![]() |
Ivan Van De Cloot : ook Vlaanderen verdampt
Citaat:
|
Citaat:
Wat zei u ook alweer, dat Vlaamsnationalisten centralistisch denken? |
ik denk meer aan grotere gemeenten en provincies dan aan onnozele streek- en stadsgewesten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er wordt hier niet echt ingegaan op de vaststelling van Ivan Van De Cloot : ook Vlaanderen verdampt blijkbaar onder invloed van Europa, zodat dit de huidige diskussie over de overdracht van bevoegdheden in een heel ander daglicht plaatst. Sommige diskussies zijn daardoor naast de kwestie geworden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
waarin verschilt precies de legitimiteit van de Europese instellingen met die van de Belgisch-federale of Vlaamse? De parlementen worden verkozen, de regeringen niet, die worden aangeduid. De reële beslissingsmacht ligt in al deze gevallen bij zogenaamde 'cabinetards' en minister(s)(raden). Enige rechtstreekse democratische inspraak is eveneens volstrekt afwezig, aangezien alle Vlaamse en alle Federale regeringspartijen ronduit tegen volksraadplegingen zijn. Overigens, op Europees niveau is sinds het nieuwe verdrag wel een referendum afdwingbaar. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik wil daar nog aan toevoegen dat niet alleen op het Europese maar ook op het gemeentelijke nivo referendums mogelijk zijn, dit in tegenstelling tot het Vlaamse of Belgische nivo. |
Citaat:
Ideologie is voor jou belangrijker dan Vlaamsgezindheid. En mij lijkt dat het geval te zijn voor de meeste klein-linkse flaminganten. |
Citaat:
|
Citaat:
staat het zich van ontdoen van �*lle meesters niet boven uw "Vlaamsgezindheid"? Of de meester in kwestie nu Belgisch, Europees dan wel Vlaams is, een meester blijft het. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be