Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Moderatie volgt blindelings politiek correcte parcours (https://forum.politics.be/showthread.php?t=152556)

Groentje-18 11 maart 2011 21:32

Moderatie volgt blindelings politiek correcte parcours

Volgens de onpartijdige en neutrale moderatie, waarvan reeds eerdere voorvallen werden aangekaart, zijn mijn berichten racistisch of zetten ze aan tot haat.

Ik mag dus niet zeggen dat het oproergekraai van de racistische Moslims allerminst apprecieer, want dat is racistisch. Het is namelijk onmogelijk dat ik mensen met een andere huidskleur beoordeel op hun gedrag beoordeel, volgens de moderatie.

Volgens diezelfde moderatie, mag een forummer een andere forummer wel uitmaken voor racist. Vooral als deze forummer Moslim is,is dit geen enkel probleem. Ook voor linksen geldt er een gedoogbeleid.
Als uit diezelfde hoek uitspraken als "ga weg uit dit land" en "stik in uw speknek" komen, of er wordt op het uiterlijk gebasht van hun medeforummer (!!!) is dit echter géén enkel probleem !! Allen blanken worden nochtans uitgemaakt!

In het echt, durft men niet meer opkomen voor de eigen cultuur of zich uitten tegen gedrag van andere groepen. Men is namelijk doodsbang voor represailles zoals die veelvuldig worden geuit aan het adres van mensen die hun voorgingen. Maar zelfs op een forum, is vrije meningsuiting blijkbaar al niet meer mogelijk. Ook de moderatie is blijkbaar volledig gezwicht voor het huidige discours: politiek correctheid, boven alles. In het bijzonder ernst en objectiviteit.

Ik neem hier achting van,
u hopelijk ook,

Groentje, die waarschijnlijk nog meer heeft betekend voor de Moslims dan de voltallige moderatie samen...

Rudy 11 maart 2011 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5354382)
Groentje, die waarschijnlijk nog meer heeft betekend voor de Moslims dan de voltallige moderatie samen...

Klinkt nogal pretentieus. Wat dacht je van "Rudy, die meer heeft betekend voor jong Vlaanderen dan heel dit zootje bijeen" ? Geef toe, klinkt als e graptje .

globalmedia 11 maart 2011 21:57

dat is hier een hilarisch forum...

van Maerlant 11 maart 2011 22:09

Groentje is heel wat veranderd doorheen de jaren. Komt dat door politics? Maar geen probleem, ik vind u nog altijd lief :>

Groentje-18 11 maart 2011 22:13

Aha, dit zou het bericht zijn wat de moderator de bomen heeft ingejaagd:

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1065

Het bericht werd gequote door Stiertje. Dat mag trouwens niet met berichten die je rapporteert, anders word je rapportering niet serieus genomen en dus niet behandeld.
Voor stiertje werd er een uitzondering gemaakt op deze regel die voor mij wel toegepast wordt. Hier is dus duidelijk sprake van discriminatie op basis van overtuiging.

Ik zou graag weten wat het probleem met die post is en op welke manier dat "aanzet tot haat en racisme".
Mag ik het woordje 'uitwerpen' niet gebruiken als synoniem voor bevallen? Bevallen klinkt als een pijnlijk werk van heel lang allooi. Er is echter geweten dat hoe meer kinderen je krijgt, hoe makkelijker dit verloopt. Bijgevolg kan je dan spreken van 'uitwerpen'. Maar ik ben ervan overtuigd dat de moderatie niet op basis van dit woord het besluit tot 'racisme' en 'aanzetten tot haat' zal trekken. Hierover zou hoogstens een opmerking worden gemaakt over woordkeuzes. Maar met woordkeuzes heeft men hier allerminst een probleem, dat werd al tot in den treure bewezen.

Dat ik schrijf wat ik vaststel in een avatar, lijkt me ook niet racistisch of aanzetten tot geweld. Ik heb het namelijk normaal gezien wel voor rundvee. Doch, ik discrimineer niet voor varkens.

Dat verhinderen om helder te denken kan het ook niet zijn, stiertje is bij mijn weten immers niet 'van een ander ras' (indien wel hebben we hier te maken met privacyschending van een lid, door de moderatie :?). En met het feit dat Stiertje iets verderop repliceert dat ik verre van intelligent ben, is ook al helemaal niets mis. Nochtans tegen het forumreglement. Maar dat zal wel gewist worden dan zeker?
Of neen, zelfs dat is misschien niet nodig, net als die "stik in uw speknek". Dit kwam uit de mond van een allochtone forumbezoekster ... Discriminatie op basis van ras? Iemand?

Groentje-18 11 maart 2011 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 5354452)
Groentje is heel wat veranderd doorheen de jaren. Komt dat door politics? Maar geen probleem, ik vind u nog altijd lief :>

Dank je.

Ik jou ook. :) :hug:

:>

Ik kan gewoon niet tegen onrecht. Dat werkt bij mij als een rode lap op een stier. Dat onrecht speelt zich nu m.i. aan de andere kant van "de zijde" af (of beter: andere zijn slachtoffers) dan pakweg twee �* drie jaar geleden. Ofwel was mijn perceptie toen gewoon fout. :|

suqar_7loe 11 maart 2011 22:18

Wat een theater :rofl:

COCHINILLO 11 maart 2011 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5354460)
Dank je.

