Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hoeveel Moslims dragen er een hoofddoek? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=152639)

duveltje382 13 maart 2011 16:07

Hoeveel Moslims dragen er een hoofddoek?

De grote minderheid van de Moslims draagt een hoofddoek ....

suqar_7loe 13 maart 2011 16:11

Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn.

Wat mij vooral opvalt is het feit dat meisjes en dames die geen hoofddoek droegen er nu wel 1 dragen. Vlaamse bekeerlingen overigens ook. Het mooie is dat deze laatste direct de hidjab op een deftige manier dragen en geen piratendoekje zoals sommige Marokkaanse en Turkse meisjes.

manta 13 maart 2011 16:54

Hoeveel moslimmannen dat er zo'n hoofddoekje dragen???
Ni veel zeker , 't zijn blijkbaar dan toch seksistische symbolen... :?

Tinneke 13 maart 2011 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5358062)

Gene enkele. Hun kapsel is niet "zondig".

Kan je nagaan hoe verknipt die religieuze islamitische malloten denken. Liever niet zoiets als collega.

bgf324 13 maart 2011 17:23

Minder dan 50% alleszins.

Nog nooit een moslimman een hoofddoek zien dragen

Karma 13 maart 2011 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5357944)
De grote minderheid van de Moslims draagt een hoofddoek ....

Wat bedoel je met "grote minderheid"? Zijn er dat nu veel of weinig?

Soit ... ik zie wel een verschil tussen bijvoorbeeld Marokkaanse en Turkse moslims. Bij de Turken zie je dat echt niet zo veel vind ik. Gent bijvoorbeeld kent vooral veel moslims van Turkse afkomst terwijl de moslims in Antwerpen dan weer vooral van Marokkaanse afkomst zijn.
In Gent zijn duidelijk veel minder hoofddoeken te zien dan in Antwerpen.

duveltje382 13 maart 2011 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 5358291)
Wat bedoel je met "grote minderheid"? Zijn er dat nu veel of weinig?

Soit ... ik zie wel een verschil tussen bijvoorbeeld Marokkaanse en Turkse moslims. Bij de Turken zie je dat echt niet zo veel vind ik. Gent bijvoorbeeld kent vooral veel moslims van Turkse afkomst terwijl de moslims in Antwerpen dan weer vooral van Marokkaanse afkomst zijn.
In Gent zijn duidelijk veel minder hoofddoeken te zien dan in Antwerpen.

Krijg het niet gepost,maar in Indonesië waar erg veel Moslims wonen dragen ze erg weinig hoofddoeken,ik had daar iets mooi over,meer het wil niet lukken nu .........

Zipper 13 maart 2011 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5358302)
Krijg het niet gepost,maar in Indonesië waar erg veel Moslims wonen dragen ze erg weinig hoofddoeken,ik had daar iets mooi over,meer het wil niet lukken nu .........

In Turkije, toch overwegend islamitisch, nagenoeg geen (op enkele oudjes uitgezonderd), wel veel korte rokjes en schoon décolletés.

duveltje382 13 maart 2011 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5358323)
In Turkije, toch overwegend islamitisch, nagenoeg geen (op enkele oudjes uitgezonderd), wel veel korte rokjes en schoon décolletés.

Dat is ook zo,zelfs in België is dat aan het gebeuren,en ja die korte rokjes mag wat mij betreft ........

Karma 13 maart 2011 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5358329)
Dat is ook zo,zelfs in België is dat aan het gebeuren,en ja die korte rokjes mag wat mij betreft ........

Voor mijn part mogen ze die korte rokskes over hun hoofd trekken en in hun blote kont (of quasi) rondlopen. :-)

Mahalingam 13 maart 2011 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5358323)

Décolletés. Vrouwen in Pakistan hebben ook borsten. Dat is ook daar zichtbaar.
Maar de schriftgeleerden vinden dat maar niets en zijn er op gaan studeren. Ondergoed verkopers moesten laten zien wat er zoal in hun winkel te koop was. De geleerden vielen achterover van schrik. Er zijn zelfs BH's die de zaak groter laten lljken! Wat een gruwel.
Citaat:

Padded bras are Devil’s cushions and he likes to rest of them. The Council of Islamic Ideology is recommending that Pakistani Muslim researchers should try to invent a bra that makes the female chest area unnoticeable.”
En natuurlijk kan zo'n technisch onderzoek en de productontwikkeling niet gratis.
Citaat:

Zakir Naik, one of the leading Islamic scholars commented that if the Pakistan government approves of the funding grant for this research and if the country is successful at making such a bra that makes the chest of women unnoticeable, Pakistan might become the biggest exporter for Shariah compliant underwear.
http://www.newkerala.com/news/world/...ws-166511.html

