Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Naar 4 Euro / liter aan de pomp ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=152283)

Blue Sky 7 maart 2011 09:56

Naar 4 Euro / liter aan de pomp ...
 
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...-stijgen.dhtml

Ben benieuwd welke gevolgen dat gaat geven...

guido 007 7 maart 2011 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 5343934)
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...-stijgen.dhtml

Ben benieuwd welke gevolgen dat gaat geven...

Morgen alweer 3 cent erbij voor een literke diesel.
De overheid rijft de euros binnen.

Ganzenbordfan 7 maart 2011 11:27

De personenwagen gaat op lange termijn verdwijnen, tenzij er een alternatief voor fossiele brandstoffen wordt gevonden.

guido 007 7 maart 2011 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan (Bericht 5344070)
De personenwagen gaat op lange termijn verdwijnen, tenzij er een alternatief voor fossiele brandstoffen wordt gevonden.

bron:

Zwitser 7 maart 2011 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan (Bericht 5344070)
De personenwagen gaat op lange termijn verdwijnen, tenzij er een alternatief voor fossiele brandstoffen wordt gevonden.

Dat alternatief is er al.
Autos rijden in de toekomst gewoon op electriciteit uit Franse kerncentrales...

Scherven A. Mok 7 maart 2011 13:02

Jep, Frankrijk wordt een nieuwe 'oliestaat'. :D
Sarkozy een nieuwe Khadafi. Of madame Lepen.

Micele 7 maart 2011 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 5343934)
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...-stijgen.dhtml

Ben benieuwd welke gevolgen dat gaat geven...

Als de dollar evenzo blijft dalen als de olieprijs stijgt, niets. ;-)

Eerst de recordhoogte van 2008 bereiken (in Euro) , daar zijn ´ze´ nog bijlange niet.

Hebben de kranten echt niets beters te schrijven ?

Citaat:

http://www.finanzen.net/rohstoffe/oelpreis/euro

Aktueller Ölpreis in Euro (WTI) je Barrel


Als de olie vlot over die recordhoogte gaat, en vooral blijft, dan gaan we een serieus snelle verschuiving zien naar plug-in hybrides die 1,5-3 liter/100 km verbruiken.
Die auto´s zijn er al: (en wie weet worden ze in Gent gemaakt)willekeurig:
Citaat:

http://www.volvocars.com/at/top/abou...aspx?itemid=40 ...
Der Hybrid-Modus ist die Standardeinstellung beim Start des Fahrzeugs. Dabei interagieren Diesel- und Elektromotor und schaffen eine optimale Balance zwischen Fahrspaß und geringen Emissionen. Die CO2-Emissionen liegen dann bei 49 g/km (EU kombiniert), der entsprechende Dieselverbrauch liegt bei 1,9 Liter auf 100 Kilometer und die Reichweite steigt auf bis zu 1.200 Kilometer.
En naar pure E-auto´s in ballingsgebieden.

Ganzenbordfan 7 maart 2011 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5344075)
bron:

Dat is een veronderstelling, als de olie schaarser en schaarser wordt is het niet meer dan logisch dat personenwagens te duur worden voor het gros van het gepeupel. Tenzij er natuurlijk goedkopere brandstoffen worden ontwikkeld.

duveltje382 7 maart 2011 16:53

Moest nog veel duurder gemaakt worden,ook in het belang van mijn gezondheid.....

fabianen 8 maart 2011 14:57

We pakken met z'n allen een fiets met een motortje.Zoals renner F.Cancellara.Zo een motortje in de zadelbuis.Dat gaat als je wat traint vlot 50-60 km/h.
En iedereen blij want geen files meer,en de staat die op zijn kin kan kloppen:evil:

Raven 8 maart 2011 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 5344199)
Dat alternatief is er al.
Autos rijden in de toekomst gewoon op electriciteit uit Franse kerncentrales...

:rofl:

brother paul 8 maart 2011 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5344799)
Moest nog veel duurder gemaakt worden,ook in het belang van mijn gezondheid.....

die reverse clicke begrijp ik in de mate dat je wil voorkomen dat de economie in een recessie gaat;
Maar je kan netzogoed de belastingen verlagen, om de burgers de middelen die de overheid op die manier afroomt terug te geven, en in één beweging ook nog subsidiemaatregelen nemen en fiskaliteit optimaliseren om een 'ultrazuinige wagen' te kopen zodat je minder die verhogingen voelt.

