![]() |
Vlaamse luchthavens taxeren en Waalse niet ???
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=MT37U19L
man man, als je de CO2 van een vliegreis wilt taxeren, dan taxeer je de CONSUMENT gewoon rechstreeks voor 1euro per liter kerosene die hij verbrandt heeft via zijn vliegreizen. Dus je vraagt aan de luchtvaarmaatschappijen van het verbruik bij te houden, de liters te verzamelen op rijksnummer. Van het bestand van het ministerie van financien te voeden. En op het einde van de rit, einde van het jaar, valt er een CO2 corrigerende taks in uw brievenbus. |
Bof, je wijkt gewoon uit naar een nabije luchthaven. Vermijd je en passant ook nog eens de vakbondsacties die te pas en te onpas hier georganiseerd worden :D
Dat ze eerst eens leren besparen ipv alleen maar meer taksen en belastingen uit te vinden. |
Ik vind het vooral opmerkelijk dat men low-cost en economy vluchten zou ontzien. Dat maakt alleszins al duidelijk dat hel doel alleszins niet het milieu is.
Het lijkt me nogal vanzelfsprekend dat low-cost vluchten véél gevoeliger zijn voor een extra belasting dan bvb business vluchten. Het lijkt me dus eerder weer voor de zoveelste keer eens een belastingheffing, waarbij men dan ook nog eens 'toevallig' Charleroi ontziet... |
Citaat:
:x :evil: :x |
Citaat:
|
En waarom hoort dit topic hier?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu zoals gezegd belast niet de luchthaven, en ook niet de vliegmaatschappij, maar belast gewoon de 'flying mile' en hou die flying mile verplicht bij op E-ID paspoort, dan dient dat paspoortje nog ergens voor Dan sluis je de kilometers en hun verbruik door naar de overheid, dan moeten die gewoon eens afpunten of de getallekes kloppen tov het opgegeven verbruik en bezetting van een vlieger en dan moeten ze gewoon de verbruikte kerosene EQUITAXEREND bij de belasting voegen van die belg. Capité |
De zoveelste Walen kakdraad ?
|
Citaat:
:D |
Citaat:
Een milieugerichte maatregel zou net andersom moeten werken. |
Citaat:
Citaat:
Nederland heeft ooit de ecotaks geprobeerd op vliegtickets. Zo gefabriceerd dat hun nationale maatschappij KLM nog redelijk gevrijwaard bleef. Ze begonnen trafiek te verliezen aan omliggende buurlanden. Dit is nu zo'n typisch iets dat je enkel op Europees niveau kan regelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be