![]() |
Voorpost aangevallen
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...plitsing.dhtml
Tijdens een vredevolle betoging van Voorpost konden enkele heethoofden van de tegenbetoging het weer niet laten om op geweldadige wijze hun mening te geven. Toch wel vreemd dat het geweld voornamelijk van de andere kant komt. :? |
Dat is normaal.
In Nederland hebben we een soortgelijke sekte van zo'n 100 man: de Nederlandse Volks-Unie. Die gingen in Ede lopen langs een toegestane route die ze ver hield van de allahtone ghetto's. En natuurlijk kwam de AFA daar op af als strontvliegen op de stront om het Gevaar van Rechts te bestrijden met gebalde linkse vuisten. Dat geeft dan zo'n krantenkop: Negen arrestaties bij extreemrechtse demonstratie Ede en als je dan wat verder leest dan is er: Citaat:
|
Er eens goed op motten was gewoon een meer doortastende variant van de mening van mijn grootmoeder, een autochtone Edingse. In haar moedertaal, het dialect van 'Engen', formuleerde ze het zo: "wa kommen dej vremde iej toch duujn, mej eule liejreke drapoos?" (wat komen die vreemden hier toch doen, met hun lelijke vlaggen?).
De mensen van Edingen, of ze nu Frans praten of een Vlaams dialect, hebben lak aan extreem rechts crapuul. |
Die pippo's van Voorpost kunnen wel tegen een paar kletsen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wa kommen dej vremde iej toch duujn?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Veel mensen van Engen, onder wie mijn grootmoeder, waren trouwens verbaasd dat dit nog mogelijk is. De VMO was intussen toch verboden?
|
wat een toeval dat je daar familie hebt Drosophila !
|
Citaat:
|
Citaat:
spreken die nu nog vlaamse dialecten ? hoe liggen de taalverhoudingen daar zo'n beetje ? |
Citaat:
Maar ja, volgens sommigen hier zal die "fasciste" dat wel verdiend hebben veronderstel ik... |
Citaat:
Na de fasjiesten nu ook aajrish trobbelmakers en piepel from weels. Da komt daar nooit meer goe 8O |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be