rokje van een paar jaar terug. :cheer:

en baajdeweej, voor nen Oilsjteneer is het het ganse jaar carnaval hé....:-P

Ja dat moet ge mij niet vertellen, ...

ik had zo ne collega, ... jawadde , ... die zal nu ongetwijfeld wel ergens in coma liggen trouwens, ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be