Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vakbonden (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=219)
-   -   Nationale betoging 29 maart Brussel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=153238)

Raf 26 maart 2011 17:32

Nationale betoging 29 maart Brussel

Voorstel Vlaamse regering onaanvaardbaar

NATIONALE BETOGING 29 MAART-BRUSSEL

Zowel op het vlak van koopkracht, extra jobs als op kwaliteit krijgt de Vlaamse regering een onvoldoende op hun voorstel!
Dit is niet werkbaar voor de 150.000 werknemers in de verschillende sectoren!
Maar één ding helpt om druk te zetten en de regering te overtuigen dat ze moet kiezen voor de social profit:

ACTIE!

We roepen jou en je collega’s op om op 29 maart naar Brussel te komen !

5 REDENEN OM OP 29 MAART OP STRAAT TE KOMEN !

Er moet dringend meer personeel bijkomen! Extra jobs dus. Maar de regering laat ons in de kou terwijl de noden enorm zijn: in heel veel diensten en voorzieningen is er een te hoge werkdruk, er bestaan wachtlijsten. Mensen leven steeds langer en willen degelijke zorg, ook bij hen thuis !

Ik kom dus op straat voor MEER JOBS !

We moeten niet alleen nieuwe mensen vinden voor die extra jobs. Daarnaast moeten de komende jaren heel veel collega’s die op pensioen gaan, vervangen worden. We gaan die alleen maar vinden als onze jobs aantrekkelijk zijn!

Ik kom dus op straat voor MEER NIEUWE COLLEGA’S !

Opleiding, ondersteuning, kwaliteitsvolle jobs, maatregelen om werk en gezin beter op elkaar af te stemmen zijn heel belangrijk om onze job goed te kunnen doen! Maar het voorstel van de regering geeft hiervoor te weinig ruimte…

Ik kom dus op straat voor een KWALITEITSVOLLE JOB !

Geen euro voor koopkracht tot 2013, en tegen 2015 nog geen 15 euro per maand ! Meer dan de helft minder budget voor koopkracht dan in het vorige akkoord? Noemt men dat kiezen voor de social profit? We willen goede loon- en arbeidsvoorwaarden.

Ik kom dus op straat voor MEER KOOPKRACHT !

Wat met onze culturele diensten? Wanneer krijgen wij erkenning voor het werk dat we aan de bevolking leveren? Hoe zit het met onze statutaire tewerkstelling?

Ik kom dus op straat voor EEN VOLWAARDIGE TEWERKSTELLING!

Ik zal er zijn! En u?

freelancer 26 maart 2011 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5381915)
Voorstel Vlaamse regering onaanvaardbaar

NATIONALE BETOGING 29 MAART-BRUSSEL

Zowel op het vlak van koopkracht, extra jobs als op kwaliteit krijgt de Vlaamse regering een onvoldoende op hun voorstel!
Dit is niet werkbaar voor de 150.000 werknemers in de verschillende sectoren!
Maar één ding helpt om druk te zetten en de regering te overtuigen dat ze moet kiezen voor de social profit:

ACTIE!

We roepen jou en je collega’s op om op 29 maart naar Brussel te komen !

5 REDENEN OM OP 29 MAART OP STRAAT TE KOMEN !

Er moet dringend meer personeel bijkomen! Extra jobs dus. Maar de regering laat ons in de kou terwijl de noden enorm zijn: in heel veel diensten en voorzieningen is er een te hoge werkdruk, er bestaan wachtlijsten. Mensen leven steeds langer en willen degelijke zorg, ook bij hen thuis !

Ik kom dus op straat voor MEER JOBS !

We moeten niet alleen nieuwe mensen vinden voor die extra jobs. Daarnaast moeten de komende jaren heel veel collega’s die op pensioen gaan, vervangen worden. We gaan die alleen maar vinden als onze jobs aantrekkelijk zijn!

Ik kom dus op straat voor MEER NIEUWE COLLEGA’S !

Opleiding, ondersteuning, kwaliteitsvolle jobs, maatregelen om werk en gezin beter op elkaar af te stemmen zijn heel belangrijk om onze job goed te kunnen doen! Maar het voorstel van de regering geeft hiervoor te weinig ruimte…

Ik kom dus op straat voor een KWALITEITSVOLLE JOB !

Geen euro voor koopkracht tot 2013, en tegen 2015 nog geen 15 euro per maand ! Meer dan de helft minder budget voor koopkracht dan in het vorige akkoord? Noemt men dat kiezen voor de social profit? We willen goede loon- en arbeidsvoorwaarden.

Ik kom dus op straat voor MEER KOOPKRACHT !

Wat met onze culturele diensten? Wanneer krijgen wij erkenning voor het werk dat we aan de bevolking leveren? Hoe zit het met onze statutaire tewerkstelling?

