Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Psychiater teruggefloten die De Wever "egocentrist" noemde (https://forum.politics.be/showthread.php?t=152305)

Jakko 7 maart 2011 18:10

Psychiater teruggefloten die De Wever "egocentrist" noemde

La Dernièr Heure schakelde een psychiator in om BDW te onderzoeken. Het resultaat van het onderzoek sluit nauw aan met wat politieke tegenstrevers en Waalse kranten van hem denken. We moeten het toch nog gaan geloven.

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/Bi...t-noemde.dhtml

bgf324 7 maart 2011 20:48

Opgeruimd staat netjes.

Weer een Waal die kan gaan doppen.

filosoof 7 maart 2011 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 5344928)
La Dernièr Heure schakelde een psychiator in om BDW te onderzoeken. Het resultaat van het onderzoek sluit nauw aan met wat politieke tegenstrevers en Waalse kranten van hem denken. We moeten het toch nog gaan geloven.

Die man mag dat denken. Hij mag dat niet schrijven.

Eigenzinnig 7 maart 2011 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5345181)

Die man had 75€ moeten vragen ipv 'gratis' advies te geven..natuurlijk wordt die gestraft..8-)

filosoof 7 maart 2011 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5345187)
Die man had 75€ moeten vragen ipv 'gratis' advies te geven..natuurlijk wordt die gestraft..8-)

Dan nog mag hij dat denken maar hij mag het niet publiceren.

Raven 7 maart 2011 21:21

Die man heeft zonet een nieuwe definitie gegeven aan het concept "carrière-moord".

Pin en Puk 7 maart 2011 23:18

Waarom mag De Gucht een kiezer van het Vlaams Belang dan deze een mestkever noemen zonder sancties te krijgen ???

Deze is zelfs GEEN psychiater maar een luller

MaGNiFiCaT 7 maart 2011 23:22

Wat die man deed was deontologisch onverantwoord, dus de sanctie's zijn hier wel op zijn plaats.

Pin en Puk 7 maart 2011 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 5345525)
Wat die man deed was deontologisch onverantwoord, dus de sanctie's zijn hier wel op zijn plaats.

Dus volgens U is iedere VB kiezer een mestkever en is dit deantologisch verantwoord dit te laten zeggen door een volksvertegenwoordiger ?????

MaGNiFiCaT 8 maart 2011 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 5345532)
Dus volgens U is iedere VB kiezer een mestkever en is dit deantologisch verantwoord dit te laten zeggen door een volksvertegenwoordiger ?????

Doe niet stom, ik zei: "wat die psychiater deed was deontologisch onverantwoord en de sanctie's zijn hier op zijn plaats".

Herr Flick 8 maart 2011 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5345181)

Ne psych mag zomaar geen analyse maken zonder u te onderzoeken...

en dan nog is zijn analyse een scheet in ne netzak, want psychologie is gewoon een duur woord voor lucht verkopen.

van al die crap dat die gasten verkopen hebben ze nog nooit 1 letter kunnen bewijzen.

Anna List 8 maart 2011 08:42

psych moet nu alleen maar even zeggen dat hij die analyse maakte als burger/kiezer, niet als arts (wat de dr van in t begin ook had moeten doen).

verder zou het uiteraard wel kunnen dat zijn analyse 'toevalligerwijze' (want niet op basis van onderzoek) ... correct blijkt :-)

Fieseler 8 maart 2011 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5345859)
psych moet nu alleen maar even zeggen dat hij die analyse maakte als burger/kiezer, niet als arts (wat de dr van in t begin ook had moeten doen).

verder zou het uiteraard wel kunnen dat zijn analyse 'toevalligerwijze' (want niet op basis van onderzoek) ... correct blijkt :-)

2

Inderdaad Anna, dat politiek benoemd professorke mag dat én luidop denken én luidop zeggen.
Wat hij niet mag is zijn gedacht uiten én laten ondersteunen door zijn geneeskundige professie.

Dus: nu komt het er inderdaad op aan om zich te excuseren, niet omdat hij dat gezegd heeft "want beste Dernière Heure-lezers, ik sta daar vandaag meer dan ooit achter...." maar om dat dat per ongeluk (ik ben trouwens totaal verkeerd begrepen/geciteerd) is verpakt als een psychiatrische analyse/diagnose.

Wimpeus 8 maart 2011 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 5345228)
Die man heeft zonet een nieuwe definitie gegeven aan het concept "carrière-moord".

Misschien is dit nefast voor zijn carrière als geloofwaardig psycholoog maar ik vermoed dat hij enorm veel succes zou hebben, moest hij zijn uitspraken politiek kunnen verzilveren.

Villa Comedia 8 maart 2011 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 5344928)

Ik vind dit feit belangrijker dan wat die psychiater eigenlijk allemaal zegt. Psychiatrische profielen horen bij krankzinnigen en misdadigers. Interessant om weten hoe de Franstalige publieke opinie wordt geïndoctrineerd via de eigen media met dit soort "onderbouwde" argumenten om iemand te demoniseren. Niet dat dit me verbaast, maar ik denk niet dat we dit snel in de Vlaamse media zouden tegenkomen. Wat is het volgende? Een technische analyse van zijn vuilzakken? Gedetailleerde luchtfoto's van zijn woning? Een interview met zijn huisdieren?

Tejokus 8 maart 2011 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5345187)

Helaba, voor vijftien minuten he.... was je nog vergeten ;)

Tejokus 8 maart 2011 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia (Bericht 5345968)
Ik vind dit feit belangrijker dan wat die psychiater eigenlijk allemaal zegt. Psychiatrische profielen horen bij krankzinnigen en misdadigers. Interessant om weten hoe de Franstalige publieke opinie wordt geïndoctrineerd via de eigen media met dit soort "onderbouwde" argumenten om iemand te demoniseren. Niet dat dit me verbaast, maar ik denk niet dat we dit snel in de Vlaamse media zouden tegenkomen. Wat is het volgende? Een technische analyse van zijn vuilzakken? Gedetailleerde luchtfoto's van zijn woning? Een interview met zijn huisdieren?

Klopt niet helemaal he kameraad :)

Villa Comedia 8 maart 2011 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus (Bericht 5345976)
Klopt niet helemaal he kameraad :)

Ik bedoelde eigenlijk: als ze in de media worden gepubliceerd, worden ze toch meestal aan deze categoriën toebedeeld? ;-)

Tejokus 8 maart 2011 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia (Bericht 5345986)
Ik bedoelde eigenlijk: als ze in de media worden gepubliceerd, worden ze toch meestal aan deze categoriën toebedeeld? ;-)

Yep en sorry dat ik je verkeerd begrepen had:)

Xenophon 8 maart 2011 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5345849)
Ne psych mag zomaar geen analyse maken zonder u te onderzoeken...

en dan nog is zijn analyse een scheet in ne netzak, want psychologie is gewoon een duur woord voor lucht verkopen.
van al die crap dat die gasten verkopen hebben ze nog nooit 1 letter kunnen bewijzen.

Een psychiater is geen psycholoog, alhoewel dat lucht verkopen in verband met Freud gedeeltelijk wel klopt.

Maar moest je me nu zeggen dat de psychologie van C.G. Jung "lucht" is, dan gaan wij niet meer overeenkomen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be