![]() |
Ondernemen in België moet vooral voor de werkgever aantrekkelijk worden
Door de hoge loonkosten trekken VEEL investeerders naar het buitenland!
Het verlagen van de loonkost is ONMOGELIJK, INTEGENDEEL, die moet omhoog! Het verlagen van de kosten voor de werkgever moet wel drastisch omlaag! Alleen moeten werkgevers minder winst willen maken! Het importeren van goederen uit het buitenland moet in ieder geval een STUK DUURDER! Zodoende men terug als het ware VERPLICHT wordt in België te produceren! Het aantal vrachtwagens die de Belgische wegen vernielen moet DRASTISCH OMLAAG! BELASTING op elke VRACHTWAGEN die uit het buitenland komt om België binnen te komen!!! Te zwaar geladen en je komt uit Polen? Camion langs de kant!!! Met de Taxi naar Polen, de werkgever in Polen regelt een tweede camion om de boel te verlichten!!! Te zwaar geladen vrachtwagens maken de autowegen kapot!!! Het kan hen niks schelen ze komen toch uit Polen! België verdient er NIKS aan! INTEGENDEEL! MOET investeren in herstelling van de WEGEN! BELASTING aan de GRENS op elke VRACHTWAGEN uit het BUITENLAND!!! Aan de hand van het aantal km in België wordt de belasting geheven! bvb 0.10€ per km... België doorkruisen is 300km ongeveer... dan kost het nog slechts 3€!!! dus 0.10€ is nog veel te weinig!!!! Graag Serieuze Reacties want het is een SERIEUS voorstel!!! |
Citaat:
Uitwassen van het systeem aanpakken: Eigenaars van bedrijven, handelaars, managers, aandeelhouders, staatselite, speculanten en kaderpersoneel zijn te dure kosten die alle verbeelding tarten, exuberante bonussen, absurde aftrekbare voordelen, extreme aandeelhouderuitkeringen (dividenden) enz. Al deze uitkeringen belanden vervolgens in de tientallen belastingsparadijzen op onze planeet, al deze gelden zijn noodzakelijk om onze concurrentie positie te versterken op de wereldmarkt! Innovatie, technologische vooruitgang door automatisering en handel met lageloonlanden kunnen deze enorme uitkeringen niet voor blijven. Het verzuim om te herverdelen kost de gemeenschap jaarlijks honderden miljarden. Deze matiging kan betaalde arbeidsduurverkorting in al zijn vormen voor miljoenen mensen opleveren en daardoor de duurzame consumptie verbeteren en hoogconjunctuur veroorzaken. We zullen op termijn deze ridicule uitkeringshandicap moeten afbouwen om competitief te blijven met de rest van de wereld. De gemeenschap vraagt de politiek dan ook om het terugdringen van deze uitkeringshandicap duidelijk in het regeerakkoord te schrijven en de vakbonden om hun tijd te gebruiken om zonder taboes naar oplossingen te zoeken om deze uitkeringen aan banden te leggen. |
Citaat:
Het inkomens verschil tussen werknemers en werkgevers is onverklaarbaar vanuit pure economische redenen. Economie is een middel en geen doel op zich! De vrije markt is voorlopig geen eigendom van werknemers, ze krijgen slechts een zeer kleine vergoeding in ruil voor hun dagelijkse arbeid in dit systeem, de geprivilegieerde elite zal dus haar eigen concurrentie positie zelf moeten veilig stellen en hun verantwoordelijkheid daarvoor moeten opnemen, ze zijn niet persoonlijk verantwoordelijk zoals vennootschappen aangeven, maar wel maatschappelijk verantwoordelijk. Arbeiders zijn “niet” verantwoordelijk voor een vrije markt die niet van hen is, dit volgens de huidige liberale ideologie uiteraard. In goede economische tijden (hoogconjunctuur) mogen arbeiders niet participeren in de winsten??? In slechte economische tijden (laagconjunctuur) moeten arbeiders de crisis “niet” betalen!!! Dat zijn nu éénmaal de consequenties van het huidige (neo) liberale systeem. Je kan arbeiders niet verantwoordelijk stellen voor de rotzooi die grote bedrijven (banken speculanten en multinationale bedrijven) met onze economie gemaakt hebben, dat is wel zeer laag bij de grond en zeker niet discutabel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be