Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Nieuwe trend: autorijscholen uitsluitend voor moslima's (https://forum.politics.be/showthread.php?t=152588)

Derk de Tweede 12 maart 2011 18:26

Nieuwe trend: autorijscholen uitsluitend voor moslima's

Ik de praktijk zullen Nederlandse vrouwen ook wellicht worden toegelaten. Maar waarom die seksescheiding.
Lees dit stukje eens over hoe moslima's door hun cipiers begeleid worden in ziekenhuizen.

http://vorige.nrc.nl/binnenland/arti...altijd_een_man

Rijschool An-Nisa
http://moslima4moslimas.web-log.nl/m...ool_annis.html

bf62 12 maart 2011 20:24

De weg terug :-(

suqar_7loe 12 maart 2011 20:28

[quote=Derk de Tweede;5355985]

En gelijk hebben die dokters.

globalmedia 12 maart 2011 20:29

jammer dat die moslimautos niet voorzien van een hoofddoek,kwestie van extra verzekerd te zijn

daiwa 12 maart 2011 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bf62 (Bericht 5356279)
De weg terug :-(

De zaak Fereyn (kantelpoorten) indachtig gaat die autorijschool hier zwaar in de fout.
Ik speek hier wel even in de naam van het CGKR.

Mahalingam 12 maart 2011 22:00

Zou je het voor jezelf kunnen verantwoorden als lesgever om zo iemand het verkeer in te sturen?

Afbeelding

Demper 12 maart 2011 22:47

Als een man een niqaab aandoet mag hij daar ook rijles volgen.

Wat is dan het probleem? Leve de multicul!

Demper 12 maart 2011 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam (Bericht 5356471)
Zou je het voor jezelf kunnen verantwoorden als lesgever om zo iemand het verkeer in te sturen?

Afbeelding

Er moeten boetes komen voor het dragen van een hoofddoek in het verkeer.
Het is belemmerend voor het zicht en kan voor gevaarlijke situaties zorgen.

Derk de Tweede 12 maart 2011 22:56

Citaat:

Afbeelding

Ik heb eens bijna een aanrijding gehad met zo'n dame, afgezien van die niqaab reed de ook nog eens soor rood, met haar kind keurig in de gordels achterin.
Nee, zo kun je niet de weg op.

suqar_7loe 12 maart 2011 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5356551)
Er moeten boetes komen voor het dragen van een hoofddoek in het verkeer.
Het is belemmerend voor het zicht en kan voor gevaarlijke situaties zorgen.

Je verwart de hoofddoek met de niqab en boerka.

Demper 12 maart 2011 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5356590)
Je verwart de hoofddoek met de niqab en boerka.

Dat kan toch ook gaan scheef hangen en voor de ogen terecht komen?

suqar_7loe 12 maart 2011 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5356594)

Dat kan toch ook gaan scheef hangen en voor de ogen terecht komen?

Neen, dat kan niet. Wist je dat men speldjes gebruikt om die hoofddoek rond het hoofd te spannen?

Demper 12 maart 2011 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5356601)
Neen, dat kan niet. Wist je dat men speldjes gebruikt om die hoofddoek rond het hoofd te spannen?

Die speldjes kunnen toch loskomen?
Dat zijn risicofactoren.
De verzekeraars moeten daar rekening mee houden vind ik.

Mahalingam 12 maart 2011 23:51

Vorige herfst werd in mijn stad tijdens het oversteken per fiets van een drukke weg een meisje geschept door een auto. Ze was van een Turkse sekte die de hoofddoek dragen als een soort trechter om het gezicht. Deze foto geeft een beetje een indruk van hoe:
Afbeelding
Er kwamen spanningen in de buurt en op school omdat het verhaal rond ging dat het de schuld was van die stomme hoofddoek die uitzichtbelemmerend zou zijn.

stropke 13 maart 2011 13:42

Citaat:

Afbeelding

Ja, als ze rijles neemt voor het besturen van een kameel wel.:lol:
In de auto is het Art5 van Koos Spee, het bekende kapstok-artikel. Daar kan ze gelijk der niqaab aan ophangen en fatsoenlijk in de auto rijden.
Ik spreek uit ervaring want ooit eens bijna vd fiets gereden door moslima met hoofddoek omdat ze niet normaal opzij kon zien, dus zag me niet aankomen. Kwam zo de rotonde opdraaien en fiets OP rotonde heeft voorrang.
Dergelijke dingen moeten verboden worden in verkeer ten allen tijde zonder uitzondering.

suqar_7loe 13 maart 2011 13:56

.

