Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Maart 2011 : De Wever: "Nog geen echte toenadering tussen partijen" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=152857)

Antoon 18 maart 2011 12:40

Maart 2011 : De Wever: "Nog geen echte toenadering tussen partijen"

Geloof het of niet, maar we zijn er nog lang niet... :?

Hoe moeten we dat gaan oplossen? Het is toch te gek voor woorden!

Het artikel leest u hier.

Shadowke 18 maart 2011 12:49

dat stond al in de sterren geschreven hoor 8-)

EddyBal 18 maart 2011 12:54

Vanavond cijfers peiling "de standaard"

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110317_129

Anna List 18 maart 2011 12:57

ik probeer mij dat voor te stellen ...

278 dagen onderhandelen, zonder toenadering

da's echt surreëel toch ...

Xenophon 18 maart 2011 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 5367897)

Uit het artikel:

Citaat:

De N-VA-voorzitter zegt echter dat dit geen deadline of ultimatum is. "Dit is meer een zaak van democratisch fatsoen. Iedereen weet welk akkoord de N-VA wil. Als dat er niet inzit, zal men dat vroeg of laat moeten zeggen. Ik zie nog altijd oplossingen en weiger te zeggen dat dit een soort Chinees schimmenspel is", zegt De Wever. Hij ontkent dat de N-VA "op zijn standpunten kampeert."
Tamelijk naief van BDW, politiek fatsoen in Belgie?

Ik ben benieuwd welke oplossingen hij nog ziet, ik kan moeilijk geloven dat hij er nog in gelooft.

EddyBal 18 maart 2011 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5367943)
Uit het artikel:

Ik ben benieuwd welke oplossingen hij nog ziet, ik kan moeilijk geloven dat hij er nog in gelooft.

DiRupo wil graag een regering zonder NVA, al evrtelt hij, zoals altijd, het tegengestelde. Zo beloofde hij nog maar eens dat een belangrijke staatshervorming nodig is en zal gebeuren. Hij zei echter niet in welke eeuw hij die bereidheid zal tonen.
Toch vreest elke partij die zo graag zonder de NVA zouden regeren, dat het wel eens hun laatste stuiptrekking zou kunnen betekenen en dat ze de volgende keer van de kaart worden geveegd.
Ik hoor hier in Brussel nogal veelvuldig dat ze geen idee hebben op wie ze zouden moeten stemmen om een degelijke vertegenwoordiging te krijgen. De Waalse collegas zitten met de handen in het haar. Vandaag nog beweerde een franstalige uit de rand dat hij VB stemde en zal stemmen tot men iets doet aan het crapuul op de straat...
De politieke discussies hier zijn echt hartverwarmend.

8-)

stropke 18 maart 2011 13:35

Citaat:

Het Afscheid

Elio: Bart, ut beste en sans rancune, veel succes in Olland, de groete aan Beatrix en Wiellem.
Bart: Vans gelijke en 't amusement mee Sarko.

vlijmscherp 18 maart 2011 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5367941)

over wat hebben ze het dan eigenlijk?

"OK, Elio, gaan we nog eens een lijst opmaken over wat we het niet eens zijn?"

"neen Bart, daar ben ik het niet mee eens! Ik zou liever een lijst maken waar we het wel over eens zijn!"

robert t 18 maart 2011 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5367943)
Uit het artikel:

Oplossingen zijn er niet, tenzij D. Cameron tijdens de koffie BDW iets in het oor gefluisterd heeft. Je weet toch dat de N-VA-top uitgenodigd werd in nr 16, Downingstreet?

Geert C 18 maart 2011 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 5368030)
Oplossingen zijn er niet, tenzij D. Cameron tijdens de koffie BDW iets in het oor gefluisterd heeft. Je weet toch dat de N-VA-top uitgenodigd werd in nr 16, Downingstreet?

