![]() |
Terwijl de wereld zich blind staart op een kerncentrale...
Citaat:
http://depletedcranium.com/while-eve...nuclear-plant/ De problemen met de kerncentrales zijn peanuts vergeleken met de rest... |
Inderdaad, men doet net of de gevolgen van de tsunami al opgelost zijn, maar er is gewoon geen eten, geen energie, geen vervoer..... en ik zie geen B-fast vertrekken naar een land waar een reuze kernramp dreigt!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik veronderstel dus dat jij zonder problemen naar daar zou gaan in de kerncentrale? je kan er grof geld mee verdienen hoor. |
Citaat:
Citaat:
Maar ginder, ik wil de poging wel wagen, mits ik voor een €12 000 aan materiaal mag kopen van je. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Op dit moment zijn Nagasaki en Hiroshima bloeiende Japanse steden met een bevolking met een voor Japan gemiddelde levensverwachting. Tjernobyl is stilaan een natuurpark aan't worden, waar zelfs champions in de ontplofte reactor groeien (neen ik ga die niet eten, de zware metalen daarin blijven giftig) Ik ga zelfs niet uitweiden over het duikersparadijs bij Bikini. |
Citaat:
... zakt de prijs van uw benzine. |
Citaat:
Interessant leesvoer: http://blogs.discovermagazine.com/ba...-overreaction/ |
Citaat:
De vorige keren dat het tot een "meltdown" kwam in een reactor spraken we van 0 tot een tiental doden. Waarom zou dit anders zijn? Waar ik woon (Zwitserland) is er ook al eens een meltdown van een kerncentrale geweest. Desondanks is 0 m2 land er onbewoonbaar doro straling... |
Citaat:
|
Citaat:
Of alles uit de tuin ? WC-papier, detergent, kunststoffen ? Ik heb het gelezen... Hier een sat foto van de jetstream usa/pacific... fake ? ![]() Als er materiaal in de jetstream geraakt geeft dit een idee waar het kan terechtkomen. Fijn voor de Zwitsers dat ze er toen zonder kleerscheuren zijn uitgekomen. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Wat toch wel een argument is tegen jouw uitspraak dat als het in Fukushima to een meltdown komt dat "automatisch" tot 10000 en doden moet leiden. |
Citaat:
|
Lees eens goed: Van wat er kan gebeuren als het daarmee misgaat (en met één van de baden is dat dus vannacht ook al een tijdje gebeurd), blijkt uit een studie die het Brookhaven National Laboratory deed. Hun worst-case scenario van een "uncovered spent fuel incident in a reactor cooling pool" bij een boiling water reactor (dus van het type zoals in Fukushima) spreekt boekdelen: "Naar schatting 100 dode n ('quick deaths') in een straal van 500 mijl rond het incident en uiteindelijk 138.000 doden op termijn. Een gebied in een straal van meer dan 3.500 kilometer loopt radioactieve vervuiling op en de schade beloopt 546 miljard dollar." De studie situeerde de centrale op Long Island, op een goeie 120 kilometer van Manhattan.
Waarom is dit niet (zo enorm) relevant voor deze feitelijke gebeurtenis? Overigens: als ze zeggen dat 'in een straal van 500 mijl' er naar schatting 100 doden zouden zijn en als ze ook zeggen dat de centrale op Long Island zou staan - dus op 120 km van Manhattan, dus binnen de 500 mijl zone - betekent dat er 100 mensen 'direct' zouden sterven in de 'gevaarlijke' zone; en in die zone ligt een van de dichtsbevolkte gebieden van de wereld waar meer dan een miljoen mensen wonen. En dan is dat nog het 'worst case scenario'; dat betekent neit dat het een wrslk scenario in dit geval is. En het is het laatste nieuws. |
Vlijm, long time :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be