![]() |
Algemeen verbod op tabaksproducten.
Het algemeen rookverbod in de horeca is een stap in de goede richting, maar gaat niet ver genoeg. Immers vele rokers die gaan in het nachtleven buiten rondhangen, hun drank kopen in nachtwinkels en voor overlast gaan zorgen. Daarom pleit ik gewoon voor een de meest radicale oplossing en dat is tabaksproducten volledig verbieden, zowel de verkoop als het bezit ervan. Iedereen die moet afkicken kan tijdelijk nicotinepleisters of een pilletje krijgen, maar ook dat wordt stelselmatig afgebouwd. Het is de bedoeling dat de volledige bevolking rookvrij is binnen twee jaar.
Tabak zal geclassiciceerd worden als drugs en dus ten strengste verboden (zoals marihuana, XTC, heronine en dergelijke). Alcohol mag enkel nog worden verkocht aan meederjarigen en het bezit door minderjarigen zal stafbaar gesteld worden. Het wordt hoog tijd dat orde en tucht opnieuw zullen zegevieren ! |
Citaat:
|
Ik rekende uit hoeveel mijn stoppen met roken me minder deed uitgeven sindsdien.
Als de belastingen dat maar niet als een "inkomen" gaan beschouwen. 8O |
Citaat:
Is goed voor de schatkist. |
Citaat:
Als je dit verbod nu eens europees maakt, de heroine producerende landen schakelen allemaal over op tabak. :D Heb je die documentaire gezien in die amerikaanse gevangenis waar niet gerookt mag worden? Gepakt worden met tabak was zes maanden celstraf erbij. Een pakje Marlboro ging daar voor 100 dollar, mooie bijverdienste voor de cipiers, dat wel. |
Tabak verbieden, cool, dan zet ik als weersomstuit een tabaksplantage in mijn kelder.
|
Citaat:
Maar een verbod omdat u zich stoort aan rokers die de startende economie ondersteunen lijkt me eerder gemotiveerd door persoonlijke redenen. |
De enige reden dat tabak en alcohol niet al lang verboden zijn, is dat het de schatkist enorme sommen aan accijnzen oplevert.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
De rokers worden immers zoveel mogelijk ontmoedigd om nog te roken, van talloze campagnes tot de hoge prijs van tabak. Sorry, er klopt iets niet met je redenering. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En geef iedereen een blaffer zodat we toch iets te doen hebben als we niet meer mogen roken of drinken, dan kunnen we wat ouderen afpersen ofzo .. goe bezig max nog even en je wil de werkkampen terug oprichten zeker ... we zijn geen robots |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb momenteel gene eurocent meer in mijn beurs. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be