![]() |
Vlaamse bevolking groeit dubbel zo hard als Waalse
http://www.standaard.be/artikel/deta...elid=GIP383N20
Ik zag dit artikel in De Standaard en ik vroeg me af of dit op langere termijn geen effect heeft op de politieke samenstelling van het land. In de VS doen ze om de zoveel jaar een census en het aantal kiesmannen per staat wordt altijd aangepast volgens de meest recente census. Bijvoorbeeld: De Staat Texas had 34 kiesmannen maar door een sterke bevolkingsgroei zal deze bij de volgende presidentsverkiezingen 38 (+4) hebben. Waarom wordt hier in België niet over gesproken? Of hebben wij gewoon een compleet ander systeem waar de bevolkingsgroei van bepaalde regio's er niet toe doet? |
Of is dat te danken aan het feit dat we meer allochtonen aantrekken? Die weten ook wel waar het geld zit ...
|
Citaat:
mss ineens tijd om dit recht te trekken ... |
Citaat:
Het zijn de allochtoonse vrouwen die meer kinderen op de wereld zetten ! |
Citaat:
|
Citaat:
zetelverhouding in B Kamer N/F dient dringend geactualiseerd N/F zetels dienen evenveel stemmen te kosten. |
Citaat:
Dat krijgt U zelfs aan Sp.a en Groen! niet verkocht... |
Het gaat 'm er nu niet om waarom de bevolking in Vlaanderen stijgt maar wat hier het effect van is op het politieke landschap. Kan dit nu in België het zwaartepunt beïnvloeden of zijn de verhoudingen vlaams/franstalige zetels gebetonneerd?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Meiden met pit, die allochtoonse vrouwen. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat zal later op hun kop vallen. Zéker weten ! De Belgische Staat lacht niet met zo'n "bewegingen"... |
Citaat:
|
Ik begrijp het artikel niet goed. Het is blijkbaar inderdaad zo dat er dubbel zoveel mensen zijn bijgekomen in Vlaanderen dan in Wallonië.
Nergens beweert het artikel echter dat er dubbel zoveel mensen in verhouding tot de algemene bevolking zijn bijgekomen. Voorbeeld: 50+25=75 100+50=150 Beiden zijn een verhouding 1:2... |
Citaat:
De gemiddelde Vlaamse vrouw wil slechts 1 (één) kind... :evil: :cry: :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
Baas in EIGEN buik. :? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be