Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaamse moslima mag weer aan de slag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=152545)

suqar_7loe 11 maart 2011 17:57

Vlaamse moslima mag weer aan de slag

Citaat:

Winkelketen Hema heeft besloten Yoyce Van Op den Bosch, de jongedame die ontslagen werd voor het dragen van een hoofddoek, weer aan te nemen. Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKR) reageert tevreden.

De tot de islam bekeerde Joyce werkte als uitzendcontract bij Hema, maar na klachten van klanten over het feit dat ze een hoofddoek droeg, besliste de winkelketen haar contract niet te verlengen.

Hema geeft nu toe Van Op den Bosch onheus behandeld te hebben. "Door het dragen van de hoofddoek eerst wel toe te staan en later niet meer, heeft Hema naar deze uitzendkracht onjuist gehandeld", klinkt het. Van Op den Bosch kan weer aan de slag bij Hema, mét hoofddoek.
Tevredenheid, maar vragen blijven

Het CGKR reageert tevreden voor de individuele oplossing voor deze interim-kracht, maar merkt op dat het debat over de omgang met religieuze kentekens op de werkvloer van commerciële bedrijven open blijft; "Hoe zal Hema reageren als een andere werknemer bijvoorbeeld een hoofddoek zal willen dragen en hoe zal de winkelketen in de toekomst omgaan met discriminatoire wensen van klanten?"
Bron: http://www.gva.be/
Toch wel een draad waard. Zet de muntthee maar als warm! 8-)

Dus de betoging wordt afgelast?

Eigenzinnig 11 maart 2011 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5353964)

de tegenbetoging allicht niet..:lol:

suqar_7loe 11 maart 2011 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5353972)
de tegenbetoging allicht niet..:lol:

Ik wist wel dat gij hier als 1e op mn post zou reageren :lol:

Ik vraag me af of er veel volk zal afkomen.

Eigenzinnig 11 maart 2011 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5353976)
Ik wist wel dat gij hier als 1e op mn post zou reageren :lol:

Ik vraag me af of er veel volk zal afkomen.

Hopenlijk niet..die hoofddoek heeft al véél te veel aandacht gehad..het wordt tijd dat de échte rampen (japan) weer op de agenda komen ipv een schreeuwerige religiezot en het Centrum voor Carnavalsrechten en andere idioterie.

eigenlijk vind ik een hele nieuwe draad voor een update overbodig..

suqar_7loe 11 maart 2011 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5353982)
Hopenlijk niet..die hoofddoek heeft al véél te veel aandacht gehad..het wordt tijd dat de échte rampen (japan) weer op de agenda komen

Ik ben het voor 1 keer eens met u.

Xenophon 11 maart 2011 18:09

Over wat gaat dat misschien?

andev 11 maart 2011 18:31

Eigenlijk blijft nu wat vroeger reeds afgesproken werd, simpel.
Geen hoofddoek aan de kassa of op een andere plaats waar je in contact komt met het publiek. Ze krijgt dus een functie waarbij ze niet in contact komt met dat publiek. Daarmee heeft HEMA in feite niets toegegeven, en gelijk hebben ze. Ze moeten baas blijven in hun eigen zaak en zelf kunnen beslissen of, waar, in welke omstandigheden een hoofddoek door hen aanvaard zal worden!
De vraag blijft nu, als iemand per se aan de kassa wil blijven werken of komen werken...en dat mag niet met een hoofddoek: begint de ganse komedie dan opnieuw?

maddox 11 maart 2011 18:35

En het hele circus is weer aan de gang. Madammeke is nie content, 't moet een vast kontract worden, en als kassierster.

Gaat ze nu gederft inkomen opeisen voor de week dat ze gestempeld heeft?

koppijn 11 maart 2011 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5353964)

Hema geeft om hoofddoek ontslagen vrouw job achter de schermen, maar die weigert!
Je kunt die betoging effectief afblazen, ik denk dat de RVA hier niet met kan lachen.

Nynorsk 11 maart 2011 18:37

Als ik nog eens ga solliciteren doe ik ook een hoofddoek aan. Dan kan ik tenminste alles wat ik wil eisen, en de werkgever zal wel moéten plooien, anders is't ne rasiest.

Nynorsk 11 maart 2011 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koppijn (Bericht 5354031)
Hema geeft om hoofddoek ontslagen vrouw job achter de schermen, maar die weigert!
Je kunt die betoging effectief afblazen, ik denk dat de RVA hier niet met kan lachen.

en daarna komen bleiten dat ze geschorst wordt door de RVA, en gaan uithuilen bij het CGKR dat het rasiesten zijn bij de RVA want ze schorsen iemand met een hoofddoek.

Eigenzinnig 11 maart 2011 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koppijn (Bericht 5354031)

Opletten met de islamtempeliers van het CGKR..hun invloed is stilaan groter dan die van de reguliere vakbonden

Scarabaeida 11 maart 2011 18:40

Mij kan het niet schelen dat ze een hoofddoek draagt, maar het verdedigen gaat mij te ver. Dat ze maar blij is met haar job achter de schermen.

Ganzenbordfan 11 maart 2011 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 5354036)
Als ik nog eens ga solliciteren doe ik ook een hoofddoek aan. Dan kan ik tenminste alles wat ik wil eisen, en de werkgever zal wel moéten plooien, anders is't ne rasiest.

Doen.

COCHINILLO 11 maart 2011 18:54

oei! dit is nu vast nooit de bedoeling geweest van suikerspin dat haar draadje deze wending ging nemen.

Het draait sneller dan je denkt precies.

nieuwe titel:

"Vlaamse bekeerde moslima WIL niet meer aan de slag als ze niet aan de kassa mag zitten pronken met haar sjalleke."

Mitgard 11 maart 2011 18:58

Mash'Allah, deze jongedame is een bekeerde volgelinge van Allah SWT!

De ummah groeit elke dag.

Eigenzinnig 11 maart 2011 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5354069)
oei! dit is nu vast nooit de bedoeling geweest van suikerspin dat haar draadje deze wending ging nemen.

Het draait sneller dan je denkt precies.

nieuwe titel:

"Vlaamse bekeerde moslima WIL niet meer aan de slag als ze niet aan de kassa mag zitten pronken met haar sjalleke."

Ik ben er stilaan bijna 100% zeker van dat de klantenreclamaties een (mislukt) excuus waren om een irritante fundi buiten te krijgen...

Als je zelf niet snapt dat je na deze heisa gewoon geen publieke functie meer kunt uitoefenen ben je niet volwassen ofwel gewoon op zoek naar een gouden parachute..

Tamam 11 maart 2011 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 5354036)

politics.be op top-niveau! :lol::roll:

suqar_7loe 11 maart 2011 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 5354080)
Mash'Allah, deze jongedame is een bekeerde volgelinge van Allah SWT!

De ummah groeit elke dag.

Amen:-)

George 11 maart 2011 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5354027)
En het hele circus is weer aan de gang. Madammeke is nie content, 't moet een vast kontract worden, en als kassierster.

Gaat ze nu gederft inkomen opeisen voor de week dat ze gestempeld heeft?

das ook het enige dat telt hé voor u. Dat ze haar werk goed deed en zo geld opbracht voor de eigenaar, ok, money in the pocket. De meeste bedrijven reageren zo.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be