Mambo 9 maart 2011 01:11

Overschakelen naar lpg hé.
€ 1,291 € 1,454 € 1,495 € 0,566(lpg)

manta 9 maart 2011 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5344799)
Moest nog veel duurder gemaakt worden,ook in het belang van mijn gezondheid.....

Erm, 't is niet enkel het litertje aan de pomp dat duur is hoor ...

Wat denk je dat er gaat gebeuren met alle produkten die van olie gemaakt worden of het nodig hebben in het fabriceren???
http://mediatheek.thinkquest.nl/~lld....php?tag=ao/h8
Da's nog maar een schijntje van de produkten die ergens met olie te maken hebben ... ;-)

Je kan je dus wel voorstellen dat niet enkel de chauffeur van een auto effe zal vloeken aan de pomp maar binnenkort ook de autoloze winkelende mens die in een grootwarenhuis de prijzen ziet stijgen.;-)

Scherven A. Mok 9 maart 2011 11:53

De liberalen willen het omgekeerde cliquetsysteem terug in werking stellen. :rofl:
Hun eigen systeem dat Verafkloot heeft ingesteld onder een groene vlag maar dat enkel diende om de begroting op te smukken (in goede tijden dan nog wel). Nu wordt het stilletjes aan rendabel om aan groenere wagens te gaan denken en de liberalen gaan tegen hun eigen theorieën in de boel weer verneuken.

guido 007 9 maart 2011 11:56

duur - duurder - onbetaalbaar

Stingray 9 maart 2011 14:17

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat de volledige economie weleens zou kunnen stilvallen vooraleer we aan € 4 per liter raken.

Vraag me af of dit dan zoveel beter is, alle milieu-argumenten ten spijt.

brother paul 9 maart 2011 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 5348395)
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat de volledige economie weleens zou kunnen stilvallen vooraleer we aan € 4 per liter raken.

Vraag me af of dit dan zoveel beter is, alle milieu-argumenten ten spijt.

ja Degrauwe zegt het toch weer goed, van hem

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110309_059

in feite kunnen we er beter aan wennen, en ons naar gedragen, dus goed nieuws.
En transport is tot nog toe veel de goedkoop we transporteren alles.

Ofwel moeten we eens nadenken over een systeem om alle goederen die we transporteren ook daar een 'transporttaks' op te heffen, ook al gebeurt die transport op zee, in de lucht of in china.

Ecologisch gezien zouden we beter onze verwarmingsenergie ook op dezelfde voet taxeren. En de stijgende inkomsten compenseren met een belastingsverlaging op lasten, en een belastingverlaging voor groene economie of C2C economie of herstel en onderhoudseconomie.

Stingray 9 maart 2011 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5348417)
ja Degrauwe zegt het toch weer goed, van hem

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110309_059

in feite kunnen we er beter aan wennen, en ons naar gedragen, dus goed nieuws.
En transport is tot nog toe veel de goedkoop we transporteren alles.

Ofwel moeten we eens nadenken over een systeem om alle goederen die we transporteren ook daar een 'transporttaks' op te heffen, ook al gebeurt die transport op zee, in de lucht of in china.

Ecologisch gezien zouden we beter onze verwarmingsenergie ook op dezelfde voet taxeren. En de stijgende inkomsten compenseren met een belastingsverlaging op lasten, en een belastingverlaging voor groene economie of C2C economie of herstel en onderhoudseconomie.

Nogal onrealistisch lijkt mij. De huidige opbouw van ons economisch bestel is daar niet op aangepast en als je dat toch doorvoert zal dat lijden tot een algemene verarming van de gehele wereldbevolking. Immers, alles wordt door de transporteurs/producenten doorgerekend aan de consument.

Bovendien is dit een recept voor achteruitgang i.p.v. vooruitgang. Een moderne samenleving moet nu eenmaal mobiel zijn.

Jan van den Berghe 9 maart 2011 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 5348429)
Bovendien is dit een recept voor achteruitgang i.p.v. vooruitgang. Een moderne samenleving moet nu eenmaal mobiel zijn.

Vraag is evenwel of mobiliteit op dezelfde wijze moet ingevuld worden als nu.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be