Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Geldacties rond de rampen in Japan zijn fout (https://forum.politics.be/showthread.php?t=152726)

duveltje382 15 maart 2011 14:45

Geldacties rond de rampen in Japan zijn fout

Een land dat één van de sterkste economieën heeft van de Wereld en tevens zo rijk is, moet deze rampen zelf kunnen oplossen,los van het menselijk leed natuurlijk

Reden van deze thread is dat mijn mailbox nu vol staat met voorstellen om acties te steunen,wat ik zeker niet ga doen

dale 15 maart 2011 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5361815)
Een land dat één van de sterkste economieën heeft van de Wereld en tevens zo rijk is, moet deze rampen zelf kunnen oplossen,los van het menselijk leed natuurlijk

Reden van deze thread is dat mijn mailbox nu vol staat met voorstellen om acties te steun,wat ik zeker niet ga doen

Ik heb indonesie, pakistan noch haiti gesteund, dus japan zeker niet. De meeste van die maisl zijn toch scam...

CyberpunX 15 maart 2011 15:11

Deze acties steun ik (voor de verandering) wél eens ... 8-)

abou Anis 15 maart 2011 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX (Bericht 5361840)

Waarom?

bgf324 15 maart 2011 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX (Bericht 5361840)

Omdat het geen islamisten of negers zijn?

Rudy 15 maart 2011 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5361815)

Reden van deze thread is dat mijn mailbox nu vol staat met voorstellen om acties te steunen,wat ik zeker niet ga doen

Er is ook geen reden om deze acties te steunen.

manta 15 maart 2011 16:59

Japan heeft geen geld nodig, Japan heeft nu vooral nood aan een regering die de problemen toegeeft, duidelijke uitleg geeft en hulp inroept van andere landen.
Ongetwijfeld zitten er nu al veel mensen zonder voedsel, drinken of onderdak maar de regering daar blijft op z'n AlSahaf's zeggen : There are no radioactives in Tokio ... :?

Rudy 15 maart 2011 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5362008)
Japan heeft geen geld nodig, Japan heeft nu vooral nood aan een regering die de problemen toegeeft, duidelijke uitleg geeft en hulp inroept van andere landen.
Ongetwijfeld zitten er nu al veel mensen zonder voedsel, drinken of onderdak maar de regering daar blijft op z'n AlSahaf's zeggen : There are no radioactives in Tokio ... :?

Duvel382 heeft het over zijn persoonlijke mailbox die overvol geraakt. Waarschijnlijk is hij de potentiële rijke weldoener.
Ik heb nog niets gelezen over donaties.

freelancer 15 maart 2011 18:23

Als men een schuldgraad van 220% heeft (dus meer dan het dubbele van ons landje)... dan zal men waarschijnlijk wel middelen genoeg hebben...
Opgelet: die 220% is van voor de ramp...

Savatage 15 maart 2011 19:35

Ik geef mijn geld liever aan Japanse armen die van de ene dag op de andere alles kwijt zijn dan hier aan Vlaamse parasieten die best werkbekwaam zijn.

manta 15 maart 2011 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5362008)

Voila , hunne Yen is gevallen dat er hulp nodig is , 'k had het eerder moeten zeggen precies ...
Citaat:

Japan heeft de Europese Unie officieel om hulp gevraagd, zo liet Commissievoorzitter José Manuel Barroso weten. Gisteren nog vroeg het land oorlopig geen hulpgoederen of experts te sturen, omdat het moeilijk zou zijn hulpverleners in het rampgebied te krijgen. Het is niet bekend waarom Tokio hulp van de EU nu wel accepteert.
Omdat manta het zegt natuurlijk...8-)

Maar over doneren gesproken ...
Citaat:

500 Europese beenmergtransplantatiecentra worden gevraagd stand-by te staan, voor het geval dat Japanse stralingsslachtoffers het nodig hebben. Alle leden van de Europese groep voor bloed- en mergtransplantatie werden gewaarschuwd, zo'n 3.000 in totaal.
Zijn er dan merginzamelingsakties of zo ? Bloed geven wel, maar merg???

kameleon 15 maart 2011 20:27

Japan heeft een enorme staatsschuld.
Geef 10 euro aan Afrika en deze zal slecht besteed worden. In Japan maken ze van die 10 euro er 20.

CyberpunX 15 maart 2011 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5361874)
Omdat het geen islamisten of negers zijn?

Omdat ze weten wat ze ermee moeten doen. Zij moeten enkel een periode overbruggen. Know-how en apparatuur in overvloed. Na een dergelijke periode werkloosheid waarschijnlijk 0%.

Bij rampen in gebieden die reeds een probleem waren blijft er veel geld plakken, die problemen moeten op een meer ingrijpende wijze worden aangepakt. Er is geen massale know how aanwezig noch apparatuur en dus ook geen motivatie. De politiek moet eerst hun job doen, dan pas kan de rest van blijvende aard zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be