Sus Iratus 13 maart 2011 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam (Bericht 5358676)
Maar de schriftgeleerden vinden dat maar niets en zijn er op gaan studeren. Ondergoed verkopers moesten laten zien wat er zoal in hun winkel te koop was. De geleerden vielen achterover van schrik. Er zijn zelfs BH's die de zaak groter laten lljken! Wat een gruwel.
Citaat:

“Padded bras are Devil’s cushions and he likes to rest of them. The Council of Islamic Ideology is recommending that Pakistani Muslim researchers should try to invent a bra that makes the female chest area unnoticeable.”
En natuurlijk kan zo'n technisch onderzoek en de productontwikkeling niet gratis.
Citaat:

Zakir Naik, one of the leading Islamic scholars commented that if the Pakistan government approves of the funding grant for this research and if the country is successful at making such a bra that makes the chest of women unnoticeable, Pakistan might become the biggest exporter for Shariah compliant underwear.

Oftewel onderzoek naar hoe de vrouw nog meer te ontvrouwelijken, te ontmenselijken in naam van een verderfelijk onzichtbaar vriendje.

filosoof 13 maart 2011 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tinneke (Bericht 5358106)
Gene enkele. Hun kapsel is niet "zondig".

Kan je nagaan hoe verknipt die religieuze islamitische malloten denken. Liever niet zoiets als collega.

Bij de Toeareg bvb schijnen* het de mannen te zijn die hun hoofd bedekken. En dat zijn ook moslims.

*schijnen want ikzelf kwam wel tot bij de bedoeienen maar niet tot bij de Toeareg.

filosoof 13 maart 2011 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam (Bericht 5358676)

Je moest wel tot in Pakistan zoeken om dat te vinden. Wonen er geen moslimas in jouw rijhuisjes.met.opritten.en.voortuintjes.buurt?

den dinges 13 maart 2011 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5358734)
Je moest wel tot in Pakistan zoeken om dat te vinden. Wonen er geen moslimas in jouw rijhuisjes.met.opritten.en.voortuintjes.buurt?

Waarschijnlijk minder als in jouw krottenwijk daar in Saharabeek, Mollahbeek, of waar is het weer ?

den dinges 13 maart 2011 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5358724)
Bij de Toeareg bvb schijnen* het de mannen te zijn die hun hoofd bedekken. En dat zijn ook moslims.

*schijnen want ikzelf kwam wel tot bij de bedoeienen maar niet tot bij de Toeareg.

Spijtig dat je niet ginder gebleven bent, voelde je je daar niet meer thuis als in België ? Ah nee, jij woont in een islamietische enclave ...

filosoof 13 maart 2011 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5358883)
Spijtig dat je niet ginder gebleven bent, voelde je je daar niet meer thuis als in België ? Ah nee, jij woont in een islamietische enclave ...

De mensen waren ginds best aangenaam maar het modern comfort ontbrak enigszins. Ik ga er zeker nog eens naartoe, mogelijk een ander hoekje verkennen.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5358880)
Waarschijnlijk minder als in jouw krottenwijk daar in Saharabeek, Mollahbeek, of waar is het weer ?

Het ziet er idd naar uit dat hij moslimas tot in Pakistan en dgl. moet zoeken om zijn "wijsheden" *kuch*kuch* te spuien.
Terloops: ik woon niet in een krottenwijk al zouden die sociale huisvestingsblokken hierover best mogen gemodernizeerd worden. Er wonen nl. mensen in.
En j�*, er is hier een moskee die op vrijdag druk bezocht wordt. Er is ook een lelijke kerk, maar daar komt geen kat meer. Ik ken noch de pastoor , noch de imam.

den dinges 13 maart 2011 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5358891)
Het ziet er idd naar uit dat hij moslimas tot in Pakistan en dgl. moet zoeken om zijn "wijsheden" *kuch*kuch* te spuien.
Terloops: ik woon niet in een krottenwijk al zouden die sociale huisvestingsblokken hierover best mogen gemodernizeerd worden. Er wonen nl. mensen in.

Afbreken die bouwsels...Die zijn hopeloos naar de knoppen nadat die ( ongenode ) gasten daar gewoond hebben...Alles kapot, smerig, getagt en vernield...Ga daar nog wat geld instoppen om te modernizeren, goed zot !

filosoof 13 maart 2011 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5358898)
Afbreken die bouwsels...Die zijn hopeloos naar de knoppen nadat die ( ongenode ) gasten daar gewoond hebben...Alles kapot, smerig, getagt en vernield...Ga daar nog wat geld instoppen om te modernizeren, goed zot !

Citaat:

Alles kapot, smerig, getagt en vernield.
Nee, zo is 't nu ook weer niet. Gewoon oud.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5358898)
Afbreken die bouwsels.

Je toont je weer eens langs je sociaalste kant , hé? :roll:

Diana_ 13 maart 2011 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5358062)
Ni veel zeker , 't zijn blijkbaar dan toch seksistische symbolen... :?

Moslimmannen dragen geen hoofddoek zover ik weet. Wel zo een potsje:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be