![]() |
Niet vervuilende branstof aan 30 cent de liter.
Weet u dat er een nieuwe niet vervuilende brandstof bestaat die aan de pomp slechts 30 cent zou kosten.
Lees en ween.:cry: Goedkope milieuvriendelijke benzine ontwikkeld – waarom politici ontdaan zijn Het klinkt bijna ongelooflijk: internationaal gerenommeerde wetenschappers hebben in een samenwerkingsverband op meerdere universiteiten een nieuwe brandstof ontwikkeld, die milieuvriendelijk en goedkoop is. Het geheime wetenschappelijke project bestond sinds 2007, dat door een grote onderneming werd gefinancierd. Nu is deze brandstof er echt. Nog beter: de motoren van bestaande voertuigen hoeven niet omgebouwd te worden. En een liter kost minder dan 30 cent. Bij de verbranding ontstaan geen broeikasgassen. Nog milieuvriendelijker dan de nieuwe brandstof – dat kan gewoon niet. Maar precies daar zit hem het probleem: de EU-politiek wil de productie verhinderen, want anders vallen overal in Europa die miljarden aan belastingen weg, die met verwijzing naar klimaatbescherming van de autorijders worden geïncasseerd. Niet alleen bij het wereldeconomieforum in Davos was de nieuw ontwikkelde brandstof onder de echt belangrijke deelnemers de belangrijkste gespreksstof, die achter gesloten deuren voor aanzienlijke onrust zorgde. In de persmededelingen stond hierover niets te lezen. Het publiek zou immers niet te weten moeten komen wat men juist probeert te verhinderen. Lees hier verder. |
Citaat:
|
Citaat:
De olie te duur? Wat is het alternatief, vraag je jezelf af. Nu kwam het verheugde bericht uit Engeland van het bedrijf Cella Energy. Dit bedrijf is vanaf 2007 met het ontwikkelen van een brandstof op basis van waterstof. Op dit moment wordt er getest met proefmodellen, en ze verwachten de uitrol over een 2 �* 3 jaar. De brandstof is schoon (geen CO2) en het heeft meer rendement dan benzine. Op 1 tank tot 600 kilometer, en 1 liter kost 30 centjes. Huidige motoren zijn geschikt voor deze brandstof. De EU heeft al aangekondigd de productie te willen verhinderen…Stel je voor.. de hele miljardenindustrie stort in...en dag belastingscenten..dag kwartje kok..ENZ. Verder kunnen de geldverslindende milieu projecten zo overboord gekiept worden. Deze brandstof maakt de burger vrij, vrij van werken voor de oliemaatschappij. Maar er zijn te weinig mensen op de hoogte van deze materie. Geef het a.u.b. door aan al je vrienden, kennissen en collega’s. Neem contact op met de politiek, en stel vragen hierover. En laat ze niet zeggen van 'de benzine, zien we morgen dan wel weer." link Alhoewel dit dan weer The result was a hydrogen fuel that could be handled quite safely in the open air and pumped like a fluid. |
Citaat:
Geheim ? Een simpele zoektocht op Web of Science naar "nanostructured hydrogen storage" geeft meer dan 1000 peer-reviewed wetenschappelijke publicaties, dus zo'n geheim is het alleszins niet in de onderzoekswereld. Nogmaals waterstofgas is geen energiebron, maar een -drager. Weet men eigenlijk hoe waterstofgas geproduceerd wordt? Uit fossiele brandstoffen, jawel, en dit door vergassing en watergasshift-reactie - daar komt dus evenzeer CO2 bij vrij. En de verhalen dat de stoute ministers en petroliumbedrijven deze revolutionaire technologie willen tegenhouden, die komen met regelmaat terug. Was er een paar jaar geleden geen uitvinder die een motor op water kon laten draaien ? Ook dit project werd 'gekelderd' om de economie niet failliet te laten gaan... De realiteit is, indien men ooit zou kiezen voor waterstof als transportbrandstof, dat je ook accijnzen en BTW gaat mogen betalen en dat de petrolium- en steenkoolsector hun raffinaderijen zullen aanpassen om meer waterstof te produceren... |
Citaat:
Met andere woorden: Dat de vrees minder belastingsinkomsten te hebben deze technologie tegenhoudt klinkt niet echt geloofwaardig... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik snap het wel. De hoofdmoot van de waterstof die we nu in zuivere vorm gebruiken is gemaakt uit aardgas.
Door interactie met stoom op hoge temperaturen valt aardgas en water uiteen, en recombineren de waterstof, zuurstof en koolstof atomen. Waarbij de zuurstof en koolstofatomen elkaar leuker vinden. Ergo, CO2 en H zijn de voornaamste resultaten. Deze omzetting kost veel minder energie dan de electrolyze, en vandaar de meest gebruikte. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Methaan heeft ten opzichte van zuiver waterstof meer energie en is net iets makkelijker op te slaan. |
'Bij de Nederlandse krijgsmacht overweegt men om te schakelen van diesel naar kerosine als brandstof. Kerosine is zowel op milieu- (het verbranden van kerosine genereert zestig procent minder roetuitstoot) als op financieel gebied (de prijs van kerosine ligt een stuk lager dan die van diesel) gunstiger in het gebruik.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wij kunnen daar met onze diesels ook op rijden, maar we mogen niet. |
Citaat:
Uiteraard heb je gelijk als je stelt dat waterstof geen energiebron is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be