![]() |
Vind je dat Roemenie lid mag worden van de EU?
|
Citaat:
|
In 2007 mag het er zeker bij, samen met Bulgarije. Maar er moet nog veel gebeuren en na de toetreding is het werk allerminst klaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
roemenië is een pseudo-derdewereldland en hoort niet thuis in europa.
al die voormalige oostbloklanden, veelal bevolkt door Slaven en Latijnen, willen immers via EU- lidmaatschap profiteren van onze welvaart. welvaart die verworven is dankzij de vindingrijkheid en het lef van het westeuropese volk (van Keltisch/Germaanse oorsprong). |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb het voor solidariteit vandaag trouwens, volkssolidariteit. En ik beschouw mezelf als Europeaan. Wauw, dat was makkelijk. Moet ik meer doen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De onderhandelingen werden enkele maanden geleden bijna gestaakt door de starheid van de Roemeense regering, maar door het ontslag van enkele ministers is dat voorkomen. Het overnemen van de Europese wet- en regelgeving verloopt dus bepaald niet soepel. Bovendien is het een van de armste landen van Europa. Ik zie op korte termijn (2007) meer kansen voor Bulgarije en Kroatië dan voor Roemenië. |
Citaat:
Inderdaad, Turkije mag er nog bij, maar dan moet het stoppen vind ik, Marokka wil ook graag bij de Europese Unie maar dan stormen we af op een 2e VN; die onwerkbaar wordt met zoveel lidstaten. Niet dat het Eurazische Unie is. |
Citaat:
Maar laten we ons nu vooral concentreren op de tien nieuwe lidstaten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zijn de Bulgaren dan geen Slaven. Het bulgaars is een slavische taal. Het roemeens een latijnse. De turken, dat zijn aziaten. |
Citaat:
Ze vestigden zich in Europa aan de grenzen van het Byzantijnse Rijk. Ooit werden ze door Belisarius dacht ik naar huis gestuurd in een ketting van blindgemaakte soldaten met aan het begin een die nog één oog had. Hij mocht een 10000-tal van zijn volksgenoten leiden naar de monding van de Donau. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be