COCHINILLO 13 maart 2011 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5356575)
Ik heb eens bijna een aanrijding gehad met zo'n dame, afgezien van die niqaab reed de ook nog eens soor rood, met haar kind keurig in de gordels achterin.
Nee, zo kun je niet de weg op.

ik heb ook ooit bijna zo'n turkse met tunnelview-sjalleke opgeschept.

situatie: éénbaans rijvak, rechts parkeerstrook.

Zij komt vanachter haar geparkeerde wagen (was al fout: langs achter als je uitstapt en langs voor zodat je richting rijbaan KIJKT, zelfs met je tunnelsjalleke(*)) en in plaats van links te kijken of er een auto op de rijbaan rijdt kijkt ze door haar hoofddoekperiskoop (enkel zicht rechtdoor) en ziet mij niet komen!
Als ik haar had geschept was IK in de fout geweest wegens
- beschermde bevolkingsgroep (extra schadevergoeding wegens racisme?)
- zwakke weggebruiker (ze zat nog niet in haar auto)
- vrouwelijke analfabete (weet ik niet, maar is altijd meegenomen als ze schadevergoeding hadden geëist).

(*) dit is wèl een vraag bij het rij-examen, maar nergens wordt gespecifieerd dat je geen duikbril + sjalleke op mag hebben, noch dat je niet met paardenkleppen op mag rondrijden. Binnenkort met al die moeltiekoeltie zullen ze dat beter specifieren of de sekte "ieck draeg mien paardenkleppen" eist schadevergoeding!

Sus Iratus 13 maart 2011 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5357695)
ik heb ook ooit bijna zo'n turkse met tunnelview-sjalleke opgeschept.

situatie: éénbaans rijvak, rechts parkeerstrook.

Zij komt vanachter haar geparkeerde wagen (was al fout: langs achter als je uitstapt en langs voor zodat je richting rijbaan KIJKT, zelfs met je tunnelsjalleke(*)) en in plaats van links te kijken of er een auto op de rijbaan rijdt kijkt ze door haar hoofddoekperiskoop (enkel zicht rechtdoor) en ziet mij niet komen!
Als ik haar had geschept was IK in de fout geweest wegens
- beschermde bevolkingsgroep (extra schadevergoeding wegens racisme?)
- zwakke weggebruiker (ze zat nog niet in haar auto)
- vrouwelijke analfabete (weet ik niet, maar is altijd meegenomen als ze schadevergoeding hadden geëist).

(*) dit is wèl een vraag bij het rij-examen, maar nergens wordt gespecifieerd dat je geen duikbril + sjalleke op mag hebben, noch dat je niet met paardenkleppen op mag rondrijden. Binnenkort met al die moeltiekoeltie zullen ze dat beter specifieren of de sekte "ieck draeg mien paardenkleppen" eist schadevergoeding!

In GTA zou u door te remmen, en daarmee een ongeval voorkomen, veel bonuspunten zijn misgelopen en wellicht het volgende level niet gehaald hebben.

den dinges 13 maart 2011 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5355985)
Ik de praktijk zullen Nederlandse vrouwen ook wellicht worden toegelaten. Maar waarom die seksescheiding.
Lees dit stukje eens over hoe moslima's door hun cipiers begeleid worden in ziekenhuizen.

Rijschool An-Nisa
http://moslima4moslimas.web-log.nl/m...ool_annis.html

In Saudi Arabië mogen vrouwen niet eens autorijden, en hier willen ze aparte rijscholen...Wat is er eigenlijk mis in die mensen hun bovenkamers ?:roll:
Bende zageventen !

Marie van de koster 13 maart 2011 16:37

Wij, (moslim)vrouwen, worden een heel exclusief clubje, vind ik. 8O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be