Waarmee we ineens ook weten aan welk beleid we ons mogen verwachten in het Vlaanderen dat N-VA voor ogen heeft. :-)

vlijmscherp 18 maart 2011 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 5368034)
Waarmee we ineens ook weten aan welk beleid we ons mogen verwachten in het Vlaanderen dat N-VA voor ogen heeft. :-)

wat niet echt een verrassing is hé. Dewever en Bourgeois hebben nooit iets anders gezegd dat ze conservatieve centrum-rechtsen zijn. Ze supporteren eerder voor de Conservatieven in de UK en voor de Republikeinen in de USA.

looneytoon1975 18 maart 2011 13:48

Als ik hier zo op het forum eens rondsnuffel, lijkt het de strategie van de walen PERFECT te werken.

Uitroken, uitroken, uitroken, rekken, rekken, rekken, en als het lang genoeg duurt, halen ze de slag wel thuis.

Proficiat jongens, erg goed gedaan, maar de status quo die ons verder in het drijfzand zal duwen, mogen jullie dan ook op jullie hals nemen

Hollander 18 maart 2011 13:59

man man man man man man man man man...

Garry 18 maart 2011 14:00

Citaat:

Oplossen, moet dat dan? Wat wil je oplossen? Er is maar een ding dat moet opgelost worden en dat is België. Welk oplosmiddel dat daar voor nodig is weet ik ook niet, maar liefst iets waarmee België snel verdampt en dat het dan maar oplost in de atmosfeer.

Garry 18 maart 2011 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5368024)
over wat hebben ze het dan eigenlijk?

"OK, Elio, gaan we nog eens een lijst opmaken over wat we het niet eens zijn?"

"neen Bart, daar ben ik het niet mee eens! Ik zou liever een lijst maken waar we het wel over eens zijn!"

Daar zijn we in elk geval heel snel mee klaar. Oeps, leeg blad, lijst klaar.

Anna List 18 maart 2011 14:07

Citaat:

naar t schijnt heeft Bart Wallonie geruild voor Noord Ierland !

Anna List 18 maart 2011 14:11

Citaat:

vanavond vertrekken Britse bommenwerpers richting Libië ... geloof niet in toeval wanneer er per ongeluk boven Mons al iets naar beneden valt hé ;-)

Herr Flick 18 maart 2011 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5367941)

Dat moet enorm frustrerend zijn, goed wetende dat dat eigenlijk allemaal verloren tijd is...

Ik denk dat dat gesprek met Cameron vanmorgen 1000 keer vruchtbaarder geweest is dan al die tijd die ze al in dat circus gestoken hebben om een "regering" bijeen te krijgen.

Geert C 18 maart 2011 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5368041)
wat niet echt een verrassing is hé. Dewever en Bourgeois hebben nooit iets anders gezegd dat ze conservatieve centrum-rechtsen zijn. Ze supporteren eerder voor de Conservatieven in de UK en voor de Republikeinen in de USA.

Centrum? Veel 'centrum' is daar niet aan hoor. ;-)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5368096)
Ik denk dat dat gesprek met Cameron vanmorgen 1000 keer vruchtbaarder geweest is dan al die tijd die ze al in dat circus gestoken hebben om een "regering" bijeen te krijgen.

Ik zou wel eens willen weten wat hij tegen Cameron gezegd heeft, heeft hij hem verteld dat het einde van België nog niet voor morgen is of heeft hij daar (zoals een andere N-VA-er die naar het Verenigd Koninkrijk trok en zijn mond voorbij sprak) gezegd dat ze zich aan het voorbereiden zijn op de Vlaamse onafhankelijkheid? Normaal is het alleszins niet dat een separatistische voorman bij de regeringsleider van een andere EU-lidstaat op de koffie mag, en dan nog wel van een lidstaat die zelf ook met separatistische tendenzen te maken heeft. :?

Herr Flick 18 maart 2011 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 (Bericht 5368049)
Als ik hier zo op het forum eens rondsnuffel, lijkt het de strategie van de walen PERFECT te werken.

Uitroken, uitroken, uitroken, rekken, rekken, rekken, en als het lang genoeg duurt, halen ze de slag wel thuis.

Proficiat jongens, erg goed gedaan, maar de status quo die ons verder in het drijfzand zal duwen, mogen jullie dan ook op jullie hals nemen

Recht de put in, ... dat zeg ik toch al van week een, ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be