Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bevers gemeentebestuur breekt oorlogsmonument af (https://forum.politics.be/showthread.php?t=153317)

Pelgrim 28 maart 2011 15:45

Bevers gemeentebestuur breekt oorlogsmonument af

Tsjevenstreken van de bovenste plank:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw..._Doel_Monument

Het Brits oorlogsmonument op de Scheldedijk in Doel werd door het gemeentebestuur van Beveren (CD&V-N-VA en VLD) vannacht rap-rap afgebroken.

Txiki 28 maart 2011 15:52

De lafheid van de Vlaamse polletiekers kent geen grenzen.

SDG 28 maart 2011 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5384917)

²

djimi 28 maart 2011 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5384917)

Ik vraag me nu toch af hoe het dan zit met het volk dat die laffe polletiekers blijkbaar blijft verdragen.

SDG 28 maart 2011 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 5385043)
Ik vraag me nu toch af hoe het dan zit met het volk dat die laffe polletiekers blijkbaar blijft verdragen.

Welk 'volk'?

http://forum.politics.be/showpost.ph...63&postcount=9

the_dude 28 maart 2011 17:08

de inwoners van Beveren zijn hier verantwoordelijk, zij hebben die beeldenstormers gekozen. Zij horen dus ook aansprakelijk gesteld te worden voor de dievenstreken van hun verkozenen.

Johan Bollen 28 maart 2011 17:12

's nachts? Heeft België last van overheden die zich als een dief in de nacht gedragen?

Ratatosk 28 maart 2011 17:23

Iets verder in de tekst.

Citaat:

De gemeente Beveren wil het monument verplaatsen naar de Prosperpolder, omdat de toekomst van Doel onzeker is.
Kan ik best begrijpen. Beter een monument verplaatsen dan het te vernietigen.

the_dude 28 maart 2011 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5385062)
's nachts? Heeft België last van overheden die zich als een dief in de nacht gedragen?

'k geloof dat er reeds teksten bestaan omtrent het knijpen van katjes in het donker van overheidswege van 1400 ;)
die gasten zijn gewoon hardleers.

Pelgrim 28 maart 2011 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5385077)
Iets verder in de tekst.

Kan ik best begrijpen. Beter een monument verplaatsen dan het te vernietigen.

Dat is de officiële uitleg. In werkelijkheid is dit gewoon pesterij nummer drieduizend-en-zoveel. Dat monument stond niet in de weg, het staat trouwens binnen de veilige zone van de kerncentrale waar in principe geen dok mag komen (noch andere industriële activiteiten).

Savatage 28 maart 2011 18:00

Ze verplaatsen gewoon een monument. Big deal?

Ratatosk 28 maart 2011 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5385133)
Dat is de officiële uitleg. In werkelijkheid is dit gewoon pesterij nummer drieduizend-en-zoveel. Dat monument stond niet in de weg, het staat trouwens binnen de veilige zone van de kerncentrale waar in principe geen dok mag komen (noch andere industriële activiteiten).

Dus ook geen bezoekers.

Ben je vet mee dat er dan op die plaats een standbeeld staat. Kan je beter verplaatsen waar wel volk komt. Daarbij is er geen sprake van pesten, iedereen weet dat Doel verdwijnt.

lollysticky 28 maart 2011 18:24

deze titel is nogal misleidend...

volgens het artikel verplaatsen ze het. Moeten wij je dus op je woord geloven dat dit niet zo is (i.e. dat ze het niet gaan verplaatsen, maar gewoonweg afbreken)? Als je dit objectief kan bevestigen, dan wil ik het best aannemen :)

Pelgrim 28 maart 2011 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5385168)
Dus ook geen bezoekers.

Tuurlijk wel. Zelfs de kerncentrale zelf kan je bezoeken.

Citaat:

Ben je vet mee dat er dan op die plaats een standbeeld staat.
Elk jaar is daar een herdenking en de Doelse Feesten trekken jaar na jaar een record aan

Citaat:

Daarbij is er geen sprake van pesten, iedereen weet dat Doel verdwijnt.
Dat is dus fout, officieel is Doel nog steeds woongebied en er zijn geen concrete plannen om daar iets anders van te maken. Elke rechtszaak die wordt aangespannen wordt ook gewonnen, omdat de Doelenaars het gelijk aan hun kant hebben.

"iedereen weet" is een non-argument.

SDG 28 maart 2011 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5385180)
deze titel is nogal misleidend...

volgens het artikel verplaatsen ze het. Moeten wij je dus op je woord geloven dat dit niet zo is (i.e. dat ze het niet gaan verplaatsen, maar gewoonweg afbreken)? Als je dit objectief kan bevestigen, dan wil ik het best aannemen :)

Het gaat hem niet alleen om dat monument, maar om het grotere geheel: de sloop van Doel. Het verplaatsen van dat monument past hier in en is gewoon een nieuwe fase in de definitieve uitvoering hiervan.

Pelgrim 28 maart 2011 19:08

Er is helemaal geen definitieve fase, er is zelfs een verbod gekomen op de sloop.

fonne 28 maart 2011 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5384900)
Tsjevenstreken van de bovenste plank:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw..._Doel_Monument

Het Brits oorlogsmonument op de Scheldedijk in Doel werd door het gemeentebestuur van Beveren (CD&V-N-VA en VLD) vannacht rap-rap afgebroken.

Een paaltje van amper een meter hoog. En daar maken mensen zich dan druk over, pfff.

SDG 28 maart 2011 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5385282)
Een paaltje van amper een meter hoog. En daar maken mensen zich dan druk over, pfff.

Wat zou jouw reactie zijn indien de Vlaamse regering morgen besloot het IJzerwakemonument te slopen?

fonne 28 maart 2011 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5385298)
Wat zou jouw reactie zijn indien de Vlaamse regering morgen besloot het IJzerwakemonument te slopen?

Hebben ze vroeger al eens gedaan, we hebben een nieuw gebouwd;-)

SDG 28 maart 2011 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5385315)
Hebben ze vroeger al eens gedaan, we hebben een nieuw gebouwd;-)

De VLAAMSE regering?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be