![]() |
Amper 13% heeft nog vertrouwen in politici
Citaat:
een nieuw wereldrecord in de poel van landen zónder revolutie? |
Het vertrouwen is inderdaad heel laag, al langer. Of een steekproef onder 1000 mensen nu wel helemaal representatief is weet ik niet. Er worden de laatste tijd veel van dit soort statistisch dubieuze onderzoekjes gepresenteerd die ik eigenlijk nog minder vertrouw dan politici.
|
Bestaat ook ergens een onderzoek dat slechts 5% politieker vertrouwen in elkaar heeft. Die poll vertrouw ik nog wel.
|
Citaat:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/...an-erger.dhtml Nog veel slechter Wie gesterkt door deze woorden door het rapport bladert, ziet dat twee dingen: 1. ‘de politiek’ (zonder onderscheid naar kabinet, Tweede Kamer of anderszins) krijgt van de Nederlandse ondervraagden een 5,2 als rapportcijfer (op een schaal van 1 tot 10) krijgt. Zo’n onvoldoende doet het ergste vrezen voor het Europese gemiddelde. En ja hoor, anderen hebben het nog veel slechter. Zo zijn daar onder anderen de Italianen, Bulgaren en Roemenen (die met recht veel te klagen hebben), de Hongaren (van oudsher de zwaarmoedigste Europeanen) en de Letten en Litouwers. Daarboven zit de middenmoot van onder meer Britten, Fransen en Slowaken. Vlak daarboven zit Nederland, slechts tien procentpunten boven de Belgen – toch ook niet een volk dat gezegend is met een stabiele, vertrouwenwekkende regering. De constatering dat het in Nederland relatief goed is gesteld met het vertrouwen in de politiek – alle geklaag ten spijt – kunnen we dus met een korreltje zout nemen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nog 13% idioten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus we weten nu hoe het ervoor staat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nog maar eens een bewijs dat dit land geen democratie is. Wanneer je je zogenaamde vertegenwoordiger niet meer kan vertrouwen, vertegenwoordigt hij je immers niet meer.
|
Citaat:
Het feit alléén al dat het méér dan 100 jaar heeft geduurd vooralleer de grondwet in het Nederlands te lezen was spreekt hier al boekdelen... |
Citaat:
|
87% idioten dus,
die maar blijven stemmen |
Citaat:
Weet u wat mij verbaasd...dat destijds zuid-afrika en Rodhesië als paria's werden behandeld door de europese landen vanwege hun minderheidsregime.... Laat nu nét europa zo'n paria binnen eigen rangen hebben,en zijn ze er verrekt nog trots op dat het belgisch compromis altijd tot resultaten komt... Alléén vergeten ze dan dat het altijd de meerderheid is in dit land die zich moet plooien voor de minderheid om dat beroemde compromis te bereiken...:roll::roll: |
:lol:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be