![]() |
Dagelijks ruim duizend snelheidsduivels betrapt op snelwegen
Schande, 56 % rijdt meer als duiv(z)elingwekkende 10 kmh te snel.
En dat met 20 tot 50 kmh lagere snelheidsbeperkingen. Euh... Nog straffer zelfs op de snelwegen (het woord zegt het), en die waren al in 1974 naar 120 kmh gelimiteerd, rijden elke dag nog altijd ruim duizend te snel. 95 % van de duivelse overtreders worden gepakt tussen 06h00 en 22h00. Lege of drukke wegen. Pakkeuh... Citaat:
![]() Binnen enkele jaren naar 19e eeuwse pakkans ? Wie werd als eerste snelheidsovertreder aangehouden? ![]() Dat was Jacob German, een New Yorkse taxichauffeur, die het heeft gewaagd om in de straten van deze Amerikaanse grootstad in het jaar 1899 met een snelheid van bijna twintig kilometer per uur rond te razen. De agent die hem staande hield, was zelf per fiets onderweg. http://tempelderhistorie.blogspot.co...1_archive.html http://www.youtube.com/watch?v=0iesTkXOmN8 ;-) |
Logisch. Als je 80 % van je reistijd in de file staat, probeer je dat verlies goed te maken.
Maar waarom zou iemand iets aan de file doen ? De snelheidsovertredingen, achteraf, brengen gemakkelijk geld op. |
's Nachts gebeuren ook wel de meeste dodelijke ongevallen.
|
Citaat:
vb uit de laatste verkeersbarometer: Citaat:
Citaat:
|
Nog statistiekjes uit Nederland waar ze wel uitgebreid onderzoek doen op alle mogelijke ongevaloorzaken op de snelweg en het ook registreren.
In NL vallen gemiddeld 1,2 doden per jaar de laatste 10 jaar door te hoge snelheid op de 120 kmh wegen. In Be flitsen ze zo graag op snelheid op de snelweg alhoewel in NL wel aangetoond is dat daar te hoge snelheid te verwaarlozen is (absoluut minste toedracht) Het is dan werkelijk die dooddoener: ook die ene dode (gemiddeld per jaar) is teveel... Alhoewel er 4 jaren waren van de laatste 10, waar statistisch geen enkele dode viel door "te hoge snelheid". (ruim) Onvoldoende afstand houden is vermoedelijk de ongeval(*hoofd)oorzaak n°1 op Belgische snelwegen als ik de afstand-niet-houden-mentaliteit regelmatig (bij druk verkeer) zo ervaar (*ongevallen kunnen meerdere oorzaken hebben). In de database-link toedracht 1 genoemd. Naja, dat is zo moeilijk te flitsen hé (alhoewel D het doet) en te weinig netto kassa-kassa NL heeft een uitgebreide database waar men uit diverse parameters kan kiezen: (in horizontale balk spoelen/selecteren) Geregistreerd aantal slachtoffers. Bron: IenM en DHD - snelheidslimiet (weg) : 120 kmh ; en respectievelijk: - toedracht 1 : - (alle) - toedracht 1: te hoge snelheid - toedracht 1: onvoldoende afstand het *gemiddelde/jaar: aantal (%) van 17 jaar zet ik erachter, laatste 10 jaar ook. Citaat:
Neem ik de laatste 10 jaar (2000-2009) - de snelwegen worden steeds drukker - afstand wordt steeds belangrijker (~ vlot kolonneverkeer), dan is het 1,2 doden / jaar: te hoge snelheid en 12,5 doden / jaar : onvoldoende afstand; of afstand is factor + 10 dodelijker als ´snelheid´, dit op een totaal doden van 65,7 doden/jaar. Dan is de laatste 10 jaar: afstand voor 19 % ´dodelijk´ en ´snelheid´ voor 1,8 %. Citaat:
Citaat:
Ongevaloorzaak sn€lh€id is heel b€langRIJK voor de veiligheid op de snelweg, men zou natuurlijk die flitsers op de snelweg kunnen verplaatsen naar de 3 �* 4 maal dodelijkere gewone wegen per afgelegde km. Maar dat is wslk omdat ze veel minder opbrengen aan snelheidsboetes. Veiligheid huh, euhuh ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be