Ik kom dus op straat voor EEN VOLWAARDIGE TEWERKSTELLING!

Ik zal er zijn! En u?

Laat ons het openbaar leven en de bedrijfswereld zo veel mogelijk plat leggen... om jobs te creëren... :lol:

Ik zou alleszins mee doen als het een betoging was om 30% van de ambtenaren af te danken... Het zou veel geld vrij maken en de levenskwaliteit verbeteren....

----------------------------------------------------------------------------

En de kiekens denken uiteraard dat de grootste crisis van de laatste honderd jaar al verwerkt is... :roll:
Ze zullen binnen enkele maanden nogal ogen trekken...
---------------------------------------------------------------------------

En de zakken bleven zakken in de zee... :lol:
de zakken bleven zakken in de zee...
de zakken bleven zakken in de zee...

---------------------------------------------------------------------------

Raf 26 maart 2011 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5381927)
Laat ons het openbaar leven en de bedrijfswereld zo veel mogelijk plat leggen...

Nee, laten we - buiten wat zagen en klagen op een forum - gewoon niks doen en verder met ons laten sollen. :roll:

lombas 26 maart 2011 18:10

Vlaamse regering, nationale betoging?

Het ABVV, een broeinest van seperatisme?

Raf 26 maart 2011 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5381946)
Vlaamse regering, nationale betoging?

Het ABVV, een broeinest van seperatisme?

Onze Waalse broeders mogen niet solidair zijn?

lombas 26 maart 2011 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5381960)
Onze Waalse broeders mogen niet solidair zijn?

Ik heb anders nog niet weten oproepen tot het gaan meebetogen in Brussel omdat Brusselse of Waalse werknemers door hun regering te sterk werden benadeeld?

(NB: ik ben lid van het ABVV, ik bedoel dit niet aanvallend)

Sfax 26 maart 2011 18:40

Nog maar eens een stoet van vuilzakken...

Wanneer gaan the likes of ABVV op hun flyerkes ook eens aangeven hoe ze dat op een realistische manier gaan bekostigen?

freelancer 26 maart 2011 19:42

En dan zijn het nog Belgicistische ambtenaren die tegen de Vlaamse regering gaan staken... :-D

Raf 26 maart 2011 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5381968)
Ik heb anders nog niet weten oproepen tot het gaan meebetogen in Brussel omdat Brusselse of Waalse werknemers door hun regering te sterk werden benadeeld?

Tja, de representatieve vakbonden zijn nochtans nationale organisaties. Een oproep tot staken of betogen geldt dus altijd voor het hele land, ook al wordt er tegen het beleid van een regionale overheid betoogd...

Raf 26 maart 2011 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5382053)
En dan zijn het nog Belgicistische ambtenaren die tegen de Vlaamse regering gaan staken... :-D

Is dat zo? Waaruit blijkt dat?

longhorn 26 maart 2011 22:12

Ik kan er helaas niet zijn maar hoop dat anderen in mijn plaats gaan tegenbetogen.

Wisord 26 maart 2011 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5381968)

Dat ze eens een europese actie doen ten bate van alle werknemers...., het voorhistorische betogen heeft al jaren geen invloed op de besluiten die ze maken. (ik ondersteun deze actie wel maar zie weinig tot geen resultaat als gevolg)

ministe van agitatie 26 maart 2011 22:27

Vandaag een half miljoen betogers in het VK...

longhorn 26 maart 2011 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 5382272)

En hoeveel miljoen pond schade?

Pelgrim 26 maart 2011 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 5382300)
En hoeveel miljoen pond schade?

Niet genoeg.

Raf 26 maart 2011 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 5382249)
Ik kan er helaas niet zijn maar hoop dat anderen in mijn plaats gaan tegenbetogen.

Want u bent tegen meer jobs, tegen meer koopkracht,...? :?

longhorn 26 maart 2011 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5382330)

Tegen meer overheidsjobs wel ja. En laat de mensen meer van hun verdiende centen houden als je de koopkracht wilt stimuleren.

Savatage 26 maart 2011 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 5382272)

Net de helft ja: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...n-Londen.dhtml

Savatage 26 maart 2011 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 5381993)
Wanneer gaan the likes of ABVV op hun flyerkes ook eens aangeven hoe ze dat op een realistische manier gaan bekostigen?

Geen ingewikkelde vragen stellen eh. Meer jobs, meer geld, hogere salarissen, meer koopkracht, ... Ze denken precies dat die zaken zomaar vanuit het niets gehaald kunnen worden.

freelancer 26 maart 2011 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5382330)

Het ambtenarenkorps met 30% verminderen schept ruimte om échte jobs te creëren...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be