![]() |
Staking tegen De Lijn en NMBS.
Is het geen tijd dat de reiziger die op het openbaar vervoer is aangewezen in opstand komt tegen de onafgebroken stroom van stakingen?
Studente wil staken tegen trein en bus Voor wie wil meedoen, de facebook pagina vind je hier: Nu is het onze beurt!!! Staking tov De lijn en Nmbs |
Vorige week was er nog een 'betaalstaking' van de reizigers: het was de bedoeling dat de reizigers hun abonnement weigerden te tonen of zeiden dat ze het thuis 'vergeten' waren. Ik betwijfel echter of zo'n dingen succesvol kunnen zijn. Dat is ook de reden dat de vakbonden bij een staking een paar autobanden in brand steken voor het bedrijf en de toegang verhinderen: zo kan een kleine groep zorgen dat hun staking door iedereen nageleefd wordt en iedereen 'solidair' is.
Wat dit initiatief betreft: de meesten die dagelijks de trein nemen, hebben niet meteen een alternatief, dus ik denk dat een betaalstaking dan eerder succes zal hebben dan een staking in de strikte zin van het woord. |
Het enige dat zou helpen(of in ieder geval de boodschap goed inrammen) is dat massa's mensen zich organiseren om gezamelijk in busjes,auto's etc te proberen te raken waar ze moeten zijn.Dus,voor zeker een jaar hun abonnementen niet vernieuwen.
DAT zou snoeihard aankomen.Want voor politici is een "stijgend reizigersaantal" equivalent aan "goede openbaar vervoerspolitiek". Of....mensen regelen ZELF weer hun "openbaar vervoer" (zeker studentenverenigingen zouden zoiets wel aankunnen) Maar....dan zullen de deelnemers moeten leren niet allemaal tegelijk ergens naar toe te willen omdat ze "niet te vroeg willen zijn"(we zijn blijkbaar liever te laat dan te vroeg tegenwoordig...) |
http://www.vandaag.be/binnenland/619...-voor-bus.html
zie je,gemiddeld 38 Vlamingen per dag doen hun auto weg,en krijgen het eerste jaar een abonnement van de Lijn in de plaats... Dat is goed nieuws. Onverantwoord gedrag van Lijn-Direktie("modern gekke-kikker-management zoals bij menige multinational) of vakbonden (regelmatig eens lekker "aktievoeren")kan dit weer ombuigen.Tenslotte willen mensen ergens raken. |
Citaat:
|
Een jonge kip die zelfs nog niet gaat werken of nog geen volle pot betaalt gaat al klagen ? 8O :rofl:
Ik beklaag nu al die hare vent later. 8-) Gewoon telkens na het verstrijken van je abo een dag of twee zwartrijden, kost hun geld en levert een mooie som op als je dagelijks pendelt. En zoveel mogelijk gebruik maken van "het loket stond vol excuus" als je geen ticket wil kopen, helft vd tijd rij je gratis. |
Wat een infantiele, onnozele actie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
² die studente zet eigenlijk het egoisme van de huidige generatie schoon in't daglicht. |
En we zijn weer vertrokken. Wat een slecht plan. Ze mag godverdomme blij zijn als ze de bus/trein kan nemen.
|
Het wordt tijd dat die infantiele facebookgroepjes worden afgeschaft..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Normaal ben je verplicht dit te melden aan de treinbegeleider bij het opstappen.
Een treinbegeleider die geen boete geeft aan iemand die dit niet heeft gedaan, verziekt eigenlijk de boel voor zijn onderneming. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Dus toegangspoortjes: akkoord (maar wat dan met misbruik eerste klasse?). En daarbovenop uiteraard treinbegeleiders. In landen waar met toegangspoorten wordt gewerkt, is evenmin de treinbegeleiding uitgeschakeld. |
Citaat:
Ik vind dat een zeer berationaliseerde beslissing. Vaak gaan die loketten om 6u open. Die jongen zijn shift zit er dus om 13u verdiend op. Wegens de reden die ik je gaf, is het dus onlogisch om een tweede persoon nóg eens een shift te laten doen. |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be