![]() |
Waterkrachtcentrales. Men beseft het gevaar niet.
De ergste ramp met een energiecentral was het instorten van Banquiao dam in China, waarbij meer dan 100000 mensen stierven. Maar ook in Europa zijn ongelukken met stuwdammen geen uitzondering. Een ongeluk met de Vajont dam in Italië kostte in 1963 aan 2000 mensen het leven toen een ware Tsunami verschillende dorpen wegveegde.
Ter vergelijking: Bij de kernramp in Chernobyl zijn 70 mensen opmgekomen... We mogen van geluk spreken dat Japan niet al haar electriciteit uit waterkracht haalt. Stel je voor dat uit de bergen nog een Tsunami was gekomen... |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Chernobyl was misschien wel erg, maar ieder jaar gebeurt er een 'stille' milieuramp, van een veel grotere magnitude waar nauwelijks aandacht aan wordt besteed, en waar de meerderheid vrede lijkt mee te nemen... |
En over een gemakkelijk doelwit voor terreur aanslagen gesproken. Een bommetje of enkele stinger raketten zijn genoeg, men heeft niet eens een torpedo nodig ;-) (hoewel die langs de andere kant ook zou werken).
|
Eigenlijk toch bizar dat die groene jongens, zo straf tegen kernenergie zijn, ... dat je er voorzichtig mee moet zijn, zeker, ...
Maar als je kan ziet wat er anders allemaal wel niet fout gaat en de lucht wordt ingeblazen, ... dan kan je alleen maar blij zijn met kernenergie. |
Citaat:
|
Citaat:
Dus er zijn 4000 mensen die in plaats aan iets anders aan de gevolgen van straling zullen sterven. Valt mee te leven (etterlijk.) Dat er bepaalde onderzoekers zijn die niet overtuigd zijn neem ik graag aan. Echter als het over Global Warming gaat moeten we van de groenen de wetenschappers van de VN blindelings vertrouwen. Wanneer wetenschappers in dienst van de VN echter iets publiceren dat niet in de agenda van de groenen past dan moeten we opeens de skeptici geloofwaardig vinden... |
die 70 zijn er dan nu zijn er 80 geworden.
Ik weet een dorpje in Italie waar er zeker 10 mensen overleden zijn aan kanker door de "tjenia" een radioactieve wolk was daar in het bergdorpje blijven hangen. Tot over enkele jaren stond daar nog heel regelmatig dat er bepaalde etenswaren ...paddestoelen ed. radioactief waren. |
Citaat:
Citaat:
|
Graniet en andere gesteentes kunnen zelf longkanker veroorzaken,...
|
Citaat:
Dat getal 70 is echkel voor het personeel hé. |
People die. News at 11
|
Diwaterstof dioxide is een van de gevaarlijkste stoffen ter wereld. Het veroorzaakt elk jaar duizenden doden (soms tientallen of honderden duizenden) - en onzuivere diwaterstof oxide is voor miljoenen doden verantwoordelijk daar nog boven op, en het veroorzaakt massale economische schade. Afschaffen die handel! :roll:
|
Citaat:
Zelfs al is het maar om te lachen |
De grootste doodsoorzaak van allemaal is : leven.
|
Citaat:
|
Citaat:
Een beetje raar dat ze daar dan in het volgende dorp niks van gemerkt hebben. |
Citaat:
De andere bewoners sterker? Wie weet ...heb ik er of mijn huisgenoten ook van gehad tijdens onze vakanties daar. |
dubbel
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be