Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Voorpost aangevallen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=153289)

bgf324 27 maart 2011 18:20

Voorpost aangevallen

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...plitsing.dhtml

Tijdens een vredevolle betoging van Voorpost konden enkele heethoofden van de tegenbetoging het weer niet laten om op geweldadige wijze hun mening te geven. Toch wel vreemd dat het geweld voornamelijk van de andere kant komt. :?

Mahalingam 27 maart 2011 21:40

Dat is normaal.
In Nederland hebben we een soortgelijke sekte van zo'n 100 man: de Nederlandse Volks-Unie. Die gingen in Ede lopen langs een toegestane route die ze ver hield van de allahtone ghetto's. En natuurlijk kwam de AFA daar op af als strontvliegen op de stront om het Gevaar van Rechts te bestrijden met gebalde linkse vuisten. Dat geeft dan zo'n krantenkop:
Negen arrestaties bij extreemrechtse demonstratie Ede
en als je dan wat verder leest dan is er:
Citaat:

"De negen probeerden de demonstratie van de NVU te verstoren, aldus een woordvoerder van de politie tegen persbureau Novum."

drosophila 28 maart 2011 11:11

Er eens goed op motten was gewoon een meer doortastende variant van de mening van mijn grootmoeder, een autochtone Edingse. In haar moedertaal, het dialect van 'Engen', formuleerde ze het zo: "wa kommen dej vremde iej toch duujn, mej eule liejreke drapoos?" (wat komen die vreemden hier toch doen, met hun lelijke vlaggen?).
De mensen van Edingen, of ze nu Frans praten of een Vlaams dialect, hebben lak aan extreem rechts crapuul.

Txiki 28 maart 2011 11:12

Die pippo's van Voorpost kunnen wel tegen een paar kletsen.

Pelgrim 28 maart 2011 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5384283)
"wa kommen dej vremde iej toch duujn,

Eigen Vol Eerst mentaliteit dus.

drosophila 28 maart 2011 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5384298)
Eigen Vol Eerst mentaliteit dus.

Leg uit?

Pelgrim 28 maart 2011 11:33

wa kommen dej vremde iej toch duujn?

Txiki 28 maart 2011 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5384311)

:cheer: Pelleke, tijd voor een PBL-RKT-toernee :cheer:

drosophila 28 maart 2011 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5384311)

Enige xenofobie is mijn marrainne niet vreemd, dat moet ik toegeven. Brusselaars kan ze bijvoorbeeld niet uitstaan. Met buurman Kadir, nochtans ook niet van de streek, komt ze dan weer wél overeen.

filosoof 28 maart 2011 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HLN
Volgens woordvoerder Roose

Volgens gepatenteerde fascist Bjorn Roose...

drosophila 28 maart 2011 11:51

Veel mensen van Engen, onder wie mijn grootmoeder, waren trouwens verbaasd dat dit nog mogelijk is. De VMO was intussen toch verboden?

Anna List 28 maart 2011 11:55

wat een toeval dat je daar familie hebt Drosophila !

drosophila 28 maart 2011 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5384357)

'Familie' is zelfs een understatement. Heel mijn moederskant woont er.

Anna List 28 maart 2011 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5384370)
'Familie' is zelfs een understatement. Heel mijn moederskant woont er.

ah ok, sorry, dacht dat ge met oratorisch spek aan t schieten waart eigenlijk :oops:

spreken die nu nog vlaamse dialecten ? hoe liggen de taalverhoudingen daar zo'n beetje ?

Jeronimo 28 maart 2011 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5384289)
Die pippo's van Voorpost kunnen wel tegen een paar kletsen.

De Voorpost ordedienst uiteraard wel. Die 66-jarige dame die getroffen was misschien al wat minder.

Maar ja, volgens sommigen hier zal die "fasciste" dat wel verdiend hebben veronderstel ik...

Pelgrim 28 maart 2011 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5384313)
:cheer: Pelleke, tijd voor een PBL-RKT-toernee :cheer:

Op naar Edingen :cheer:

Na de fasjiesten nu ook aajrish trobbelmakers en piepel from weels. Da komt daar nooit meer goe 8O

Pelgrim 28 maart 2011 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5384357)

En toevallig is die dan ook nog representatief voor "veel mensen" :-D

Anna List 28 maart 2011 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 5384384)
De Voorpost ordedienst uiteraard wel. Die 66-jarige dame die getroffen was misschien al wat minder.

Maar ja, volgens sommigen hier zal die "fasciste" dat wel verdiend hebben veronderstel ik...

in deze draad ga je perfect kunnen inschatten hoe erg mensen politiek geweld vinden ...

drosophila 28 maart 2011 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5384373)
ah ok, sorry, dacht dat ge met oratorisch spek aan t schieten waart eigenlijk :oops:

spreken die nu nog vlaamse dialecten ? hoe liggen de taalverhoudingen daar zo'n beetje ?

Oorspronkelijke volkstaal is Vlaams dialect (doorspekt weliswaar met Franse leenwoorden). Stevige verfransing na de Tweede Wereldoorlog. Sinds enkele jaren is er een kleine inhaalbeweging en komen er meer en meer Nederlandstaligen wonen. Over het algemeen heerst er een relatieve verdraagzaamheid, de bevolking is er immers grotendeels tweetalig. Vooral de 'Vlamingen' dan ;-) , al merk je wel dat de Franstalige jeugd opvallend goed Nederlands praat, zeker in vergelijking met hun ouders. Veel Franstaligen sturen hun kinderen over de taalgrens naar school, in Herne bijvoorbeeld. Vaak spreken die na een tijdje beter Nederlands dan de 'autochtone' jeugd die niet zelden in zijn dialect blijft steken.

drosophila 28 maart 2011 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 5384384)

Niemand in Engen zat te wachten op Voorpost. Waren die braaf in hun gouw gebleven, dan was dat niet gebeurd. Niemand anders dan Voorpost zélf is verantwoordelijk voor wat die dame heeft meegemaakt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be