Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Walen laten niet met hun voeten spelen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=15248)

omaplop 2 juni 2004 18:53

Een Waalse firma dagvaardt de staat en laat een deurwaarder beslag leggen op het kasteel van Argenteuil!!

Ze moeten van de belastingen meer dan vier miljoen euro terugtrekken en die worden niet betaald, dus maatregelen treffen!!!

De staat kan niet betalen, er is geen geld meer....

Waarom doen de Vlamingen zoiets niet???

Waarom zijn wij zo braaf???

x1 2 juni 2004 18:55

GIJ zijt braaf, ikke in ieder geval nie.

dorus 2 juni 2004 19:54

Ach oma, op de schilderijen en het stadhuis van Antwerpen is al 10 keer beslag gelegd.

ancapa 2 juni 2004 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Een Waalse firma dagvaardt de staat en laat een deurwaarder beslag leggen op het kasteel van Argenteuil!!

Ze moeten van de belastingen meer dan vier miljoen euro terugtrekken en die worden niet betaald, dus maatregelen treffen!!!

wij zijn de melkkoeien ! bij gebrek aan vlaamse leeuwen !

Hans Van de Cauter 2 juni 2004 23:17

Wat een belachelijke topic. Overal communautaire problemen in zoeken. Zielig.

omaplop 3 juni 2004 15:29

Gaat niet om communautaire problemen, maar wel over het feit dat ook veel Vlamingen grote tegoeden hebben van de staat, maar eerder failliet gaan dan acties ondernemen.

Je moest als BUBBer content zijn dat ik een Waal prijs!!

Trouwens ik heb niets tegen de Walen, integendeel, ik heb er zeer veel vrienden, maar wel tegen de Waalse politici!!!

kangoo 3 juni 2004 15:39

Kunnen we geen beslag op de Wetstraat laten leggen? Al die kwistenbiebels mogen dan in t'park aan hunne bureau gaan zitten.

Foundation 3 juni 2004 16:12

Ik laat beslag leggen op't Vlaams parlement. Driekwart van de tijd, als het niet meer is, is dat maar voor een kwart gevuld, als het niet minder is. Daar heb ik niet voor willen betalen...

Dilbert 3 juni 2004 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop

Die Waalse firma zal op zijn tellen mogen passen. In een Machtsstaat kan zoiets niet.

giserke 3 juni 2004 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Ik laat beslag leggen op't Vlaams parlement. Driekwart van de tijd, als het niet meer is, is dat maar voor een kwart gevuld, als het niet minder is. Daar heb ik niet voor willen betalen...

ik laat beslag leggen op de volledige Belgische schatkist, omdat Wallonië haar 'leningen' aan Vlaanderen niet terug betaald.

100% VLAMING 3 juni 2004 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Foundation

En ik op de Belgische Senaat, 3/4 van de tijd is die leeg

Foundation 9 juni 2004 11:48

Ik op de Vlaamse Raad, 9/10 van de tijd is die nog niet voor de helft gevuld.

Knuppel 9 juni 2004 15:09

Het is toch echt wel opvallend hoe de BUBbels het altijd weer begrepen hebben op alles wat Vlaams is.
Maar vlaamsvijandig, dat zijn ze niet, hoor! :lol:

Foundation 9 juni 2004 16:49

Allez dan, we voegen de Waalse gemeeschap en gewestregeringen erbij.

9/10 van de beslissingen daar worden toch eigenhandig door Di Rupo genomen ...

jusbou 10 juni 2004 23:13

vlaanderen onafhankelijk is naar mening de grootste fout die vlamingen kunnen maken.gezien de omstandigheden zal dit tot de ondergang van vlaanderen leiden. de laatste tijd heeft belgie zowat zijn hele santenboetiek te koop gesteld en het is vooral frans(talig) kapitaal wat hier de koopjes heeft gedaan (denk maar aan carrefour om maar een voorbeeld te noemen) het kan de puristische flamingant die denkt dat vlaanderen zonder belgie beter boert wel eens zuur opbreken wanneer de groot-nederlands vlaamse gedachte overschaduwd word door een veel sterkere groot-frans gedachte. wanneer vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept en de burgerij de macht krijgt over wallonie en zijn investeringen om die dan te gaan herorrienteren in eigen regio. maar daar hadden dewinter en co nog niet aan gedacht.

giserke 11 juni 2004 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
vlaanderen onafhankelijk is naar mening de grootste fout die vlamingen kunnen maken.gezien de omstandigheden zal dit tot de ondergang van vlaanderen leiden. de laatste tijd heeft belgie zowat zijn hele santenboetiek te koop gesteld en het is vooral frans(talig) kapitaal wat hier de koopjes heeft gedaan (denk maar aan carrefour om maar een voorbeeld te noemen) het kan de puristische flamingant die denkt dat vlaanderen zonder belgie beter boert wel eens zuur opbreken wanneer de groot-nederlands vlaamse gedachte overschaduwd word door een veel sterkere groot-frans gedachte. wanneer vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept en de burgerij de macht krijgt over wallonie en zijn investeringen om die dan te gaan herorrienteren in eigen regio. maar daar hadden dewinter en co nog niet aan gedacht.

Ik moet u zeggen dat we daar niet bang voor moeten zijn.
Er zijn dan ook bitter(bijna nihil) weinig Waals bedrijfskapitaal actief in Vlaanderen.
Want dat 'Frans gedachtegoed' is in de verste verten in Frankrijk te bespeuren, althans naar de Walen toe. Als lid van het overlegplatform lille-kortrijk-doornik merk ik ook duidelijk dat een splitsing van Vlaanderen en Wallonië voor Vlaanderen geen effect zal hebben, omdat Franse bedrijven liever hier investeren dan in Wallonië.

Het grootste Waals financieel bastion was de Sociéte Generale. Dit is uiteen gevallen en overgenomen door Fortis die een pure Vlaams-Nederlandse financiële groep is.

jusbou 14 juni 2004 22:50

als u dat vind, u goed recht,

hopelijk kunt u mij nog zo'n mooie uitleg geven op de volgende vraag:

laatst was ik i v m de verkiezingen de verschillende partij opvattingen te vergelijken en te toetsen aan elkaar, nu wil de nva een onafhankelijk vlaanderen met brussel als hoofdstad, welnu welnu in zo goed als alle brusselse partijen zijn van mening dat brussel als vlaamse kolonie niet door de beugel kan. met uitzondering van het fdf werd het weliswaar verdekt aangekaart, maar de stelling was alom aanwezig. en ompersoonlijk te worden, mocht mij als franstalige brusselaar dit overkomen zou zéér luid protest en pogingen tot het verijdelen van.
hoe denkt de nva dit te verwezenlijken met een onwillige gesprekspartner?

voor alle duidelijkheid: ik woon niet in brussel en ben niet frans maar tweetalig

mvg jusbou

giserke 14 juni 2004 23:18

Washington DC is ook de hoofdstad van verschillende staten, dat lukt ook.

Foundation 15 juni 2004 12:50

Washington DC is slechts een federale hoofdstad, en van een strikt groot federalisme kan je in Amerika ook niet spreken.

Wat is de hoofdstad van California? Sacramento, en een minderheid van mensen daar zullen Washington zeggen als je het hen vraagt. Dubya is ver verwijderd, Arnie is omnipresent. Hun hoofdstad ligt in hun staat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be