Ik kan gewoon niet tegen onrecht. Dat werkt bij mij als een rode lap op een stier. Dat onrecht speelt zich nu m.i. aan de andere kant van "de zijde" af (of beter: andere zijn slachtoffers) dan pakweg twee �* drie jaar geleden. Ofwel was mijn perceptie toen gewoon fout. :|

dat wordt misschien nog wat tussen Groentje en Van Maerlant?

Nynorsk 11 maart 2011 22:55

Citaat:

Dank je.

op een stiertje? ;-)

Vlaanderen Boven 12 maart 2011 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 5354452)

Ik kan nauwelijks geloven dat het dezelfde persoon is. Maar globaal genomen is het een verbetering.

bgf324 12 maart 2011 01:06

Wat een aanstellerig gedoe

suqar_7loe 12 maart 2011 01:09

En nog niet een klein beetje...

Scherven A. Mok 12 maart 2011 12:02

Ik kan niet begrijpen dat rechts dat weet wat het is een mediahetze over zich te krijgen dat nu zelf doet met moslims. Zoals kranten, columns, fora, nieuws ... vroeger eind jaren negentig, begin tweeduizend vol stonden met haatproza tegen rechts en elk dag reportages over WO2 gedoe is dat nu het geval over moslims. Sommigen zoals Groentje -18 hebben natuurlijk nog niet ervaren wat het is om zoiets over je heen te krijgen. Die staan blijkbaar steeds aan de kant van waar het hardst en vuilst geroepen wordt en het minst plaats voor nuance is.

Steve_M 12 maart 2011 14:49

Citaat:

Ik stel voor dat we een betoging voor je organiseren. En een petitie en een benefietavond. Tegen het onrecht! Dan kunnen we ineens aan de mensen die jij vergelijkt met parasieten en waarvan jij stelt dat het een probleem is dat ze hier "geworpen" zijn vragen om een standbeeld voor je op te richten.

suqar_7loe 12 maart 2011 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5355578)
Ik stel voor dat we een betoging voor je organiseren. En een petitie en een benefietavond. Tegen het onrecht! Dan kunnen we ineens aan de mensen die jij vergelijkt met parasieten en waarvan jij stelt dat het een probleem is dat ze hier "geworpen" zijn vragen om een standbeeld voor je op te richten.

Ik loop vooraan.

filosoof 12 maart 2011 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5354428)
Klinkt nogal pretentieus. Wat dacht je van "Rudy, die meer heeft betekend voor jong Vlaanderen dan heel dit zootje bijeen" ? Geef toe, klinkt als e graptje .

Idd.

:-(

filosoof 12 maart 2011 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5354814)
Wat een aanstellerig gedoe

(IMG]http://theobrand.files.wordpress.com/2011/01/calimero.jpg[IMG}

Daar kreeg Drosophila ooit een ban voor...
(daarom alléén heb ik die link hier inactief gemaakt)

http://bit.ly/hy4Hz6

Firestone 12 maart 2011 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5355600)
Daar kreeg Drosophila ooit een ban voor...

We should be so lucky ...

Geert C 12 maart 2011 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5354382)
Volgens de onpartijdige en neutrale moderatie, waarvan reeds eerdere voorvallen werden aangekaart, zijn mijn berichten racistisch of zetten ze aan tot haat.

Ik mag dus niet zeggen dat het oproergekraai van de racistische Moslims allerminst apprecieer, want dat is racistisch. Het is namelijk onmogelijk dat ik mensen met een andere huidskleur beoordeel op hun gedrag beoordeel, volgens de moderatie.

Volgens diezelfde moderatie, mag een forummer een andere forummer wel uitmaken voor racist. Vooral als deze forummer Moslim is,is dit geen enkel probleem. Ook voor linksen geldt er een gedoogbeleid.
Als uit diezelfde hoek uitspraken als "ga weg uit dit land" en "stik in uw speknek" komen, of er wordt op het uiterlijk gebasht van hun medeforummer (!!!) is dit echter géén enkel probleem !! Allen blanken worden nochtans uitgemaakt!

In het echt, durft men niet meer opkomen voor de eigen cultuur of zich uitten tegen gedrag van andere groepen. Men is namelijk doodsbang voor represailles zoals die veelvuldig worden geuit aan het adres van mensen die hun voorgingen. Maar zelfs op een forum, is vrije meningsuiting blijkbaar al niet meer mogelijk. Ook de moderatie is blijkbaar volledig gezwicht voor het huidige discours: politiek correctheid, boven alles. In het bijzonder ernst en objectiviteit.

Ik neem hier achting van,
u hopelijk ook,

Meen je dit nu? Je spuit de ene belachelijke veralgemening na de andere, je spreekt over allochtonen als over beesten ("uitwerpen" en zo), je roept openlijk op tot de deportatie van iedereen met de foute huidskleur en dan snap je niet waarom anderen je berichten racistisch vinden? :roll:

suqar_7loe 12 maart 2011 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 5355620)
Meen je dit nu? Je spuit de ene belachelijke veralgemening na de andere, je spreekt over allochtonen als over beesten ("uitwerpen" en zo), je roept openlijk op tot de deportatie van iedereen met de foute huidskleur en dan snap je niet waarom anderen je berichten racistisch vinden? :roll:

Meen je dit nu?

Denk je nu echt dat een racist zichzelf beziet als een racist?:roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be