Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Populariteit Bart De Wever blijft toenemen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=152885)

looneytoon1975 18 maart 2011 20:35

Populariteit Bart De Wever blijft toenemen

Zeg nu nog maar eens dat vlamingen geen gezond verstand hebben... (enkele Vlaamse politici buiten beschouwing gelaten)

plakker 18 maart 2011 20:39

da's nogal normaal, de Vlaming is niet dom, zelfs een groot deel van de VB-stemmers hebben tactisch NVA gestemd.
En neen, ik heb daar geen bron voor, ik baseer me louter op de reacties van collega's

ViveLaBelgique 18 maart 2011 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 (Bericht 5368984)
Zeg nu nog maar eens dat vlamingen geen gezond verstand hebben... (enkele Vlaamse politici buiten beschouwing gelaten)

Van particratie naar demagogicritie.

Een hele voortgang voor Vlaanderen.

:evil:

Mr. Orange 18 maart 2011 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5368998)

Zit jij in met Vlaanderen?

ViveLaBelgique 18 maart 2011 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange (Bericht 5369037)
Zit jij in met Vlaanderen?

Ik zit in Vlaanderen. Ik heb het niet zo begrepen op de Vlaamse regering, maar dat is een persoonlijk visie.

Al bij al is het relatief gezien hier één van de beste plekjes op de aarbol.

born2bewild 18 maart 2011 22:36

je bent dus uitkeringstrekker en betaalt negatieve belastingen
belgique=fantastique

respublica 18 maart 2011 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5369087)
Ik zit in Vlaanderen. Ik heb het niet zo begrepen op de Vlaamse regering, maar dat is een persoonlijk visie.

Al bij al is het relatief gezien hier één van de beste plekjes op de aarbol.

Is dat een argument voor of tegen iets? Ik begrijp nooit wat belgicisten daarmee bedoelen... Het klinkt als "het land werkt niet goed maar het werkt nog altijd beter dan de meeste andere landen dus hou je mond maar"

Distel 18 maart 2011 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5368998)

Dewever is net een van de weinige niet-demagogische politici. Het verbaast mij niets dat zijn populariteit toeneemt. Of dat belgicisten hem als demagoog proberen af te schilderen.

Mr. Orange 18 maart 2011 22:45

Ik ben ook niet zo tevreden met de Vlaamse regering, maar ik heb het nog honderd keer minder voor de Belgische regering. Nuff said.

Xenophon 19 maart 2011 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 5369159)
Is dat een argument voor of tegen iets? Ik begrijp nooit wat belgicisten daarmee bedoelen... Het klinkt als "het land werkt niet goed maar het werkt nog altijd beter dan de meeste andere landen dus hou je mond maar"

Kom kom, ons landje is al zo klein.

Xenophon 19 maart 2011 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5369161)
Dewever is net een van de weinige niet-demagogische politici. Het verbaast mij niets dat zijn populariteit toeneemt. Of dat belgicisten hem als demagoog proberen af te schilderen.

Het ène heeft waarschijnlijk zelfs iets met het andere te maken.

De ietwat bewuste Vlaming die denkt voor de kiezing, "op wie mogen we van onze belgische vrienden niet stemmen?"

jogo 19 maart 2011 16:07

Citaat:

is er een verband tussen populair zijn en niet demagogisch zijn ?

Garry 19 maart 2011 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5368992)
da's nogal normaal, de Vlaming is niet dom, zelfs een groot deel van de VB-stemmers hebben tactisch NVA gestemd.
En neen, ik heb daar geen bron voor, ik baseer me louter op de reacties van collega's

Al heeft bij de laatste peiling het N-VA blijkbaar geen VB stemmers meer afgesnoept en maar goed ook. Groen kent hoogdagen dankzij
gans die kerncentraletoestanden.

Garry 19 maart 2011 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5369707)
Kom kom, ons landje is al zo klein.

Het bureeltje van een heel welstellende diamantair hoeft ook helemaal niet groot te zijn hoor. Er zijn al heel wat veel grotere fabrieken failliet gegaan.

Dat van "Ons landje is al zo klein en nu willen ze het nog in twee gaan delen" is een typische uitlating van tachtigjarig oude koffieklets madammekes

Distel 19 maart 2011 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 5369856)
is er een verband tussen populair zijn en niet demagogisch zijn ?

In dit geval is het volgens mij toch 1 van de oorzaken van BDW's succes.

J.D. 19 maart 2011 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5369953)
Al heeft bij de laatste peiling het N-VA blijkbaar geen VB stemmers meer afgesnoept en maar goed ook. Groen kent hoogdagen dankzij
gans die kerncentraletoestanden.

Deze peiling is 2 weken geleden al genomen. Het "dioxineschandaal-effect" ga je dus pas in de peiling van april te zien krijgen.

ViveLaBelgique 19 maart 2011 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5369153)
Je bent dus uitkeringstrekker en betaalt negatieve belastingen ?
belgique=fantastique

Dubbel fout.

Zijn de negatieve belastingbetalers eigenlijk anti-N-VA ?

ViveLaBelgique 19 maart 2011 18:27

Citaat:

Waarom voel je jezelf geroepen om Dewever te verdedigen ?

Gelieve niet te beginnen over 'been stijf houden' etc.

Jazeker 20 maart 2011 03:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5369965)
Het bureeltje van een heel welstellende diamantair hoeft ook helemaal niet groot te zijn hoor. Er zijn al heel wat veel grotere fabrieken failliet gegaan.

Dat van "Ons landje is al zo klein en nu willen ze het nog in twee gaan delen" is een typische uitlating van tachtigjarig oude koffieklets madammekes

Het sarcasme van Xenophon lijkt je te ontgaan...

Jazeker 20 maart 2011 03:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5370014)
Waarom voel je jezelf geroepen om Dewever te verdedigen ?

Gelieve niet te beginnen over 'been stijf houden' etc.

Gelieve wel te beginnen over "been stijf houden". Als BDW er niet was dan zaten Eyskens, Tobback, Dehaene, Vandelanotte, e.d. weer op de troon. Nu kunnen ze niet om hem heen en daarmee heb ik het niet over buikje.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be